Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-24, 20:16
Medlem
Det blir väl som vanligt, Anders Holmberg tjatar om en och samma fråga i 15 minuter innan han går vidare.
Citera
2025-04-24, 21:51
Åkesson om invandrare som inte gillar Sverige: "De bör återvända till sina hemländer"

https://riks.se/nyheter/%C3%A5kesson-om-invandrare-som-inte-gillar-sverige-de-b%C3%B6r-%C3%A5terv%C3%A4nda-till-sina-heml%C3 %A4nder

Citat:
I kvällens avsnitt av SVT:s 30 minuter gick Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson till hårt angrepp mot mångkulturalism, som han menar ligger bakom Sveriges samhällsproblem.

Jimmie Åkesson var "lugn, saklig och påläst. Han kunde svara sakligt och självsäkert på skarpa frågor som gällde både ekonomin och invandring", säger Richard Sörman, Riks politiske redaktör.

Jag håller med.
Det handlar om värderingar och det ÄR stor skillnad på dem med tanke på var du kommer ifrån. MEN vill du anamma svenska värderingar och följa dem så är du välkommen att stanna.

Håller ni med Jimpan? Invandrare ska hem om de inte gillar Sverige?
Senast redigerad av Zeusy 2025-04-24 kl. 22:05.
Citera
2025-04-24, 21:56
Nej de ska använda sina många bärande egenskaper till att förbättra vårt land. eller ja.. åka hem.
Citera
2025-04-24, 21:57
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Ja, han har rätt å jag håller med.
Citera
2025-04-24, 21:57
Medlem
F.Hansens avatar
Man kan ju börja med de uppenbara först, våldtäktsmän, livstidskriminella etc.
Citera
2025-04-24, 21:59
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://riks.se/nyheter/%C3%A5kesson-om-invandrare-som-inte-gillar-sverige-de-b%C3%B6r-%C3%A5terv%C3%A4nda-till-sina-heml%C3 %A4nder

[b]

Håller ni med Jimpan? Invandrare ska hem om de inte gillar Sverige?
Så är det, vi skall inte ha dem här då de bara gillar att tanka bidrag, inte respektera våra seder och bruk, samt ofta våldför sig på våra kvinnor.

De som vill ha detta klientel i sverige måste ha nått fel i hjärnan, eller så är det politiker som vill ha fler väljare... Tänk så fridfullt vi hade det innan vi fick in dessa individer till sverige. Nu tvingas svenskar att leva i oro och betala stora summor i bidrag till de som hatar svenskar men gillar våra pengar. Och det de bidrar med är våld i vårt samhälle...
Citera
2025-04-24, 21:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
En vänstermyt. SD har drygt 20% stöd och tvingas kompromissa med 3 andra partier som i grunden är för mångkultur och massinvandring och folk förväntar sig att SD kan förändra hela landet på 4 år på dom mandaten. Regeringen gör mycket bra men visst kan man tycka att det sker för lite och för långsamt men att det inte händer något alls är en vänstermyt.

De kan alltid fälla regeringen eller låta bli att rösta för regeringens förslag, men det har de inte gjort fast regeringen inte gett dem mer än utredningar i utbyte.
Citera
2025-04-24, 22:00
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Kan inte du som TS börja, håller du med Jimmie, istället för att spamma hundratals nya trådar i månaden bara för postcount.

Min första tanke var, detta kan vara intressant att titta på, sen tänkte jag, nej det är samma tugg som vanligt. Jag orkar inte.

Jimmie har tidigare varit med i 30 minuter, detta blir väl som en repris av det avsnittet.

Tråd om samma sak denna tråd handlar om:
(FB) Jimmie Åkesson intervjuas i 30 minuter i SVT (2025-04-24)

Tråd från senast:
(FB) Jimmy Åkesson, partiledare för SD, intervjuas i 30 minuter

Jag håller med.
Det handlar om värderingar och det ÄR stor skillnad på dem med tanke på var du kommer ifrån. MEN vill du anamma svenska värderingar och följa dem så är du välkommen att stanna.
Citera
2025-04-24, 22:01
Medlem
Jimmy är en snackepåse samma tugg i media hela tiden ,sedan trycker han på grön knapp för mer invandring, sluta bli lurade hela tiden!
Citera
2025-04-24, 22:02
Citat:
Ursprungligen postat av AntonioCassano
Nej de ska använda sina många bärande egenskaper till att förbättra vårt land. eller ja.. åka hem.

Finns många infödda svennar som bidrar ännu mindre än vad en del invandrare faktiskt ändå gör. Finns väldigt många egenskapslösa infödda svennar. Många av dem röstar på SD. En del är med i NMR. De har inga praktiska egenskaper eller kompetens som tillför samhället något. De är en börda.
Citera
2025-04-24, 22:03
Medlem
Ja, jag håller med Jimmie Åkesson.
Citera
2025-04-24, 22:04
Medlem
Jag vill framhålla att Sverige absolut ska ha lagar som gör att kriminalitet inte ska löna sig, dvs de ska hamna i fängelse och/eller utvisas, samt förlora erhållet medborgarskap om de inte är födda i Sverige (då får de sitta i fängelse enbart).

Sedan om man som invandrare är fientligt inställd och inte gillar Sveriges kultur, lagar, värderingar, religion, språket och annat så håller jag med. Då borde man ta konsekvensen och flytta tillbaka till hemlandet och njuta av allt det som man älskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in