2025-04-26, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Om man ser en bild på en svart man och en blond kvinna med barn och direkt tänker ‘rasblandning’ – då kanske det finns ännu större behov av att normalisera den typen av familjebildning. Hat på grund av hudfärg borde ha sorterats bort redan i sandlådan.
Är ju inte det som det var frågan om. Det är ju inte att det bara "slunkit med" par med svart man och blond kvinna. Det är ju ett systematiskt tryckanerihalsenreklam de håller på med.
För i helvete
PS hatar reklam och reklamfolk DS
Citera
2025-04-26, 07:10
Citat:
Ursprungligen postat av Klasgoran88
Jag skiter i om det är en neger i reklamen, det som stör mig är att det aldrig är en vit man med svart kvinna.

Vad är skillnaden?
Citera
2025-04-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
De har väl anlitat något företag som gjort reklamen, kanske samma som gjort reklamen för Coop? Istället för att skriva massa rasism så kan folk istället bara avstå från att handla glassen.
Är det folk, eller botar som skriver för att skapa hype o vågor?
Som vanligt med företag, kommersialism blir nå antirasistiskTM handling..

Finns det ens annat än Sia mupparnas ord att hatstormen ens finns, alls?
Botar eller icke
Citera
2025-04-26, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Vad är skillnaden?
Suck...
Citera
2025-04-26, 07:29
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Vad är skillnaden?
Haha, skillnaden är om man lever och får ta konsekvenserna. Reklambudskapet för en glass kan ju låta vackert och fint, men när ens portuppgång bombas känns det kanske lite annorlunda.
Citera
2025-04-26, 07:31
Medlem
Fraziers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaGubben
De har väl anlitat något företag som gjort reklamen, kanske samma som gjort reklamen för Coop? Istället för att skriva massa rasism så kan folk istället bara avstå från att handla glassen.

Befogad kritik ar inte ”rasism”.
Citera
2025-04-26, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Min tanke också. Jag har aldrig hört talas om en enda offentlig person i Sverige med afrikansk pappa, där denne inte smitit ifrån sitt ansvar. Camilla Henemark, Nenne Cherry, Titiyo, Maria Akraka, Papa Dee, Ken, Seinabo Sey o.s.v. Listan tar aldrig slut.
Ja, ingen kan säga att det är smart att skaffa barn med en svart man.

För han drar,
eller man ledsnar,
whatever.

Så kan det ju bli med vilken man som helst,
men med en svart man kan du aldrig lägga honom bakom dig.
Hans invasiva gener stirrar på dig varje dag.
Citera
2025-04-26, 07:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frazier
Befogad kritik ar inte ”rasism”.
Nej, exakt. Det är mer bara hur man ser på vad som händer. Det som kallas för rasism, i mitt tycke, borde mer kallas realism (i alla fall i situationer som denna). Jag är lite av en meritokrat, jag bryr mig inte om ursprung. Men när organisationer som Sia (med erfarenheter om hur samhället fungerar) kör sådana här reklamkampanjer så sparkar jag bakut - för det blir så uppenbart att de kör på globalistspåret.
Senast redigerad av Flashsmash 2025-04-26 kl. 08:03.
Citera
2025-04-26, 07:54
Medlem
Wayaheads avatar
Bojkotta oss gärna! Ja, det behöver han fan inte be om!
Citera
2025-04-26, 07:56
Medlem
george-nadas avatar
Det är märkligt det här med att promota rasblandning. Det är väl bara ha två negrer eller två vita i reklamerna, så hade ingen brytt sig.
Citera
2025-04-26, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Jag har inte riktigt kommit underfund med om du är så här dum på riktigt eller om du vet att det du skriver är fel men väljer att hävda motsatsen till vad folk skriver bara för att du uppfattar det som rasistiskt?

Jag kan svära på att om du var ute och gick och det var knallblå himmel och 25 grader varmt och nån sdare sa: va skönt väder vi har! Så hade du instinktivt svarat med att det var skitväder 🤣

Det är såna ni är lol. Motvalls kärringar 🤣
Måste vara fruktansvärt att leva ett så bittert liv 😢

OnT. Tror du att det är en ren slump att 9 av 10 (minst) reklamer är just denna kombinationen? Varför är andra kombinationer så få? Hade de vart 50/50 så hade jag hållt med dig men nu vet ju både du och jag att det inte är så. Varför?

Du verkar se vad du vill se. Att 9 av 10 reklamer innehåller mörkhyade män och vita kvinnor är helt enkelt en lögn.
Citera
2025-04-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Min tanke också. Jag har aldrig hört talas om en enda offentlig person i Sverige med afrikansk pappa, där denne inte smitit ifrån sitt ansvar. Camilla Henemark, Nenne Cherry, Titiyo, Maria Akraka, Papa Dee, Ken, Seinabo Sey o.s.v. Listan tar aldrig slut.

Sjukt. Av de 11st par med svart man+vit tjej jag ”känner” så är 10st separerade. Den sista är adopterad hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in