Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-25, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det luktar Dunning-Kruger om dig. Det förekommer kvotering av kvinnor i Sverige, där mindre lämpade kvinnor går före mer lämpade män, trots att det är olagligt. EU har också beslutat om kvotering till bolagsstyrelser.

Eller så är det alla män som tror de blivit bortvalda pågrund av kvinnor som springer runt och gravt överskattar sin kompetens…

Varför är det så att det nästan är omöjligt för kvinnor över 50 att få jobb om dessa skulle kvoteras in i stor skala?!
Citera
2025-05-24, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinyssnutt
Eller så är det alla män som tror de blivit bortvalda pågrund av kvinnor som springer runt och gravt överskattar sin kompetens…

Varför är det så att det nästan är omöjligt för kvinnor över 50 att få jobb om dessa skulle kvoteras in i stor skala?!
Källa på det? Det skiljer 0,6 procentenheter mellan arbetslösheten för män och kvinnor. Arbetslösheten är högst bland yngre människor och lägst närmast pension.
Citera
2025-09-09, 01:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Rädda västerländska nationer från undergång? Jag tror att det är oundvikligt om man inte upplöser EU och skickar hem alla jävla negrer och araber till skiten där dom hör hemma.
Vad har det med feminism att görA?
Citera
2025-09-09, 22:09
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
När en omvänd metoo uppstår där "vi som begick ett sexuellt övergrepp på en kvinna" hyllas som nånting positivt.

Det skulle jag se som ett tydligt tecken på att feminismen sett sina bästa dagar.

Annars är väl soft-girl trenden kanske en framtagen produkt från spåren av feminismen.

Förvänta dig inte att män ska offentligt gå ut och vurma för våldtäktsmän och riskera sina sociala relationer och status.

Däremot kan du se tecken på att män sympatiserar mindre med kvinnor när de utsätts för brott ute på gatan och männen inte ingriper. Tänk på att inte all "Metoo" uttrycks med munnen, det finns män som tänker det de inte säger offentligt.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-09 kl. 22:32.
Citera
2025-09-10, 05:05
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Om du är en 60-årig gubbstrutt till läkare så är det inte relevant vad du tror eller tycker. Det relevanta är vad unga tror och tycker för att samhället ska förändras.

Hur ung måste man vara för att vara relevant enligt dig? Jag är 35, är det för gammalt?

Jag stämmer in på din beskrivning av någon som kollar in Youtube varje dag, främst konservativa kanaler från USA, och brukade spela spel hela tiden, fast nu gör jag väl annat än att spela spel, men oavsett så är det ändå på datorn man är aktiv.

Jag håller nog med WordWarrior kring feminismen.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 05:26.
Citera
2025-09-10, 06:00
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:

1. Det finns ett uttalat mål om 50/50 där politiker vill ha fler kvinnor på universiteten, högskolorna, bolagsstyrelserna - detta har pågått i över 20 år nu, och målet var till en början att "jämna ut antalet" men det roliga var att när kvinnorna blev fler än männen då var det ingen som tyckte att 50/50 var viktigt längre - detta är så klart för att det egentliga målet är ett matriarkat och att placera kvinnor i toppen, och männen på botten!

2. 50-åriga kvinnor är väl för gamla, precis som jag läste för någon månad sedan att en 50-årig man inte kunde få nytt jobb - till och med en 35-årig man nekades jobb för att han ansågs för gammal av företaget, men där fick företaget betala skadestånd för åldersdiskriminering tack och lov.

De väljer så klart unga kvinnor före 50-åriga kvinnor, det finns en åldersdiskriminering.

Länk: "Allt fler chefer tycker att du är för gammal för att anställas vid 35 år" - så då är ju 50 att vara urgammal.

https://www.youtube.com/watch?v=OjXTcivjlN8
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 06:07.
Citera
2025-09-10, 06:55
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ja vissa unga män är konservativa. Ungefär runt 50% röstar blått/brunt.
Detta gäller killar på 16+.

Vi får väl se hur utvecklingen i unga åldrar fortsätter.

Vad var det som var så himla bra med att kvinnor inte jobbar? Vem ska göra alla dessa jobben på sikt?

Konservatism har sällan lett till ekonomisk välfärd mer än tillfälligt.

När usa har fallit lite till till följd av sin nykonservativa agenda så kommer konservatismen nå en vägg som ingen vill ta del av.

När människor ser att homosexuella blir förfölja och misshandlade igen. När människor ser ondskan bakom den maktgalna elit så kommer opinionen vända mycket fort.

Jag hjärntvättad? Alltså det är så fruktansvärt tröttsamt när man maler på om hjärntvätt och liberala narrativ och annat blaha blaha för att man är så snäv i hjärnan att man anser att så fort en annan människa faktiskt tänker annorlunda så är den påverkad.

Jag kanske helt enkelt tycker så här. Oavsett hjärntvätt eller inte.

Jag tror att vi ska ta tillvara på människors kompetens i högsta möjliga mån för att folk ska bidra till samhället så mycket som möjlig efter sina förutsättningar.
Vissa passar jättebra till att ta hand om andra. Andra kan konstruera och några kan räkna pengar.

Att urvalet ska göras efter politisk åsikt, kön, sexuell läggning är ju bara fördomsfullt och trångsynt.
Skulle manliga läkare vara duktigare än kvinnliga? Jobbar du på en vårdcentral i Mora eller!?

"Vad var det som var så himla bra med att kvinnor inte jobbar?"

Jag är inte nödvändigtvis för detta, men jag kan besvara din fråga - det som var bra med att kvinnor var arbetslösa, var från männens synvinkel att fler män var anställda, färre män arbetslösa - och att kvinnor som tänder på främst män med högre position och status än dem själva, alltså män som tjänar mer pengar än dem själva, fann i praktiken 90% av männen attraktiva eftersom 90% av männen tjänade mer pengar när de inte jobbade, och således för en man så var det lättare att bli vald som partner av en kvinna.

"Vem ska göra alla dessa jobben på sikt?"

Männen brukade göra alla arbeten, det är mängder av arbetslösa män, för varje kvinna som får ett välavlönat jobb har vi en man som inte fick jobbet.

"När usa har fallit lite till till följd av sin nykonservativa agenda så kommer konservatismen nå en vägg som ingen vill ta del av. "

Vi får väl se.. Trump visar vägen för hela världen, och om han lyckas eller misslyckas kommer vara avgörande för vad som händer i resten av världen och i Europa. Kom ihåg att feminismen, WOKE och alla de liberala värderingarna (nyliberala) importerats från USA - så det är bara en tidsfråga innan Trumps politik blir importerad ifall han lyckas med vad han blivit vald att genomföra.

Ifall Demokraterna återtar makten däremot så kan det du nämner hända - det är USA som sätter exemplet som Europa senare kommer följa. Vi kan redan se att feminismen likt trådens ämne beskriver är på tillbakagång sedan Trump vann valet.

"När människor ser att homosexuella blir förfölja och misshandlade igen. När människor ser ondskan bakom den maktgalna elit så kommer opinionen vända mycket fort. "

Jag tror inte att folk bryr sig om homosexuella, alltså att de vill skada dem tror jag inte, vad folk i USA vill förhindra är masskjutare som identifierar som trans. Många människor ser ondskan hos den andra Demokratiska eliten, pedofiler med mera - Trump ser ut som en hjälte för många!

"Att urvalet ska göras efter politisk åsikt, kön, sexuell läggning är ju bara fördomsfullt och trångsynt."

Urvalet görs ju just på grund av politisk åsikt (WOKE), kön (kvinna) och sexuell läggning (allt utom heterosexuell) - det är ju det President Trump ska råda bot på i världen.

"Skulle manliga läkare vara duktigare än kvinnliga?"

Bra fråga. De är inte lika besatta av kvinnliga könsorgan kanske.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-09-10 kl. 07:11.
Citera
2025-09-10, 12:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi

Däremot kan du se tecken på att män sympatiserar mindre med kvinnor när de utsätts för brott ute på gatan och männen inte ingriper. Tänk på att inte all "Metoo" uttrycks med munnen, det finns män som tänker det de inte säger offentligt.

Absolut ser jag sådana tendenser.

Samtidigt så var det ju inte så länge sedan vi inte tillät kvinnor att få rösta och utrycka sin politiska åsikt.
Känns som ett kvinnoliv var mindre värt då än nu.
Den tiden visste dom väl knappt själva att dom blev utsatta för ett brott när dom egentligen enligt lagen blev det.

Idag blir en dask på rumpan till ett helomslag i tidningen.
Citera
2025-09-11, 20:45
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Absolut ser jag sådana tendenser.

Samtidigt så var det ju inte så länge sedan vi inte tillät kvinnor att få rösta och utrycka sin politiska åsikt.
Känns som ett kvinnoliv var mindre värt då än nu.
Den tiden visste dom väl knappt själva att dom blev utsatta för ett brott när dom egentligen enligt lagen blev det.

Idag blir en dask på rumpan till ett helomslag i tidningen.

Önskar få inflika här med någonting möjligen kontroversiellt, men män uttryckte ju hela sin familjs politiska åsikt förr. Det är ju inte så att kvinnor direkt varit tysta fram tills de fick rösträtt, vilket alla som någonsin träffat en kvinna vet.

Jag håller absolut inte med om att det vore en indikation på värde, att kvinnor hade rösträtt eller inte. Delvis så var ju det kopplat till värnplikt då. Det här är inte allmänkunskap men majoriteten av kvinnor ville inte ha rösträtt kopplad till värnplikt, så som det då var för män. Vi män i princip tvingade på dem det och var snälla nog att frånkoppla det värnplikt. Den överväldigande majoriteten av kvinnor på den tiden brydde sig inte. "Kvinnorevolutionen" var skapad av män. Varför vet jag inte men sannolikt hade det med makt och pengar att göra på något sätt. Fyll gärna i.

Kvinnor har alltid varit respekterade i samhället. Har du levt med en kvinna ett par månader vet du att det är omöjligt att "kontrollera" dem. Instinktivt är vi, vi håller oss till västvärlden, "programmerade" att respektera dem, för att vi bryr oss om deras bästa.

Jag tror inte vi menar olika om ditt sistnämnda om "dask på bumpan", inte ens tjejer trots att vissa låtsas bryr sig speciellt mycket. Jag nämnde det i en annan tråd men det var inte länge sedan "smisk" var ett återkommande och åtråvärt inslag i kvinnliga sexromaner, skrivna av kvinnor till andra kvinnor.

Vi alla vet ju egentligen allt det här innerst inne men nutiden tvingar oss att låtsas.

Kvinnor är bättre på att avgöra att det är för kallt ute för en unge för att bara ha tröja eller att nudlar i ett halvår inte är okej och män är bättre på en annan nivå.

Tjejer vet detta också. Samhället har blivit sämre för barn, kvinnor och familjer sedan kvinnlig rösträtt och P-pillret. Framförallt efter sociala medier.

Vi behöver ta hand om dem. De klappar oss i håret när vi ligger och lipar i deras knän men vi dör för dem i krig och det är sällan vi behöver lipa hos dem för att Nutellan är slut.

Jag ber om ursäkt men jag har börjat bli känslig mot den här leken och vädjar om sanning och respekt gentemot evolution och biologi, speciellt när det skulle göra det bättre för alla och det också är vad de själva innerst inne vill och behöver.

Jag vill oss alla väl.

Edit. Nämnde också detta i en annan tråd men vill få det sagt igen då jag tyckte det var bra. Jag läste en grej häromdagen.

"Jag byggde ett stängsel för att skydda henne från vargarna.
Hon trodde det var för att låsa in henne så hon bröt ned det.
Vargarna åt upp henne.".

Feminister kallar omtanke för kontroll. Män är inte puckon. Vi vet hur världen funkar och ja det finns män ovärdiga att litas på men majoriteten vill väl. Inte kontroll. Kärlek.
Senast redigerad av Robinest 2025-09-11 kl. 21:10.
Citera
2025-09-13, 01:41
Medlem
Robinests avatar
Ju mer jag tänkt på detta desto mer önskar jag sätta en flagga här och uppmärksamma skillnaden mellan feminism och feminitet.

Jag var lite på krigsstigen på fyllan och skrev provocerande saker till en tjej på PM. Jag misstog henne vara feminist av en typ jag inte tror är bra för någon. Jag var absolut inte elak utan bara provokativ.

Hon besvarade mig inte på ett feministiskt sätt utan ett feminint, med respekt, förståelse, omtanke, kärlek, ödmjukhet och allt som hör där till.

Jag inte bara tyckte jag hade gjort fel och ville backa utan till utan ville också börja förklara mig att jag har många större dåliga erfarenheter.
Jag gjorde fel mot henne, hon bemötte mig feminint och fick mig att vilja henne bättre, ångra mina fel, hon fick mig att känna mig bättre och saken avslutades inte med att hon gjorde någon slags poäng av det utan allt blev bättre för alla. För att hon bemötte mig feminint och inte feministisk.
Det vore fel att kalla det "makt" men absolut påverkan och endast positiv sådan, för alla.

Det är det här jag menar med att vi behöver varandra men på olika sätt.

Flaggan sitter vid att feminitet är bra för alla medans feminism är dåligt för alla. Negativa manliga attribut påverkas bäst till det positiva av feminitet.

Jag blev "ägd" med kärlek.

Du vet vem du är. Kram.
Senast redigerad av Robinest 2025-09-13 kl. 01:45.
Citera
2025-09-13, 10:23
Avstängd
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinest
Ju mer jag tänkt på detta desto mer önskar jag sätta en flagga här och uppmärksamma skillnaden mellan feminism och feminitet.

Jag var lite på krigsstigen på fyllan och skrev provocerande saker till en tjej på PM. Jag misstog henne vara feminist av en typ jag inte tror är bra för någon. Jag var absolut inte elak utan bara provokativ.

Hon besvarade mig inte på ett feministiskt sätt utan ett feminint, med respekt, förståelse, omtanke, kärlek, ödmjukhet och allt som hör där till.

Jag inte bara tyckte jag hade gjort fel och ville backa utan till utan ville också börja förklara mig att jag har många större dåliga erfarenheter.
Jag gjorde fel mot henne, hon bemötte mig feminint och fick mig att vilja henne bättre, ångra mina fel, hon fick mig att känna mig bättre och saken avslutades inte med att hon gjorde någon slags poäng av det utan allt blev bättre för alla. För att hon bemötte mig feminint och inte feministisk.
Det vore fel att kalla det "makt" men absolut påverkan och endast positiv sådan, för alla.

Det är det här jag menar med att vi behöver varandra men på olika sätt.

Flaggan sitter vid att feminitet är bra för alla medans feminism är dåligt för alla. Negativa manliga attribut påverkas bäst till det positiva av feminitet.

Jag blev "ägd" med kärlek.

Du vet vem du är. Kram.

Ja jo, alla ni eländiga MAGA bros behöver verkligen varsin feminin kvinna som krockkudde. Eller "slagpåse" vore kanske ett bättre ordval.

Män som du behöver en terapeut och inte en feminin kvinna. Lämna de feminina kvinnorna åt de maskulina männen. Maskulin man = en man som lever ett självständigt och tillfredställande liv på egen hand. Ett liv där en kvinnlig partner blir en följeslagare och inte någon som ska uppfylla en lång lista med mer eller mindre desperata behov och krav.
Senast redigerad av Jenny9 2025-09-13 kl. 10:50.
Citera
2025-09-14, 15:06
Medlem
Robinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja jo, alla ni eländiga MAGA bros behöver verkligen varsin feminin kvinna som krockkudde. Eller "slagpåse" vore kanske ett bättre ordval.

Män som du behöver en terapeut och inte en feminin kvinna. Lämna de feminina kvinnorna åt de maskulina männen. Maskulin man = en man som lever ett självständigt och tillfredställande liv på egen hand. Ett liv där en kvinnlig partner blir en följeslagare och inte någon som ska uppfylla en lång lista med mer eller mindre desperata behov och krav.

Du pratar med en man som blivit utsatt i år av grov fysisk och psykisk misshandel. Resterande är påhitt jag naturligtvis inte håller med om som du skriver för att jag ska uppfattas sämre av omgivningen.
Jag tänker inte påstå det men jag gissar att du antar att jag förtjänade det jag blivit utsatt för av någon anledning som egentligen handlade om att det vore jag som var dålig. På något sätt kommer du på påstå att jag har fel, är elak och komma med falska anklagelser .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in