Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Skönt att höra ❤️ Samma här
Normal vs onormal är ju ett rätt trubbigt begrepp också. Jag vet många "normala" som är jättetråkiga och många "onormala" som är supersköna. Men jag tror man kommer bli mer och mer onormal med åren. Blir man gammal och skönt senil så kan ju vad som helst hända 😅 Man kanske tar rullstolen ut för att mata fåglarna och när man sitter där och kastar sitt fågelbröd mot dammen så upptäcker man att det är en uteservering man kastar bröd på där folk sitter och äter dagens rätt. Det är nog inte så farligt med onormalhet trots allt haha.
Jag skulle definitivt kunna tänka mig redan nu att flytta ut i skogen och bo med naturen utanför dörren bara för att få njuta av lugnet. Se mina husdjur springa ute fritt dagligen.
Jag tänker att jag borde ha gjort mina år som "annorlunda" .
Det lugna livet är faktiskt riktigt bra. Det är egentligen kanske fem år sedan som jag blev "människa" igen och i det så finns mycket av att bara ha lharmoniska stunder. Sedan har alla de här åren haft sina saker att irritera sig på men jag går om jag tänker efter väldigt mycket dagligen och bara lyssnar på fågelsång, andas in dofterna av grönskan och bara strosar eller fjantar med hunden i ett välmående. Skulle vilja ha mycket större skogsområden eller iallafall lå ga vägar av åkrar och ängar samt någon strand att gå till några gånger i veckan.
Det tråkiga livet gillar jag. Det är fridfullt samtidigt som man alltid är med utan dissociativa upplevelser, ingen ångest och oro, ingen rädsla. Ingen stress.
Sedan så är jag väl inte nöjd, absolut inte. Det kan bli bättre. Men vi kan säga som så här att jag tar väldigt lätt på en del problem utan att folk förstår det. För att det egentligen är sådant man gjort för attt jag ska må dåligt av det. Det funkade bara inte.
Alltså 5 år frisk. Och det trots att jag haft riktigt svängigt i en hemskt oskojig relation och dåliga dejter efter det. Men det löser man genom att vägra träffa någon bara
5 år. 🙏