2025-05-23, 22:10
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Skönt att höra ❤️ Samma här

Normal vs onormal är ju ett rätt trubbigt begrepp också. Jag vet många "normala" som är jättetråkiga och många "onormala" som är supersköna. Men jag tror man kommer bli mer och mer onormal med åren. Blir man gammal och skönt senil så kan ju vad som helst hända 😅 Man kanske tar rullstolen ut för att mata fåglarna och när man sitter där och kastar sitt fågelbröd mot dammen så upptäcker man att det är en uteservering man kastar bröd på där folk sitter och äter dagens rätt. Det är nog inte så farligt med onormalhet trots allt haha.
Jag skulle definitivt kunna tänka mig redan nu att flytta ut i skogen och bo med naturen utanför dörren bara för att få njuta av lugnet. Se mina husdjur springa ute fritt dagligen.

Jag tänker att jag borde ha gjort mina år som "annorlunda" .

Det lugna livet är faktiskt riktigt bra. Det är egentligen kanske fem år sedan som jag blev "människa" igen och i det så finns mycket av att bara ha lharmoniska stunder. Sedan har alla de här åren haft sina saker att irritera sig på men jag går om jag tänker efter väldigt mycket dagligen och bara lyssnar på fågelsång, andas in dofterna av grönskan och bara strosar eller fjantar med hunden i ett välmående. Skulle vilja ha mycket större skogsområden eller iallafall lå ga vägar av åkrar och ängar samt någon strand att gå till några gånger i veckan.

Det tråkiga livet gillar jag. Det är fridfullt samtidigt som man alltid är med utan dissociativa upplevelser, ingen ångest och oro, ingen rädsla. Ingen stress.

Sedan så är jag väl inte nöjd, absolut inte. Det kan bli bättre. Men vi kan säga som så här att jag tar väldigt lätt på en del problem utan att folk förstår det. För att det egentligen är sådant man gjort för attt jag ska må dåligt av det. Det funkade bara inte.

Alltså 5 år frisk. Och det trots att jag haft riktigt svängigt i en hemskt oskojig relation och dåliga dejter efter det. Men det löser man genom att vägra träffa någon bara

5 år. 🙏
Senast redigerad av Matadhamster 2025-05-23 kl. 22:13.
Citera
2025-05-23, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag skulle definitivt kunna tänka mig redan nu att flytta ut i skogen och bo med naturen utanför dörren bara för att få njuta av lugnet. Se mina husdjur springa ute fritt dagligen.

Jag tänker att jag borde ha gjort mina år som "annorlunda" .

Det lugna livet är faktiskt riktigt bra. Det är egentligen kanske fem år sedan som jag blev "människa" igen och i det så finns mycket av att bara ha lharmoniska stunder. Sedan har alla de här åren haft sina saker att irritera sig på men jag går om jag tänker efter väldigt mycket dagligen och bara lyssnar på fågelsång, andas in dofterna av grönskan och bara strosar eller fjantar med hunden i ett välmående. Skulle vilja ha mycket större skogsområden eller iallafall lå ga vägar av åkrar och ängar samt någon strand att gå till några gånger i veckan.

Det tråkiga livet gillar jag. Det är fridfullt samtidigt som man alltid är med utan dissociativa upplevelser, ingen ångest och oro, ingen rädsla. Ingen stress.

Sedan så är jag väl inte nöjd, absolut inte. Det kan bli bättre. Men vi kan säga som så här att jag tar väldigt lätt på en del problem utan att folk förstår det. För att det egentligen är sådant man gjort för attt jag ska må dåligt av det. Det funkade bara inte.

Alltså 5 år frisk. Och det trots att jag haft riktigt svängigt i en hemskt oskojig relation och dåliga dejter efter det. Men det löser man genom att vägra träffa någon bara

5 år. 🙏

Det låter som en helt perfekt framtidsplan! När man är ute i naturen så kan man vara normal ena dagen och onormal nästa dag. Djuren och träden bryr sig inte om sånt. Skogen är bra där.

Ja vem vet du kanske springer på någon trevlig man någon dag när du går i skogen 🙂
Citera
2025-05-23, 23:26
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Det låter som en helt perfekt framtidsplan! När man är ute i naturen så kan man vara normal ena dagen och onormal nästa dag. Djuren och träden bryr sig inte om sånt. Skogen är bra där.

Ja vem vet du kanske springer på någon trevlig man någon dag när du går i skogen 🙂
Nja det är inte riktigt platsen där man vill träffa dejtingsugna män så att säga.
Citera
2025-05-23, 23:41
Medlem
Citat:
Nja det är inte riktigt platsen där man vill träffa dejtingsugna män så att säga.

Säg inte det. Robin hood höll till i skogen. Man kan nästan säga att han tog från dom "normala" och gav till dom "onormala". Han var en hjälte och du hade nog passat bra tillsammans med en sådan person.
Citera
2025-05-24, 02:07
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thugnificent2017
Vad fick er att bli normala?

Jag har alltid haft något fel i huvudet. Något är trasigt, skevt, felkopplat. Jag vet inte exakt vad det är kanske är det sömnparalysen, kanske är det sakerna jag ser ibland. Jag praktiserar en gammal religion från centralamerika pga detta.

Allt det här tillsammans gör att jag aldrig riktigt känner att jag passar in. Jag är en risktagare. Inte på det där Linkedin sättet, utan på det där livsfarliga, destruktiva sättet. Jag jagar känslan av kaos. Jag behöver storm för att känna att jag lever. Har aldrig riktigt behövt stå till svars för mina val heller. Inte på riktigt. Kanske en gång. Resten har jag glidit undan. Alltid lugnet före stormen, men sen… jag förstör alltid min egen ro. Blir uttråkad av trygghet. Äcklad av rutin.

Jag älskar att arbeta, men jag klarar inte av att göra samma sak för länge. Har haft fler jobb än jag kan minnas. Samma sak med kvinnor. Jag ville bara ha en. En enda. En som räcker. Men hur fan ska det gå till i den här världen? Allt tar ju slut. Alltid. Några månader, kanske ett år om man har tur, sen är man där igen, ensam, bärs i handen, eller bara tom. Jag har varit kär hundra gånger. Och varje gång trodde jag att det var på riktigt. Det är ett jävla skämt nu.

Politik? Jo, jag var där också. Trodde på idéer. På förändring. På rättvisa. Tills jag såg vad det var, ett jävla skådespel, en cirkus av psykopater och narcissister som pissar på oss från sina jävla piedestaler. Det är ett maktspel. Inget annat.

Och sen har vi gangstrarna. Dom där som spelar tuffa, poserar som bröder men säljer varandra för några tusenlappar. Ormar. Insekter. De kanske är de värsta av oss alla. Smutsiga lögner i mänsklig form. Avskum är vad dom är.

Så jag undrar: Hur fan pallar ni?
Hur blev ni normala?
Hur lärde ni er att spela spelet utan att kräkas?

Hur gör ni?
Acceptera dig själv för den du är hela dig själv. Jobba på dig själv så gott du kan. Inse att du bär något avund mot dessa gangstrar dom har något du saknar som dominans sätta folk på plats du känner ressentiment och ställer inte upp på samhällets förväntningar och går sin egna väg medans du vill gå i andras fotspår och bli klassad som normal?

Ingen är normal folk låtsas bara det, acceptera dina onormala sidor vilka dom nu är dom gör dig unik och ta ingen skit från någon idiot. Älska dig själv som en egocentriker du skickar skott åt narcissister det är något du också har avund mot för dom älskar sig själva och står upp för sig själva medans du har dålig självkänsla och vill fortfarande "bli normal" i jakt på validering. Av människor som inte accepterar dig för den du är? Varför? Hitta likasinnade eller sluta gå efter manus och var dig själv kasta normal.

Allt du stör dig på hos andra kan leda dig till en djupare förståelse hos dig själv. Carl Jung. Du vill bli accepterad och uppfattad som "normal" vad det nu ens är när var och varannan människa har en diagnos idag till och med. Kör ditt egna race och var dig själv du har dålig självkänsla som vill vara normal för att bli accepterad. Var unik istället bli accepterad för det ännu bättre men ha lite fasad hur du klär dig och så. Folk dömer hunden eller i detta fall vargen efter håren för mycket idag. Går inte att göra så mycket åt det.
Senast redigerad av NapoleonLaRue 2025-05-24 kl. 02:14.
Citera
2025-05-24, 03:51
Medlem
Majsmannen2s avatar
Istället för att kämpa för att bli normal så är det bättre att bara försöka acceptera du inte är som alla andra.

Du kan inte vara det du inte är.

Och är det ens kul att vara normal? Om det inte ens kommer naturligt.
Citera
2025-05-24, 12:01
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Säg inte det. Robin hood höll till i skogen. Man kan nästan säga att han tog från dom "normala" och gav till dom "onormala". Han var en hjälte och du hade nog passat bra tillsammans med en sådan person.
Det där lät så himla annorlunda 🤣 Jag vill aldrig möta män i skogen som går där av orsaken att de är singlar iallafall. Det är en sak som är säkert.
Citera
2025-05-24, 12:59
Medlem
OldButBaldGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thugnificent2017
Hur lärde ni er att spela spelet utan att kräkas?

Jag pallade inte med att vara onormal. Det fick mig att vilja kräkas - dagligen. Självförakt är en utmärkt motivator till förändring. Kanske den starkaste?
Citera
2025-05-24, 13:36
Medlem
Citat:
Det där lät så himla annorlunda 🤣 Jag vill aldrig möta män i skogen som går där av orsaken att de är singlar iallafall. Det är en sak som är säkert.

Haha ja jag försökte bara skriva något snällt till dig 😘 jag menade att du också var en hjälte som Robin hood efter dom där jobbiga sakerna du klarat dig förbi.

Jag kom förresten på en onormal sak med oss alla här inne, det är ju faktiskt väldigt ovanligt att skriva på flashback. Dom flesta i Sverige har inget fb konto. Så vi är alla lite härligt onormala här inne, det ska vi vara stolta över 😅
Citera
2025-05-25, 02:25
Medlem
Citat:
Okej så du har en psykossjukdom?

Det förklarar att det är lite svårare att få en innebörd i det du skriver.

Nej motivation fungerar inte om du hör röster eftersom du behöver läkemedel som får hjärnan i kemisk balans.

Psykossjukdomen behandlas av röstmedicin och sömnmedicin. Men min hockeyvinst då? Människor vill vinna mot min hockey tro. Har alla människor fått fri vilja av Jesus ändå har långvarig NHL pågått. Jag kom på för sex år sedan att jag är lurad av umgås med en bekanting. 19 år sedan jag flyttade hemifrån. Fri vilja innebär alla har eget val att välja ligor. Jesus eller Gud har dömt mig före denna månad. Jag säger till Gud att jag vill välja tre ligor CHL, Hockeyallsvenskan och Hockeytvåan.
Citera
2025-05-25, 03:38
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Psykossjukdomen behandlas av röstmedicin och sömnmedicin. Men min hockeyvinst då? Människor vill vinna mot min hockey tro. Har alla människor fått fri vilja av Jesus ändå har långvarig NHL pågått. Jag kom på för sex år sedan att jag är lurad av umgås med en bekanting. 19 år sedan jag flyttade hemifrån. Fri vilja innebär alla har eget val att välja ligor. Jesus eller Gud har dömt mig före denna månad. Jag säger till Gud att jag vill välja tre ligor CHL, Hockeyallsvenskan och Hockeytvåan.
Jag vet faktiskt inte. Dina inlägg försvinner iväg för långt för att jag riktigt ska kunna förstå din tanke. Jag menar att dina associationer är svåra för mig att uppfatta.

Jag är osäker på om du verkligen har rätt dos och medicin. Du skriver utan att få med fler meningar som kan göra dina ord mer förstådda.

Alla människor har problem med sina relationer och så är det bara.

Ju fler problem man har med sig själv, sitt mående och sin inre balan, ju mer turbulens får man med andra.

Jag tänker att människor får döma hur de vill. De förstår inte vad de inte upplevt och ju värre det var, ju sämre kommer deras bedömningar att vara.

Att inte förstå är ett privilegium.

Gud... om en sådan fanns skulle människans förmåga vara för liten för att uppfatta helheten. Vi är mer likt djur. Begränsade i allt vi gör.
Citera
2025-05-25, 04:21
Medlem
Citat:
Jag vet faktiskt inte. Dina inlägg försvinner iväg för långt för att jag riktigt ska kunna förstå din tanke. Jag menar att dina associationer är svåra för mig att uppfatta.

Jag är osäker på om du verkligen har rätt dos och medicin. Du skriver utan att få med fler meningar som kan göra dina ord mer förstådda.

Alla människor har problem med sina relationer och så är det bara.

Ju fler problem man har med sig själv, sitt mående och sin inre balan, ju mer turbulens får man med andra.

Jag tänker att människor får döma hur de vill. De förstår inte vad de inte upplevt och ju värre det var, ju sämre kommer deras bedömningar att vara.

Att inte förstå är ett privilegium.

Gud... om en sådan fanns skulle människans förmåga vara för liten för att uppfatta helheten. Vi är mer likt djur. Begränsade i allt vi gör.

Det är svårt att uppfatta på andra. En minimal chans att distans upptäcka andra.

Jag tar en röstmedicin och två sömnmedicin varje kväll.

Jag började umgås med en äldre person 2006 men 2019 kom jag på att det är inte så jag vill ändå fortsätter det. Gud måste ändra om.

Jag har problem med NHL och en hemlig röst och 30 ytterliggare röster.

En hockeyvinst betyder välmående.

Allsmäktige finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in