Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 22:05
Medlem
pn222jws avatar
J Å är den nationella konsevatismens återskapare i Sverige - han förtjänar att få bli statminister någon gång för den enorma energi han har lagt ned på sunt förnuft... det är nästan bara antisvenskar som hatar honom. Full av beundran för en sån kontroll.
Citera
2025-04-24, 22:07
Citat:
Ursprungligen postat av Vardelos90-talist
Finns många infödda svennar som bidrar ännu mindre än vad en del invandrare faktiskt ändå gör. Finns väldigt många egenskapslösa infödda svennar. Många av dem röstar på SD. En del är med i NMR. De har inga praktiska egenskaper eller kompetens som tillför samhället något. De är en börda.
Intressant fråga "vad som tillför samhället något?", ja?

Men det måste ju vara en vettig fråga hur man än vrider och vänder på det. Alla kan ju inte bli entreprenörer och vara programledare i "extreme home makeover" utan det behövs ju några att hjälpa också.

Spånar fritt nu men alla som ger nära och kära värde?
Citera
2025-04-24, 22:09
Medlem
bombaccis avatar
Anders drog ned byxorna på åkesson direkt och visade att det är lika många svenskar som är arbetslösa som invandrare. Åkesson blev jätte stel när någon ifrågasatte hans sanning.

åkesson varför gör ni inget mot arbetslösheten? slå på de som ligger DET kan ni men ni hjälper aldrig någon om behöver det.
Citera
2025-04-24, 22:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Vad har hänt? Har massinvandringen avtagit överhuvudtaget? Nej det har den inte.

Det finns enkla jobb. Vill de inte ta dessa så kan Sverige ge dem en enkelbiljett.

Jobba eller åk hem. Så, enkelt är det.
Citera
2025-04-24, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Nu är jag inte Sverigedemokrat, men lär säga att Åkesson levererade i detta program, som ingen tidigare. 5 av 5. Och gällande mångkultur, assimilering och migration var han klockren. Till skillnad mot merparten personer som suttit mitt emot Holmberg genom åren; kom han aldrig av sig eller darrade på manschetten. Han är en imponerade politiker, trots allt.

Måste säga att jag var med imponerad! Hade förväntat mig det vanliga haveriet med Holmberg som sitter och traggar med samma fråga i 70-11 varianter och motparten sitter och stammar, men Jimmie svarade sakligt och koncist. Sedan när Holmberg körde med likvärdiga frågor, så kunde han ändå leverera tillbaka ett vettigt svar utan att han liksom upprepade sig som alla andra. Uppfattade inte heller någon irritation eller att han var pressad av något utan allt satt som en smäck.
Ett ovanligt bra och vettigt samtal mellan de båda.
Citera
2025-04-24, 22:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag vill framhålla att Sverige absolut ska ha lagar som gör att kriminalitet inte ska löna sig, dvs de ska hamna i fängelse och/eller utvisas, samt förlora erhållet medborgarskap om de inte är födda i Sverige (då får de sitta i fängelse enbart).

Ser ingen anledning till att lägga dyra skattekronor på en semester på Svenskt Spa-Fängelse först utan registrera DNA, fingeravtryck mm och sparka ut dom direkt med livstids inreseförbud.
Citera
2025-04-24, 22:36
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Måste säga att jag var med imponerad! Hade förväntat mig det vanliga haveriet med Holmberg som sitter och traggar med samma fråga i 70-11 varianter och motparten sitter och stammar, men Jimmie svarade sakligt och koncist. Sedan när Holmberg körde med likvärdiga frågor, så kunde han ändå leverera tillbaka ett vettigt svar utan att han liksom upprepade sig som alla andra. Uppfattade inte heller någon irritation eller att han var pressad av något utan allt satt som en smäck.
Ett ovanligt bra och vettigt samtal mellan de båda.

Mitt i prick.
Citera
2025-04-24, 22:48
Medlem
Citat:
Finns många infödda svennar som bidrar ännu mindre än vad en del invandrare faktiskt ändå gör. Finns väldigt många egenskapslösa infödda svennar. Många av dem röstar på SD. En del är med i NMR. De har inga praktiska egenskaper eller kompetens som tillför samhället något. De är en börda.
Jo visst. Men det räcker med dom problemen vi har med våra egna medborgare. Finns liksom ingen anledning att importera mer av samma problem…
Citera
2025-04-24, 22:50
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphiez
Jo visst. Men det räcker med dom problemen vi har med våra egna medborgare. Finns liksom ingen anledning att importera mer av samma problem…

Så är det väl. Men många utav dessa som gnäller på att invandrare kommer hit och dränerar välfärden är själva dränerare utav den utan att ge tillbaks särskilt mycket för det.
Citera
2025-04-24, 22:52
Medlem
Citat:
Så är det väl. Men många utav dessa som gnäller på att invandrare kommer hit och dränerar välfärden är själva dränerare utav den utan att ge tillbaks särskilt mycket för det.
Vad har det med saken att göra? Var land har sina egna problem!

Men vi ska fan inte importera mer av den skiten oavsett vad våra egna medborgare ställer till med.
Citera
2025-04-24, 22:54
Citat:
Ursprungligen postat av Zaphiez
Vad har det med saken att göra? Var land har sina egna problem!

Men vi ska fan inte importera mer av den skiten oavsett vad våra egna medborgare ställer till med.

Du har ju inte ens tålamod att ta till dig av vad jag egentligen säger innan du bräker ur dig ett upphetsat svar. Den här diskussionen är över.
Citera
2025-04-24, 22:55
Medlem
Citat:
Visst, så är det. MEN, de är svenskar och hör hemma här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in