• 1
  • 2
2025-04-23, 10:41
Medlem
WordWarriors avatar
Feminismen är på stark tillbakagång hävdar jag. Allt färre identifierar sig som feminister enligt diverse undersökningar. Man brukar säga att "politics is downstream from culture", och inom den kulturella sektorn har vi haft två betydande händelser bara de senaste veckorna, där feministiska elitprojekt sågas brutalt:

- Den feministiska wokefilmen Snow White med feministen Rachel Zegler i huvudrollen har gjort ekonomiskt fiasko, och fått massiv kritik för sitt feminist-stereotypa innehåll. Att män uppvaktar kvinnor är samma sak som stalking, hävdade huvudrollsinnehavaren Zegler i en intervju. Detta landade inte väl hos som kunde ha sett filmen.

- Katy Perry och fem andra priviligierade och plastikopererade kändisdamer, som skulle göra feministisk PR-revolution genom att åka till rymden i hela 4 minuter (resan tog 11 minuter totalt) i Amazon-grundaren Jeff Bezos automatiserade rymdraket (som för övrigt hade formen av en jättepenis!) har fått brutal kritik för sitt spektakel. De är utskrattade över hela nätet och inte bara av manosfären och MAGA, utan även av demokrater och feminister. Även matkedjan Wendy's har gått och och frågat om vi inte kunde sända Katy Perry tillbaka till rymden. Även den kände podcastaren Joe Rogan sågar och skrattar ut fiaskot.

https://www.youtube.com/results?sear...+zegler+fiasco
https://www.youtube.com/results?sear...y+space+fiasco

Citat:
Enligt den senaste Ungdomsbarometern är det allt färre tjejer som identifierar sig som feminister. Andelen unga kvinnor som tycker att jämställdhet är en av de viktigaste frågorna har minskat från 64 procent (2021) till 46 procent.

https://sverigeskvinnoorganisationer...t-behover-den/

Topic: i den här tråden diskuterar vi tecken i tiden på den kulturella backlash mot feminismen som kanske ännu förmår rädda de västerländska nationerna från total undergång. Det verkar onekligen som om feministerna desperat försöker piska en redan död häst.
Senast redigerad av WordWarrior 2025-04-23 kl. 10:54.
Citera
2025-04-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Topic: i den här tråden diskuterar vi tecken i tiden på den backlash mot feminismen som kanske ännu förmår rädda de västerländska nationerna från total undergång. Det verkar onekligen som om feministerna desperat försöker piska en redan död häst.
Rädda västerländska nationer från undergång? Jag tror att det är oundvikligt om man inte upplöser EU och skickar hem alla jävla negrer och araber till skiten där dom hör hemma.
Citera
2025-04-23, 10:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Rädda västerländska nationer från undergång? Jag tror att det är oundvikligt om man inte upplöser EU och skickar hem alla jävla negrer och araber till skiten där dom hör hemma.

Ja, absolut. Om du tittar lite närmare så är det här två sidor av samma mynt. Feminismen och indoktrineringen kring denna är en del av den marxism som banat väg för det du beskriver. Sedan skulle jag personligen uttrycka mig lite mer diplomatiskt.
Citera
2025-04-23, 10:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Topic: i den här tråden diskuterar vi tecken i tiden på den backlash mot feminismen som kanske ännu förmår rädda de västerländska nationerna från total undergång. Det verkar onekligen som om feministerna desperat försöker piska en redan död häst.

Feminism och alla besläktade -ismer är redan fast föränkrade i våra akademiska institutioner sedan en minst 20 år tillbaka .
Det kommer inte att bli brist på hjärntvättade marxister som kommer att sitta i olika beslutsfattande myndigheter,NGO eller andra organ i framtiden.

Varför jag tror det ? Därför att redan för 25 år sedan fick jag korn på den ostoppbara maskinen .

Det här tillhör allmänbildningen : https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_l%...nstitutionerna

Citat : " the long march through the institutions) är en slogan som myntades 1967 av studentaktivisten Rudi Dutschke för att beskriva en långsiktig strategi för att skapa förutsättningarna för revolution: att störta samhället genom att infiltrera viktiga samhällsinstitutioner. "

Och samtidigt har akademiska fält inom humaniora fallit som furor när marxisterna tagit över en efter den andra i den "fria" västerländska akademin. Dutscke fick rätt. Allting har gått enligt plan. Han själv troligtivis vid den tiden inspirerat av sovjetkommunism men idag morphat till "Normkritik"

Om jag får gissa , så blir back-lashen inte speciellt långvarig då marxisterna inte behöver anstränga sig att bjuda på moteld. De har redan nyckelpositioner i samhället, f.f.a. inom utbildningen. Det är s.a.s. läge att bara vänta ut och fortsätta "utbilda" nya fräscha vänsterkommisarier varje år för att till slut vinna på walk-over . Normkritik är det enda de kan, men kan väl.
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-23 kl. 10:56.
Citera
2025-04-23, 10:54
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Feminismen är på stark tillbakagång hävdar jag. Allt färre identifierar sig som feminister enligt diverse undersökningar. Man brukar säga att "politics is downstream from culture", och inom den kulturella sektorn har vi haft två betydande händelser bara de senaste veckorna, där feministiska elitprojekt sågas brutalt:

- Den feministiska wokefilmen Snow White med feministen Rachel Zegler i huvudrollen har gjort ekonomiskt fiasko, och fått massiv kritik för sitt feminist-stereotypa innehåll. Att män uppvaktar kvinnor är samma sak som stalking, hävdade huvudrollsinnehavaren Zegler i en intervju. Detta landade inte väl hos som kunde ha sett filmen.

- Katy Perry och fem andra priviligierade och plastikoperarade kändisdamer, som skulle göra feministisk PR-revolution genom att åka till rymden i hela 4 minuter (resan tog 11 minuter totalt) i Amazon-grundaren Jeff Bezos automatiserade rymdraket (som för övrigt hade formen av en jättepenis!) har fått brutal kritik för sitt spektakel. De är utskrattade över hela nätet och inte bara av manosfären och MAGA, utan även av demokrater och feminister. Även matkedjan Wendy's har gått och och frågat om vi inte kunde sända Katy Perry tillbaka till rymden. Även den kände podcastaren Joe Rogan sågar och skrattar ut fiaskot.

https://sverigeskvinnoorganisationer...t-behover-den/

Topic: i den här tråden diskuterar vi tecken i tiden på den kulturella backlash mot feminismen som kanske ännu förmår rädda de västerländska nationerna från total undergång. Det verkar onekligen som om feministerna desperat försöker piska en redan död häst.
Du ger två populärkulturella exempel, och jag tror du har rätt i att i den populärkulturella diskursen har attityden tiltats tillbaka något.

Men det är först när de multinationella företagen och samhällets institutioner sätter ner fötterna för applicerad postmodernism som vi har en väg tillbaka till ett sunt samhälle. Där är det långt kvar.
Citera
2025-04-23, 10:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Feminism och alla besläktade -ismer är redan fast föränkrade i våra akademiska institutioner sedan en minst 20 år tillbaka .
Det kommer inte att bli brist på hjärntvättade marxister som kommer att sitta i olika beslutsfattande myndigheter,NGO eller andra organ i framtiden.

Varför jag tror det ? Därför att redan för 25 år sedan fick jag korn på den ostoppbara maskinen .

Det här tillhör allmänbildningen : https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_l%...nstitutionerna

Citat : " the long march through the institutions) är en slogan som myntades 1967 av studentaktivisten Rudi Dutschke för att beskriva en långsiktig strategi för att skapa förutsättningarna för revolution: att störta samhället genom att infiltrera viktiga samhällsinstitutioner. "

Och samtidigt har akademiska fält inom humaniora fallit som furor när marxisterna tagit över en efter den andra i den "fria" västerländska akademin.

Om jag får gissa , så blir back-lashen inte speciellt långvarig då marxisterna inte behöver anstränga sig att bjuda på moteld. De har redan nyckelpositioner i samhället, f.f.a. inom utbildningen. Det är s.a.s. läge att bara vänta ut och fortsätta "utbilda" nya fräscha vänsterkommisarier varje år för att till slut vinna på walk-over . Normkritik är det enda de kan, men kan väl.

Det finns ingen odestruerbar maskin. Ideologier som är är destruktiva kommer att självförstöras eftersom naturlagarna fortfarande finns kvar... Däremot tror jag att Sverige är kört, men tråden handlar om västvärlden i stort.
Citera
2025-04-23, 10:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du ger två populärkulturella exempel, och jag tror du har rätt i att i den populärkulturella diskursen har attityden tiltats tillbaka något.

Men det är först när de multinationella företagen och samhällets institutioner sätter ner fötterna för applicerad postmodernism som vi har en väg tillbaka till ett sunt samhälle. Där är det långt kvar.

Go woke, get broke har vi ju sett många exempel på. Snow White var det senaste exemplet. Wokeness i populärkulturen är inte längre gångbart.
Citera
2025-04-23, 11:03
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Det finns ingen odestruerbar maskin. Ideologier som är är destruktiva kommer att självförstöras eftersom naturlagarna fortfarande finns kvar... Däremot tror jag att Sverige är kört, men tråden handlar om västvärlden i stort.

Det är samma över hela "väst"

Varför yrar du om "naturlagar" ? Hur skulle en naturlag ändra på en ideologi ?
Allt pekar på att nymarxism kommer att få fler landvinningar i takt med att medborgarna mer och mer börjar identifiera sig själva med den. F.f.a. urban välbeställda småborgare . Har man dom med på båten finns inget självförstörande i sikte
Citera
2025-04-23, 11:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det är samma över hela "väst"

Varför yrar du om "naturlagar" ? Hur skulle en naturlag ändra på en ideologi ?
Allt pekar på att nymarxism kommer att få fler landvinningar i takt med att medborgarna mer och mer börjar identifiera sig själva med den. F.f.a. urban välbeställda småborgare . Har man dom med på båten finns inget självförstörande i sikte

Unga män blir de facto allt mer konservativa. Naturlagar och ideologi hänger ihop på många olka sätt. Låt säga att du har en usel energipolitik på grund av miljöaktivism, så står du utan elektricitet en dag. Feminismen undergräver män, som är ansvariga för det mesta av vår infrastruktur. När män får nog så ser du ett accelererat förfall på alla plan.
Citera
2025-04-23, 11:16
Medlem
Citat:

- Katy Perry och fem andra priviligierade och plastikopererade kändisdamer, som skulle göra feministisk PR-revolution genom att åka till rymden i hela 4 minuter (resan tog 11 minuter totalt) i Amazon-grundaren Jeff Bezos automatiserade rymdraket (som för övrigt hade formen av en jättepenis!) har fått brutal kritik för sitt spektakel. De är utskrattade över hela nätet och inte bara av manosfären och MAGA, utan även av demokrater och feminister. Även matkedjan Wendy's har gått och och frågat om vi inte kunde sända Katy Perry tillbaka till rymden. Även den kände podcastaren Joe Rogan sågar och skrattar ut fiaskot.

Allt fler som inser att feminism bara betyder att kvinnor ska göra sån't som är typiskt manligt. En manskult. Att feminister föraktar sån't som är typiskt kvinnligt.
Citera
2025-04-23, 11:23
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Go woke, get broke har vi ju sett många exempel på. Snow White var det senaste exemplet. Wokeness i populärkulturen är inte längre gångbart.
Nej, det är möjligt att det är starten på något. Men så länge myndigheter, företag och utbildningsinstitutioner är marinerade i kulturmarxism så är det marginell vinst.

Vi ser ju hur folk börjar tröttna på reklam där vita aldrig är representerade, men det är ju mer en påverkanskampanj än försäljning. Normaliserandet av homogenitetens upplösning.
Citera
2025-04-23, 11:34
Medlem
Jag tror många unga , framförallt kvinnor nu börjar inse att detta med feminism inte kommer att fungera i det långa loppet eftersom det strider mot naturen och förstör samspelet könen emellan såsom vi sa i en föregående tråd.

Samt att nu även dem fått svårare än någonsin att hitta en partner. Något som kanske gjordes i en handvändning före woke , men nu när många män tröttnat på både detta och kvinnornas sätt att vara har spelreglerna ändrats.

En annan faktor anser jag vara att många också insett att allt detta har att göra med en dold agenda av ett gäng psykopater som försöker förstöra samhället och banden människor emellan. Skall även bli intressant att se vad som händer nu när det talas om att dem vill ta kontroll över dricksvattnet, något säger mig att detta är början på slutet av deras tyranniska karriär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in