2025-04-26, 08:10
Medlem
Det politikerna borde förstå är att vi inte behöver mer invandring av män.

Vill man det så ställer man sig på den sida som hatar män och förlängningen som förstör samhället.
Citera
2025-04-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
En sak till. Reklam i Sverige kan idag formuleras på två sätt:

1) Framgång, lycka, obekymrat liv, shangri-la.
2) Komik, glatt töntigt, udda original.

I kontext 2) figurerar absolut den vite mannen. Där får inte negern finnas med, det skulle anses alltför rasistiskt. Ett typexempel just nu för den här reklamen är "apoteket Apoteket" där en harmlös vit tönt sitter och kliar på gitarr och tycker att man ska lämna in mediciner så dom "inte gör knas". Hur skulle det se ut om en töntig neger var med i den reklamen? Det skulle bli ett ramaskri.

Han passar väl mer in i kategori 1. Håller dock med dig om att det finns gott om reklamfilmer där en vit svensk hetero cisman målas upp som en tönt.

Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Vad är skillnaden?

En del anser nog att en vit man med svart kvinna har ”importfru” medan en vit kvinna med svart man inte har ”importman”.
Citera
2025-04-26, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du verkar se vad du vill se. Att 9 av 10 reklamer innehåller mörkhyade män och vita kvinnor är helt enkelt en lögn.

Hur stor andel är det ?
Citera
2025-04-26, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Hur stor andel är det ?
Det får du forska i själv.
Citera
2025-04-26, 08:14
Medlem
Varför får den här tråden mig att tänka på incels som kollat för mycket på porr med välutrustade svarta män och byggt upp agg därifrån samt dreglat obehagligt efter Bianca ingrosso wannaben på bussen som inte ler tillbaka mot honom. (I själva verket har den där bruden både psykiska problem å så mkt botox att hon inte kan le).

Fråga istället den trevliga halv tjocka tjejen med glasögon om hon vill följa på en promenad ner till glasskiosker å köp varsin SIA glass med mycke jordgubb eller chokladsmak. Då kommer ni glömma de här med reklamen å fokusera annat . Ha en fin dag !
Citera
2025-04-26, 08:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant, dom vanligt när det gäller denna typ av trådar så spårar den totalt på natten. Kolla vad som skrivs mellan kl 01 till 05 typ... har rasisterna inget liv och vandel? Troligen inte.

Det lär iallafall gå bra för Sia. En svensk glass ska spegla Sverige och hela vår fina befolkning.
Citera
2025-04-26, 08:25
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
https://sv.wikipedia.org/wiki/Burka#...a_IMG_1125.jpg Jag tror man bara äter hemma. Andra sorters slöjbeklädnad har jag sett i Sverige. Svarta män ser jag också i andra områden. När blev det gott om burkor?

1. Jag skiter i vad du tror.

2. När du tar dig igenom ett utanförskapsområde, i ett land som Sverige, och hinner se en handfull burkor, så är det gott om burkor. Detsamma gäller Niqab vilket helt korrekt likställs med burka och är de två varianter som också börjat förbjudas i Europa. Niqab går, precis som burka, att äta med.
https://www.svtstatic.se/image-news/...-1533805355000

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant, dom vanligt när det gäller denna typ av trådar så spårar den totalt på natten. Kolla vad som skrivs mellan kl 01 till 05 typ... har rasisterna inget liv och vandel? Troligen inte. Det lär iallafall gå bra för Sia. En svensk glass ska spegla Sverige och hela vår fina befolkning.

Du blandar ihop rasism med kritiskt tänkande. Det är omöjligt att inte kritisera den helt klart och alldeles uppenbara skitnödigheten bland reklammakarna. Det är exakt samma sorts fega skelögda beslutsfattare bakom reklamkonstellationerna som beslutar att prideparader och HBTQI+ symboler inte ska placeras i utanförskapsområden. Fokuser vad detta betyder och signalerar, symboliken bakom besluten, istället för att bjäbba om rasism som du ändå inte hade kunnat identifiera om du ens hade haft det rakt framför ögonen.
Citera
2025-04-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du blandar ihop rasism med kritiskt tänkande. Det är omöjligt att inte kritisera den helt klart och alldeles uppenbara skitnödigheten bland reklammakarna. Det är exakt samma sorts fega skelögda beslutsfattare bakom reklamkonstellationerna som beslutar att prideparader och HBTQI+ symboler inte ska placeras i utanförskapsområden. Fokuser vad detta betyder och signalerar, symboliken bakom besluten, istället för att bjäbba om rasism som du ändå inte hade kunnat identifiera om du ens hade haft det rakt framför ögonen.

Det är trots allt någon form av rasism om man inte tycker att det är ok att en svart man och en vit kvinna ”rasblandar”.
Citera
2025-04-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokigSkata
Alltså, det här är inget annat än subtil raspolitik maskerat som reklam. Det är inte inkludering, det är hjärntvätt med glasspinne i handen. Man har matat svensken i decennier med narrativet att det är normalt att svenska kvinnor lämnar sina egna för att bilda familj med främlingar, och nu ska det dessutom sälja glass på det?

Varför är det alltid en svart man och en blond kvinna? Inte svensk man med etiopisk fru, inte asiat med kurdisk tjej. Nä, det är alltid samma sak, och det är ingen slump. Det är medvetet. En visuell politik. Syftet är att omdefiniera svenskhet och göra traditionella familjebilder till något gammalt och farligt.

Att vd:n dessutom kallar folk som reagerar för extremister är bara ytterligare ett bevis på att företagsledare idag hellre slickar värdegrund än lyssnar på sina kunder. De ser sig själva som moraliska överordnade, och oss som får som ska uppfostras.

Det är propaganda. Och folk börjar tröttna.

Kolla ingredienserna: "Ingredienser: SKUMMJÖLK*, GRÄDDE* (21%), socker*, glukossirap, rapsolja, druvsocker, kakao** (3,6%), SKUMMJÖLKSPULVER*, socker, emulgeringsmedel (mono- och diglycerider av veg fettsyror, solroslecitin), stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl, guarkärnmjöl), aromer

Det är ju knappt glass längre. Industriell glass-slurry med lite grädde som alibi. Rapsolja i glass? Det är en klassiker bland tillverkare som vill minska på riktig grädde (för det är dyrt).

Woke-glass med glukossirap och rapsolja

Aldrig mer

Tack för dagens första skratt "Wokeglass med glukossirap och rapsolja" 😀
Citera
2025-04-26, 08:38
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava

"Kritiskt tänkande" gentemot vad? Vad är det du tänker? Ditt "kritiska tänkande" handlar helt enkelt om att du inte vill att vissa människor ska existera. Det är inte vad man kallar för kritiskt tänkande.

Låt oss analyser vad du stör dig på. Vi har en snygg bild på en kärnfamilj på en strand. Det är sommar och sol. Alla är glada, alla är snyggt och ledigt klädda. De två vuxna personerna skulle kunna vara precis de som jag jobbar och umgås med varje dag, precis så som de ser ut.

Exakt vad är det som du stör dig på i denna bild? Har det något med någons hudfärg att göra? Enbart. Vad kallar man detta för? Tips: det börjar på R och är inte ditt trams om "kritiskt tänkande"
Citera
2025-04-26, 08:42
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Låt oss reda ut detta, mina vänner!

A) Jag ser en invandrad kvinna i huckle, hon har bott i Sverige i 20 år och kan ingen svenska och har ingen alls utbildning. Vad är min tanke? Jag tycker att denna situation inte är bra. Vad kan vi göra? Jag tänker, kanske hon bör återvända till sitt land, där hon kan finna ett mer passande liv.

B) Jag ser en modern kille, ung, med kärnfamilj fru och två barn, uppenbarligen på någon sorts solsemester. Hela familjen är på en sandstrand, killen har en ledig rosa skjorta. Hela familjen är glada.

Finns det folk i denna tråd som tycker (B) är någon sorts problem?

Jag vill också inflika att i USA (från vilket ni lärt er ordet "woke", Trump-åsnor) inte reagerar på B.

Vad sägs om alternativ C:

C) Jag ser en invandrad familj, där kvinnan bär huckle, alla afrikaner, de har bott i Sverige i 20 år och kan ingen svenska och har ingen utbildning.

Är det för svart för dig?
Citera
2025-04-26, 08:45
Medlem
De använder dessa bilder för att det är enkelt. En vit, en svart och en diarréfärgad, då bockar man av ett antal rutor i en mångfaldsagenda. Att reklam idag är helt frikopplad från hur samhället ser ut, hälften av alla svenskar är inte negrer, verkar inte bekymra dem. Det är viktigare att inte riskera att bli kritiserad av marxisterna för att inte vara tillräckligt ”inkluderande ”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in