Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Panther
Funderar på att köpa en bostadsrätt i Stockholm för ca 1.2 mkr.
Detta för att lösa en besvärlig bostadssituation då jag vill lämna min sambo. Jag skulle lägga 15% och sedan amortera varje månad. Min månadskostnad blir ca 7.5-8.5 tkr.
Jag funderar sedan vad mitt mål två bör vara, betala av snabbare på lånet eller betala av som vanligt och satsa på börsen?
Jag tror det är bättre att betala av som vanligt och satsa mina extra pengar på börsen.
Kommer ha min dotter hos mig ibland men tänkt att jag senare ska köpa en större bostad men vill satsa på läge och att hålla nere mina kostnader just nu.
Hur lång tid tar det att betala av ett sånt här lån om man amorterar 2 % varje månad (som jag tror man gör).
Ligger lite på likande, funderar på sälja, har en brf utan lån, värde just nu, 2,4 till 2,8 milj.
Tanke är att bygga ett sista hus, ett litet på 90 kvm, barn är vuxna o bor inte hemma, via detta kommer jag bo extremt billigt, bygga utan att låna, har gjort det tidigare i livet.
Tanken är att köpa tomten, placera en husvagn o bo i den beställa ut byggström, börja bygga.
Gör börsen en dipp går jag in, just nu har börsen studsat upp, många aktier ligger som innan Trumps befrielsedag, nu blir det inga köp, enbart om börsen dippa.