Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 10:00
Medlem
Jag tycker inte de skall tillåtas att flytta utomlands.
Om de gör det på grund av ekonomiska skäl, då det är billigare i Portugal så skall de bli stoppade.
Detta för att de själva varit med o röstat fram sjuklövern i alla jävla år.

Vill de flytta på grund av folkutbytet o alla gängkriminella så skall de också bli stoppade.
87% av Sveriges befolkning ville ha det så här.
De som skall tillåtas att flytta är de som röstat för minskad invandring.
Resten skall fan plågas tillsammans med oss som bor kvar.
Citera
2025-04-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Du vägrar fortfarande att förstå den gigantiska pull-faktorn.
Enligt Novus har 8 av 10 flyktingar varit hemma i sina hemländer på semester, alltså de som flytt från sina liv från sina hemländer.
Sverige har ca: 2 miljoner som kommit som flyktingar och det innebär isåfall om 80% av dem har varit hemma i sina hemländer som de flytt ifrån för sina liv, så har egentligen 1.6 miljoner av dem inget flyktingskäl utan är ekonomiska migranter.
Albanien hoppar jag över för de är främst muslimer, men jag hade mycket väl kunna tänka mig Slovenien och ett enklare liv, om jag hade fått bostad och inte behövt oroa mig över ekonomin om jag inte hade hittat jobb, alltså exakt det som vi ger våra asyl-invandrare, där är dessutom mer vita än vad som blivit här de senaste åren.
Det är väl bara att börja leta jobb och bostad i Slovenien då?
Citera
2025-04-23, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Det är väl bara att börja leta jobb och bostad i Slovenien då?

To argue on the net is like to argue with a retard!
Vi håller där, det är bra att du gillar Sverige och vad det har blivit, samt den fortsatta utvecklingen.
Citera
2025-04-23, 10:58
Medlem
Haha som vanligt har svenskar inte en aning om vad som försiggår i södra Europa. Det är dom gamla fantasierna som spökar om att allting blir perfekt med lite sol! Och pensionärerna lever i dåtid, ovetandes om att södra Europa förvandlats till ett immigrant-näste för kriminella, fattigdom och eskalering av rån, stöld och inbrott. För att inte tala om protesterna mot turister och invandrare. Så även om det inte bombas i större utsträckning som i Sverige så tillkommer det nya problem. Pest eller kolera!
Citera
2025-04-23, 12:52
Medlem
Vet inte om det beror på kriminaliteten. Det tror jag inte är en speciellt stor faktor i det hela. Det där har varit en grej i många årtionden. Ser på föräldrarnas vänner som spenderar runt halva året i Portugal och Spanien och sedan kör runt lite med husbilen till Italien osv. Jag trodde de gjorde det för att de gillade vädret och värmen. Sedan på sommaren kommer de hem till Sverige igen för då är det för varmt där nere.

Inget nytt. Har som sagt pågått i årtionden.
Citera
2025-04-23, 13:02
Moderator
Siegfrids avatar
Gängkriminaliteten i Spanien är rätt vanlig den med, tyvärr i form av ditflyttade "svenskar" som försöker bedriva sin verksamhet i ett bättre klimat. Den spanska polisen är dock inte lika släpphänt som den svenska, de griper in rätt hårdhänt mot diverse kriminella. Men att tro att de länder som toppar listan, Spanien och framförallt Italien, maffians hemland, skulle vara förskonade från kriminalitet är fel.
Citera
2025-04-23, 13:18
Föga förvånande, de kommer ju från en tid när man knappt behövde låsa sin dörr. De faller inte offer för all manipulation kring att våldskriminaliteten har blivit bättre och att Sverige "aldrig varit säkrare". Å andra sidan, vem gör det längre när det smäller varannan dag i landet?

Jag gillar Sverige på många sätt men går själv i liknande tankar eftersom min dotter sannolikt kommer behöva beblanda sig med dessa avvarter till människor som fyller upp våra dåliga skolor. Det gäller att samla på sig mer erfarenhet och jobba ihop lite kapital, sen sticker man till ett bättre land där man klarar sig med engelska och halvknackigt majoritetsspråk. Södra Asien ligger rätt högt på listan, men även andra europeiska länder.

Samtidigt hade det kanske varit bra för bostadsmarknaden om ensamstående Agda på 70 flyttade från sin femrummare hon fått för en månadslön.
Citera
2025-04-23, 15:03
Medlem
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det är dagens pensionärer och norrlänningar som röstat hit skiten, glöm aldrig.

Det där kan du glömma de flesta pensionärerna är jäkligt skeptisk katrinvandringen du får nog prata med dem som är i åldern 50 till 70 i så fall.

Och norrlänningar och de förbannade stockholmarna. De trodde de skulle kunna dumpa skiten i Skåne och att de inte skulle sprida sig
Citera
2025-04-23, 19:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Computerz
Skapligt vinklad artikel då man kan tro att det gäller alla mellan 25-66 men i själva verket är frågan om vart de vill pensionera sig. Så klart hamnar länder som Spanien, Italien högt. Men det är ändå skrämmande att just gängkriminalitet är en av orsakerna till utlandsflytt. Säger ju nåt om läget här i landet.
Vi har jättemånga unga,som flyttar från Sverige. Resultatet skulle vara det samma.
Citera
2025-04-23, 19:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Även skötsamma och hårt arbetande invandrare vill lämna landet. Ingen ser någon framtid i sverige förutom gäng- och klankriminella som mjölkar staten på miljarder år ut och år in.
En IS-krigare gick 800 000 kr av staten. Hemskt
Citera
2025-04-23, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Drygt hälften av dagens pensionärer har garantipension.
Den kan de ej få om de flyttar utomlands.
Den artikel du hänvisar till är ett företag som håller på med pensionsplaceringar.

Inser du inte att den källa du använder är de som gjort undersökningen och drar nytta av ett resultat de "fått" fram.

Frågorna har givetvis ställts på ett sätt som ger dem det resultat de önskar.
Finns alltså inget värde i det resultatet.

Återkom med en oberoende undersökning.
Vi har redan 700 000 utlandssvenskar
Citera
2025-04-23, 22:55
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.nu/manga-svenskar-vill-fly-gangkriminalitetens-sverige

[b]

Man fattar direkt..De som går i pension vill slippa dagens Sverige. Who can blame them?
Hur kan man locka tillbaks svenskarna?

Locka tillbaka? Varför är det önskvärt?

Handlar inte bara om kriminalitet, klimatet är ett helt annat där än i skitlandet Sverige.

Bostadspriserna i Sydeuropa kommer att rusa, och så småningom även nå Thailand som fortfarande är billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in