Jag har aldrig varit normal, och vill aldrig bli så tråkig som "vanligt folk"...
((/Min 4 år äldre kusin och jag var nästan bara med vuxna män, så vi uppträdde som vuxna redan som småbarn. Så fort vi tålde att förlora i tävlingar, fick vi vara med på vuxna villkor (utom fick stå närmre vid t ex pilkastning). Mammorna gjorde sig så småbarnen vann, men det märkte jag som treåring och blev arg för jag räknade det som fusk

så jag spelade aldrig mer med dem, medan min jämngamla kusin fortsatte att spela med mammorna.
/Började jobba en del med RIKTIGA jobb från jag var 6-7 år för att jag ville. (Mamma hade t ex kuvertistoppningsjobb hemma och vi fick pengarna för de vi barn gjorde. Jag hade mycket tålamod så jag tjänade mycket medan syrran ledsnade snabbt.
/Hade även tänkar- och pysselhobbies redan som småbarn.
/Skolan var skittråkig, för jag fick mest sitta och vänta på de andra innan högstadiet.
Så man kan tro att jag var nörd, men jag höll även på med sport - och tjejer

- iofs annorlunda mot andra:
/Första flickvännen då jag var 4 år. En syster är döpt efter henne.
/Från 7 åring, spelande COACH i t ex i fotboll, och ORGANICERADE matcher och några år senare även skolmästerskap i flera grenar.
/Ca 10 åring. Då vanliga killar började få intresse för tjejer kom de och berättade exalterat att de "frågat chans" så sa jag:
-Äh det är inte juridiskt bindande i alla fall...

/13 år tänkte jag taktikgrejer, som lagkompis sa långt senare att de andra inte ens tänkte på taktik.
(P g a det kom vi 2a med KLASSlaget mot KLUBBlag som t o m fick vara två år äldre än oss.)
/Började gå på danser från 13 år. Stor fördel bland tjejer för jag lärde mig att dansa bra medan de flesta killarna inte dansade alls...
/Startade mitt första företag redan som 17-åring.
/Gjorde en uppfinning som tonåring, men blev förbannad för att jag inte fick göra avdrag för kostnaden för prototypmatrialet. Då bestämde jag att då ska inte staten tjäna något på dem heller, så jag la prototypen och pärmar med andra ideer i förråd och där ligger de fortfarande...

/Fick ett långvik planeringschefsjobb direkt efter gymnasiet, fastän jag inte ens hade sökte det. Jag hade jobbat extra där under skoltiden och de hade sett att det gick mycket fortare då jag lett smågrupper.
/Startade eget heltidsföretag som 24-åring och växte det till 70 anställda innan jag tyckte det blev för tråkigt och sålde det.
/Lett två sportklubbar från botten till Sverigeeliten.
/Grundade en Hjälp-till-självhjälpsorganisation där vi grundare både jobbade gratis och finansierade ur egen ficka.
/Nu är jag över 70 och tycker det är dags att bilda familj...
/Startade nyligen två företag i SOasien, jag tyckte det var tråkigt/slöseri att bara vara pensionär