2025-04-24, 15:50
Medlem
Anders Holmberg intervjuar Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Jimmie Åkesson kritiserade tidigare i år migrationsminister Johan Forssells uttalande om Sverige som ett mångkulturellt land. Hur ser han på saken nu? Arbetslösheten i Sverige ligger på en hög nivå, hur vill Jimmie Åkesson få människor i arbete?

https://www.svtplay.se/30-minuter

Kan ses på SVTplay från 1930 ikväll och i SVT 2 2200 ikväll.

Säger Jimmie något vettigt? Lyckas Anders Holmberg tvåla dit honom?
Citera
2025-04-24, 16:03
Medlem
Severlohs avatar
Jimmie Åkesson är den största landsförrädaren i Sverige. Han har inte gjort ett skit mot massinvandringen och borde åtalas för bedrägeri. Denna Holmberg borde ta upp det, men det lär väl bara bli det vanliga tramset om rasism och stålrör.
Citera
2025-04-24, 16:28
Avstängd
FUCKJEWSAs avatar
Ett stort skådespel. Jimmie Åkesstein har säkert fått sina frågar i förväg. Det kallas controlled opposition.
Citera
2025-04-24, 16:31
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUCKJEWSA
Ett stort skådespel. Jimmie Åkesstein har säkert fått sina frågar i förväg. Det kallas controlled opposition.

Ja det är ju välkänt att Åkesson och SD alltid får enkla och snälla frågor från media Eller inte!

TS, tack för tipset. Blir kul att se!
Citera
2025-04-24, 16:35
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Jimmie Åkesson är den största landsförrädaren i Sverige. Han har inte gjort ett skit mot massinvandringen och borde åtalas för bedrägeri. Denna Holmberg borde ta upp det, men det lär väl bara bli det vanliga tramset om rasism och stålrör.

En vänstermyt. SD har drygt 20% stöd och tvingas kompromissa med 3 andra partier som i grunden är för mångkultur och massinvandring och folk förväntar sig att SD kan förändra hela landet på 4 år på dom mandaten. Regeringen gör mycket bra men visst kan man tycka att det sker för lite och för långsamt men att det inte händer något alls är en vänstermyt.
Citera
2025-04-24, 16:38
Medlem
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exemplarisk.
En vänstermyt. SD har drygt 20% stöd och tvingas kompromissa med 3 andra partier som i grunden är för mångkultur och massinvandring och folk förväntar sig att SD kan förändra hela landet på 4 år på dom mandaten. Regeringen gör mycket bra men visst kan man tycka att det sker för lite och för långsamt men att det inte händer något alls är en vänstermyt.

Vad har hänt? Har massinvandringen avtagit överhuvudtaget? Nej det har den inte.
Citera
2025-04-24, 16:43
Medlem
enda skälet till att sd får vara med i tidö är att genomföra moderaternas politik med reinfeldts efterträdera , tvärlurade helt enkelt. vore det lite jävlar anama i sd så hade dom fält tidö, men åkeson köper att bli överkörd. sen verkar det som folk tappat intresset för åkesson , han sitter o kör sitt race utan att någon verkar lyssna så värst, intresset har svalnat
Senast redigerad av chunky000 2025-04-24 kl. 17:10.
Citera
2025-04-24, 19:26
Medlem
Citat:

Du måste vara en sdare från deras social media kontor. Invandringen har varit deras viktigaste fråga från start, och invandringen har och fortsätter förstöra landet enligt er själva, man kan tycka att ni borde ha satt landet före makten och fällt regeringen i alla lägen tills dess att massåtervandring sker.
Senast redigerad av SvampIhuvudet 2025-04-24 kl. 19:30.
Citera
2025-04-24, 19:33
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampIhuvudet
Du måste vara en sdare från deras social media kontor. Invandringen har varit deras viktigaste fråga från start, och invandringen har och fortsätter förstöra landet enligt er själva, man kan tycka att ni borde ha satt landet före makten och fällt regeringen i alla lägen tills dess att massåtervandring sker.

Jag svarar inte ens på folk som drar troll-kortet så fort någon har en avvikande åsikt. Nu tänker jag titta på programmet!

Edit: kan svara kort ändå. Visst kan man tycka att SD borde fälla regeringen varenda gång dom inte får som dom vill och lämna över makten till den rödgröna röran tills L, M och KD ändrar sig. Jag kan också tycka detta ibland. Jag röstade inte ens på SD i förra valet men myten att inget händer är just en myt. Sen kan man tycka att det är för lite och att det går för långsamt.
Senast redigerad av Exemplarisk. 2025-04-24 kl. 19:45.
Citera
2025-04-24, 19:47
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Nu till ämnet mångkultur, äntligen!
Citera
2025-04-24, 19:59
Medlem
Citat:
Jag svarar inte ens på folk som drar troll-kortet så fort någon har en avvikande åsikt. Nu tänker jag titta på programmet!

Edit: kan svara kort ändå. Visst kan man tycka att SD borde fälla regeringen varenda gång dom inte får som dom vill och lämna över makten till den rödgröna röran tills L, M och KD ändrar sig. Jag kan också tycka detta ibland. Jag röstade inte ens på SD i förra valet men myten att inget händer är just en myt. Sen kan man tycka att det är för lite och att det går för långsamt.
Ditt första stycke är ett ju svar.
Du säger att du kan tycka det ibland. Hur ofta skiftar du åsikt? Ja man får hålla med om att det är en myt, invandringen har ju faktiskt minskat från 100k i månaden till 99k i månaden, sköna stolar på sd kontoret?
Citera
2025-04-24, 20:02
Medlem
ZebranJannes avatar
Nu är jag inte Sverigedemokrat, men lär säga att Åkesson levererade i detta program, som ingen tidigare. 5 av 5. Och gällande mångkultur, assimilering och migration var han klockren. Till skillnad mot merparten personer som suttit mitt emot Holmberg genom åren; kom han aldrig av sig eller darrade på manschetten. Han är en imponerade politiker, trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in