Citat:
Ursprungligen postat av
Tinyssnutt
Ja vissa unga män är konservativa. Ungefär runt 50% röstar blått/brunt.
Detta gäller killar på 16+.
Vi får väl se hur utvecklingen i unga åldrar fortsätter.
Vad var det som var så himla bra med att kvinnor inte jobbar? Vem ska göra alla dessa jobben på sikt?
Konservatism har sällan lett till ekonomisk välfärd mer än tillfälligt.
När usa har fallit lite till till följd av sin nykonservativa agenda så kommer konservatismen nå en vägg som ingen vill ta del av.
När människor ser att homosexuella blir förfölja och misshandlade igen. När människor ser ondskan bakom den maktgalna elit så kommer opinionen vända mycket fort.
Jag hjärntvättad? Alltså det är så fruktansvärt tröttsamt när man maler på om hjärntvätt och liberala narrativ och annat blaha blaha för att man är så snäv i hjärnan att man anser att så fort en annan människa faktiskt tänker annorlunda så är den påverkad.
Jag kanske helt enkelt tycker så här. Oavsett hjärntvätt eller inte.
Jag tror att vi ska ta tillvara på människors kompetens i högsta möjliga mån för att folk ska bidra till samhället så mycket som möjlig efter sina förutsättningar.
Vissa passar jättebra till att ta hand om andra. Andra kan konstruera och några kan räkna pengar.
Att urvalet ska göras efter politisk åsikt, kön, sexuell läggning är ju bara fördomsfullt och trångsynt.
Skulle manliga läkare vara duktigare än kvinnliga? Jobbar du på en vårdcentral i Mora eller!?
"Vad var det som var så himla bra med att kvinnor inte jobbar?"
Jag är inte nödvändigtvis för detta, men jag kan besvara din fråga - det som var bra med att kvinnor var arbetslösa, var från männens synvinkel att fler män var anställda, färre män arbetslösa - och att kvinnor som tänder på främst män med högre position och status än dem själva, alltså män som tjänar mer pengar än dem själva, fann i praktiken 90% av männen attraktiva eftersom 90% av männen tjänade mer pengar när de inte jobbade, och således för en man så var det lättare att bli vald som partner av en kvinna.
"Vem ska göra alla dessa jobben på sikt?"
Männen brukade göra alla arbeten, det är mängder av arbetslösa män, för varje kvinna som får ett välavlönat jobb har vi en man som inte fick jobbet.
"När usa har fallit lite till till följd av sin nykonservativa agenda så kommer konservatismen nå en vägg som ingen vill ta del av. "
Vi får väl se.. Trump visar vägen för hela världen, och om han lyckas eller misslyckas kommer vara avgörande för vad som händer i resten av världen och i Europa. Kom ihåg att feminismen, WOKE och alla de liberala värderingarna (nyliberala) importerats från USA - så det är bara en tidsfråga innan Trumps politik blir importerad ifall han lyckas med vad han blivit vald att genomföra.
Ifall Demokraterna återtar makten däremot så kan det du nämner hända - det är USA som sätter exemplet som Europa senare kommer följa. Vi kan redan se att feminismen likt trådens ämne beskriver är på tillbakagång sedan Trump vann valet.
"När människor ser att homosexuella blir förfölja och misshandlade igen. När människor ser ondskan bakom den maktgalna elit så kommer opinionen vända mycket fort. "
Jag tror inte att folk bryr sig om homosexuella, alltså att de vill skada dem tror jag inte, vad folk i USA vill förhindra är masskjutare som identifierar som trans. Många människor ser ondskan hos den andra Demokratiska eliten, pedofiler med mera - Trump ser ut som en hjälte för många!
"Att urvalet ska göras efter politisk åsikt, kön, sexuell läggning är ju bara fördomsfullt och trångsynt."
Urvalet görs ju just på grund av politisk åsikt (WOKE), kön (kvinna) och sexuell läggning (allt utom heterosexuell) - det är ju det President Trump ska råda bot på i världen.
"Skulle manliga läkare vara duktigare än kvinnliga?"
Bra fråga. De är inte lika besatta av kvinnliga könsorgan kanske.