Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-04-23, 23:01
Medlem
Många skjutna pensionärer i sverige ? 🤣

Bullshit de vill bo där maten,alkohol är billigare !
Citera
2025-04-23, 23:06
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Stanna här för vad?
Massa sandapor i slöja överallt, gängkriminalitet, homosexuella överallt, palestinavurmare överallt, du hör knappt svenska språket längre på gator och torg. Höga skatter som går till ingenting.

Ganska logiskt att folk vill flytta.

Var flyttar du för att komma undan homosexuella? Tror du svenska pensionärer bryr sig om huruvida man firar Pride i Sydeuropa eller inte?

Kriminaliteten är som sagt en faktor men främst tror jag det handlar om klimat och till viss del lägre skatter.
Citera
2025-04-23, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Var flyttar du för att komma undan homosexuella? Tror du svenska pensionärer bryr sig om huruvida man firar Pride i Sydeuropa eller inte?

Kriminaliteten är som sagt en faktor men främst tror jag det handlar om klimat och till viss del lägre skatter.
Ungern är bra.
Citera
2025-04-23, 23:13
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ungern är bra.

Inget för mig men du hade ju ett svar på min fråga iaf. Själv kan jag tycka att det är kul med Pride, slappna av och njut av livet istället för att vara så intolerant. Det är en kort tripp och sedan är det över.

Jag tror att de flesta som börjar närma sig pension tänker som jag. Samtidigt noterar många förstås också att Sverige är på fallrepet.
Citera
2025-04-23, 23:22
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Måste man det? Varför är det ett uttalat mål? Är det inte bättre att folk bor där de vill, om så bara för det behagligare klimatet?

Jag har inga intentioner att bli gammal i Sverige. Som artikeln säger så lockar Spanien. Kanarieöarna. Fantastiskt klimat, varierad natur och en lite mer laidback livsstil jämfört med ryggstyva Jante-Sverige.

Håller med till 100%!!! Klimatet är den absolut viktigaste anledningen att folk flyttar (älskar Kanarieöarna). Sol och värme genererar en mer laidback livsstil.

Att Sverige förfaller är främst orsakat av svensk idioti och mesighet.
Citera
2025-04-23, 23:43
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Ja men hälften av dom lever på bidrag. Klart som fan dom är lyckliga.
Citera
2025-04-24, 02:57
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Håller med till 100%!!! Klimatet är den absolut viktigaste anledningen att folk flyttar (älskar Kanarieöarna). Sol och värme genererar en mer laidback livsstil.

Att Sverige förfaller är främst orsakat av svensk idioti och mesighet.
Plus att det är vinter i åtta månader. Jag hatar det bara mer och mer för varje år som går. Nu börjar solen skina och man börjar må bra igen men rätt som det är så är det september och sedan är det som en säck över huvudet i åtta jävla månader igen. Jag orkar inte...

Jag ser fram emot den där globala uppvärmningen med tillförsikt som Greta utlovade.
Citera
2025-04-24, 06:33
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Det där kan du glömma de flesta pensionärerna är jäkligt skeptisk katrinvandringen du får nog prata med dem som är i åldern 50 till 70 i så fall.

Och norrlänningar och de förbannade stockholmarna. De trodde de skulle kunna dumpa skiten i Skåne och att de inte skulle sprida sig

Det har alltid funnits mest blattar i Stockholm.

Procentuell del av befolkningen, av regionens invånare eller i rena antal.
Hur du än räknar.

Pensionärerna kanske är skeptiska idag, men de var dem som röstade hit blattarna. Period.

Skåningarna har röstat rött i högre utsträckning än Sthlm men ändå tvingats på mindre blattar.
Citera
2025-04-25, 00:15
Medlem
senhackarens avatar
Samnytt. Vilken kasse källa. Gängkriminalliteten frodas även i Södra Europa. Ganska så mycket också.
Citera
2025-04-25, 11:17
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Plus att det är vinter i åtta månader. Jag hatar det bara mer och mer för varje år som går. Nu börjar solen skina och man börjar må bra igen men rätt som det är så är det september och sedan är det som en säck över huvudet i åtta jävla månader igen. Jag orkar inte...

Jag ser fram emot den där globala uppvärmningen med tillförsikt som Greta utlovade.

Javisst, regn, blåst, fukt, mörker 8 månader per år och även ganska mycket av det under resterande fyra månader, tänk vad fint vi har det här i Sverige.

Nej drar så fort jag fått ihop nog med kapital. Spanien el. Thailand beroende på ekonomisk sits (priserna i Spanien går dessvärre upp pga högre efterfrågan).

Att Sverige är på fallrepet pga bl a massinvandring är förstås en faktor, liksom det stämmer att det numera även finns "svensk" brottslighet i Spanien, men det finns gated communities i Spanien och spanska polisen är fortfarande tuffare än den svenska polisen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in