2025-04-25, 15:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Du brukar ju vara ute i det blå för det mesta gällande ungefär allt så då antar jag att det blir det motsatta. Nu har jag inte harvar runt på sociala medier men även om det är så lite som 2% som du antyder som bojkottar så är det något som sia inte budgeterat med och därmed absolut en förlust för bolaget. Stödköpa glass, speciellt i dessa tuffa tider, är det nog försvinnande få som gör.

Med stödköpa menar jag inte köpa mer än vanligt, men jag och många med mig lär nog stoppa ner en Sia nästa gång vi köper glass (under förutsättning att vi fått reda på dessa bisarra reaktioner från vissa).

Sen är det nog ytterst få källarincels och bittra gamla gubbar som någonsin köper glass ändå.

Ingen har i tråden lyckats förklara vad det är som är så hemskt med denna bild?
https://www.hn.se/images/article/73b...840&quality=75
Citera
2025-04-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Vad var det han sa i intervjun som du tycker är "extremt", egentligen? Alltså vilken del?

Det låter på vissa i tråden som att han har uttryckt ett förakt mot svenskar, eller hånar alla vita konsumenter på något sätt, eller pratar om politiska partier eller vad det nu kan vara. Jag var till och med tvungen att läsa citaten i artikeln igen för att se att jag inte missade något.
Det är extremt att tycka att de som är emot denna propaganda är extrema. Efter femhundrasjuttielfte exemplet på enbart svart negerhane/vit hona tycker man även vänsterextremisterna kunde se igenom syftet eller iaf erkänna att det existerar. Det är ju trots allt de själva som kommit på och förespråkat postkoloniala studier, "kunskap" om vithetsnorm och könsmaktsordning m.m. nu tror jag gubben ifråga är för korkad ellef oinsatt för att ens ha ett hum om postkoloniala teorier men vem vet. Han reagerar instinktivt och känslostyrt "vArFöR fÅr vI iNtE hA mEd eN svart MaN?! RaSsAr!!!"
Citera
2025-04-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Oj, vad "fräscht" för femhundrasjuttielfte gången... hade varit mer fräscht med en svensk gubbe och thaifru. ni vänsterextremister förnekar er inte.

Jag vet inte vad du menar med "vänsterextremist"? Jag är ytterst framgångsrik höginkomstintagare och har många miljoner på ISK och andra investeringar samt bor i en särledes högt värderad villa.

Hur blir man då "vänsterextremist"? Har aldrig röstat till vänster om Moderaterna.

Citat:
.... svart negerhane/vit hona ...

Du ser. Bara att höra någon uttrycka sig på detta sätt får 99% av alla normala människor att känna kräksmak i munnen. Bara Inse att ni är fullständigt marginaliserade och har era egna problem att brottas med.
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2025-04-25 kl. 15:12.
Citera
2025-04-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag vet inte vad du menar med "vänsterextremist"? Jag är ytterst framgångsrik höginkomstintagare och har många miljoner på ISK och andra investeringar samt bor i en särledes högt värderad villa.

Hur blir man då "vänsterextremist"? Har aldrig röstat till vänster om Moderaterna.
Vad sa du vänsterextremist? Gäsp. Inte ens koll på era postkoloniala teorier, tillbaka till skolbänken med dig.
Citera
2025-04-25, 15:12
Medlem
Citat:
Med stödköpa menar jag inte köpa mer än vanligt, men jag och många med mig lär nog stoppa ner en Sia nästa gång vi köper glass (under förutsättning att vi fått reda på dessa bisarra reaktioner från vissa).

Sen är det nog ytterst få källarincels och bittra gamla gubbar som någonsin köper glass ändå.

Ingen har i tråden lyckats förklara vad det är som är så hemskt med denna bild?
https://www.hn.se/images/article/73b...840&quality=75

Det är inget hemskt ,det är ensidigheten att man aldrig ,vad jag sett ,ser någon vit man med någon svart kvinna.

Det lyser igenom ett hat mot vita män om man skulle analysera det vidare. Fast hat mot vita män är OK enligt etablissemanget.
Citera
2025-04-25, 15:14
Medlem
Generation Z. Säger bara det, det är inte bara babbar som är idioter i Europa. De har det för bra.
Citera
2025-04-25, 15:16
Medlem
Citat:
Vad sa du vänsterextremist? Gäsp. Inte ens koll på era postkoloniala teorier, tillbaka till skolbänken med dig.

Stackars dig, du har verkligen problem i livet. Trots att jag vet att du kommer att svara med ytterligare osammanhängande okvädningsord, så känner jag ändå medlidande med dig. Varje person går att rädda.
Citera
2025-04-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordkraft
Okej, Sia glass. Jag kommer inte köpa någon glass och kanske, kanske kommer jag öppna ett glasspaket eller två när jag handlar.

Fast öppnar du ett glasspaket så är det sia som får pengarna för varje öppnad förpackning då glassarna redan är inköpta av butiken.
Citera
2025-04-25, 15:22
Medlem
Det anmärkningsvärda är att det i stort sett alltid är svart man och vit kvinna och nästan aldrig vit man och svart kvinna.
Senast redigerad av Aprilomaja 2025-04-25 kl. 15:25.
Citera
2025-04-25, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Tycker alla rasister här borde tagga ner och fira att det är lönefredag med en glassbåt från Sia.

Rasblandningar är helt normalt och inget att bli upprörd över.
Det är långt ifrån "normalt", dvs NORMEN. De flesta gör det inte, kvinnor är mer emot det faktiskt. Och ovanligast bland vita. Dvs tvärtemot vad man kan tro med denna reklam alltså (att vita kvinnor alltid rasblandar med svart man). Tror det är sådana som du som är rassar, besatta av kombon vit kvinna/svart man. Mycket märkligt och sjukt.. ja, onormalt faktiskt.
Citera
2025-04-25, 15:26
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:

Du ser. Bara att höra någon uttrycka sig på detta sätt får 99% av alla normala människor att känna kräksmak i munnen. Bara Inse att ni är fullständigt marginaliserade och har era egna problem att brottas med.
Du skulle uttrycka dig ungefär likadant om du bodde granne med kaozfamiljer, garanterat.
Eftersom en majoritet av svenskarna berörs negativt av kaozinvandringen och de flesta invandrare inte köper svenneglass kommer glassförsäljningen för SIA att minska betydligt pga det här utspelet.
Det finns helt enkelt inte kvar tillräckligt många Janne Eliasson och Janne guillou-stofiler för att hålla uppe försäljningen i Sverige.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2025-04-25 kl. 15:33.
Citera
2025-04-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Ta en kvinna i slöja från Mellanöstern med en vit man i reklamen, ser du några såna reklamer? Om inte, varför inte?

Och som studien från Malmö tidigare i tråden visar så exkluderas mängder av folkgrupper från reklam, bla öst-asiater.

Ser du många reklamer med en vit man och en asiatisk kvinna? Ser du många reklamer med människor från Mellanöstern? Ser du många reklamer med vita män och färgade kvinnor? Varför är det så viktigt att var tionde i reklam måste vara svart, när de utgör 3% av befolkningen? Och varför är det så viktigt att det måste vara en svart man och vit kvinna? För just det är ett återkommande fenomen, ingen slump.

Och varför ska vita svenskar vara en minoritet inom reklam när de, än så länge, är en majoritet i landet?
Svarar bara om burkan, säger inte att något är viktigt i reklamen. Du skriver ju själv att var tionde är svart i reklamen, då kan inte svenskar vara i minoritet. Du menar att 40%+ är andra utländska, kan vara svårt att se. Hur vet man att 3% är svarta, finns väl ingen sådan statistik? Svarta måste inte vara födda i Afrika. Om en kvinna i slöja visas på bild klagar man på normalisering. Skulle inte hjälpa med vit man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in