Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Topic: i den här tråden diskuterar vi tecken i tiden på den backlash mot feminismen som kanske ännu förmår rädda de västerländska nationerna från total undergång. Det verkar onekligen som om feministerna desperat försöker piska en redan död häst.
Feminism och alla besläktade -ismer är redan fast föränkrade i våra akademiska institutioner sedan en
minst 20 år tillbaka .
Det kommer inte att bli brist på hjärntvättade marxister som kommer att sitta i olika beslutsfattande myndigheter,NGO eller andra organ i framtiden.
Varför jag tror det ? Därför att redan för 25 år sedan fick jag korn på den ostoppbara maskinen .
Det här tillhör allmänbildningen :
https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_l%...nstitutionerna
Citat : " the long march through the institutions) är en slogan som myntades 1967 av studentaktivisten Rudi Dutschke för att beskriva en långsiktig strategi för att skapa förutsättningarna för revolution: att störta samhället genom att infiltrera viktiga samhällsinstitutioner. "
Och samtidigt har akademiska fält inom humaniora fallit som furor när marxisterna tagit över en efter den andra i den "fria" västerländska akademin. Dutscke fick rätt. Allting har gått enligt plan. Han själv troligtivis vid den tiden inspirerat av sovjetkommunism men idag morphat till "Normkritik"
Om jag får gissa , så blir back-lashen inte speciellt långvarig då marxisterna inte behöver anstränga sig att bjuda på moteld. De har redan nyckelpositioner i samhället, f.f.a. inom utbildningen. Det är s.a.s. läge att bara vänta ut och fortsätta "utbilda" nya fräscha vänsterkommisarier varje år för att till slut vinna på walk-over . Normkritik är det enda de kan, men kan väl.