Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 08:54
Medlem
Svenskar är ju eu-medborgare så vill man flytta är det relativt enkelt. Bara att spara ihop lite pengar, som man måste göra inför varje stor livsförändring och dra.
Men det gör ju inte särskilt många.
Citera
2025-04-23, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Detta måste var det dåligt betyg inte bara för regeringen utan hela riksdagen.

https://www.friatider.se/majoritet-av-svenskarna-vill-lamna-landet

Vädret, inflationen och kriminaliteten anges som orsak.

Detta är ett europeiskt fenoment.

Verkar som att Jimmys vurmande om Sverige inte biter på svenska folket.

Är detta Vilhem Mobergs Utvandrarna 2,0 vi ser?
Detta med att flyta måste vara det mest patetiska man kan nämna, man stöter på det överallt.
Har varit ordförande för brf, vet inte hur många gånger jag fått höra, jag flyttar, där jag svara, det spelar ingen roll för oss, avgiften kommer in ändå.

Likande i Usa, folk flytta för Trump, vi alla förstår ingen bryr sig, men samtidigt varför ska man ens bry sig, låt folk flytta om dom tror dom får det bättre.
https://www.dn.se/varlden/de-flyttade-till-mexiko-for-att-slippa-trump/
Citera
2025-04-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tänk om vi då kunde ha ett mer pålitligt väder.
Du får trösta dig med att det mycket sällan är dödligt. Inga orkaner, värmeböljor med 50+ grader, inga jordbävningar, vulkanutbrott etc.

Allteftersom jorden blir varmare skall vi vara lyckliga att vi bor i ett svalt hörn. "Pålitligt" väder är ett minne blott.
Citera
2025-04-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Svenskar är ju eu-medborgare så vill man flytta är det relativt enkelt. Bara att spara ihop lite pengar, som man måste göra inför varje stor livsförändring och dra.
Men det gör ju inte särskilt många.

Detta hör man hela tiden från sossar och vänsterpartister.
Du missar det skeva i systemet. De som kommer hit via asyl invandring betalar visserligen en hyfsat stor summa till flyktingsmugglaren, men efteråt så får de boende från staten och om nödvändigt bidrag livet igenom från staten. Så fort det tagit sig över gränsen och fått asyl, så behöver de aldrig mer fundera på hur försörja sig eller något det sköter staten.
När det gäller svenskar, så är vi gisslan i vårt eget land.
Hade vi kunnat söka asyl i Polen och få bidrag och boende från Polen på exakt samma sätt som vi ger till våra asyl flyktingar, så hade detta land tömts ganska omgående på svenskar och vad säger liksom det?
Citera
2025-04-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Detta hör man hela tiden från sossar och vänsterpartister.
Du missar det skeva i systemet. De som kommer hit via asyl invandring betalar visserligen en hyfsat stor summa till flyktingsmugglaren, men efteråt så får de boende från staten och om nödvändigt bidrag livet igenom från staten. Så fort det tagit sig över gränsen och fått asyl, så behöver de aldrig mer fundera på hur försörja sig eller något det sköter staten.
När det gäller svenskar, så är vi gisslan i vårt eget land.
Hade vi kunnat söka asyl i Polen och få bidrag och boende från Polen på exakt samma sätt som vi ger till våra asyl flyktingar, så hade detta land tömts ganska omgående på svenskar och vad säger liksom det?
Testa Albanien kanske? Ej med i eu så det borde gå att söka asyl, om man har asylskäl.
Citera
2025-04-23, 09:24
Medlem
Jag åkte till vinter landskap i norrut och blev förvånad att det fanns många muslimer där.
Jag frågade en muslim man att hur trivs han i väder klimat vinter och kallt. Han sa jadå och han älskar vinterlandskap. Mycket bättre än öken.
Jag suckade bara mer och mer.

Sverige är döende redan sen 2000 år tal. Lr 1990...
Sverige är borta om 5 år...

Flytta vart ? När det bör finnas inte kvar muslimer i land... vars och vilka ??
Muslimer är så driv på allt..

Polen?!
Senast redigerad av Dofstom 2025-04-23 kl. 09:26.
Citera
2025-04-23, 09:33
Sverige är inte Sverige längre. Så är ju föga förvånande.
Citera
2025-04-23, 09:39
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Detta måste var det dåligt betyg inte bara för regeringen utan hela riksdagen.

https://www.friatider.se/majoritet-av-svenskarna-vill-lamna-landet

Vädret, inflationen och kriminaliteten anges som orsak.

Detta är ett europeiskt fenoment.

Verkar som att Jimmys vurmande om Sverige inte biter på svenska folket.

Är detta Vilhem Mobergs Utvandrarna 2,0 vi ser?

Europeisk fenomen ?

Varför angav svenskarna i undersökningen sina favoritdestinationer som Spanien, Italien och Grekland bl.a. ?
Jag tror attt det är som vanligt. Svenskar kort innan pensioneringen börja se sig om att pensionerar sig i ett soligt land, det är den absolut största gruppen. Alla andra drömmer sig iväg fullt medvetna om att det kräver en stor apparat att flytta till ett nytt land, hitta försörjning , lära sig språket och smälta in i den nya omgivningen.
Allt det där som pensionärer slipper göra.

Det står också i artikeln

Citat:
Den främsta anledningen till att vilja lämna Sverige är klimatet – fler soltimmar och varmare väder.
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-23 kl. 09:55.
Citera
2025-04-23, 09:42
Moderator
Diagorass avatar
Två trådar om samma ämne sammanfogade

/ mod
Citera
2025-04-23, 09:53
Medlem
Computerzs avatar
Skapligt vinklad artikel då man kan tro att det gäller alla mellan 25-66 men i själva verket är frågan om vart de vill pensionera sig. Så klart hamnar länder som Spanien, Italien högt. Men det är ändå skrämmande att just gängkriminalitet är en av orsakerna till utlandsflytt. Säger ju nåt om läget här i landet.
Citera
2025-04-23, 09:56
Avstängd
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Även småstäderna i Sverige idag är redan infekterade av invandringen och deras kriminalitet.
Så man tror att man ska kunna flyga så vet jag inte riktigt var någonstans då får det väl bli någonstans i Norrbotten.

Jag håller med ovanstående kille som beskrev att det finns en faktiskt egentligen inte någon fördel alls längre med Sverige.
Också utflyttad sedan 10 år.
För min del var det arbete samt invandringen som gjorde jag fick nog. 2015 när Sverige öppnade upp gränserna och det strömmade in folk som sedan tog över jobben myndigheter polisen med mera så tänkte jag låt skiten förfalla.

Förvånar mig inte att pensionärerna vill flytta för varför stanna kvar i ett land som helst vill se dem döda så det kan flytta in negrer i deras bostäder?

Det är dagens pensionärer och norrlänningar som röstat hit skiten, glöm aldrig.
Citera
2025-04-23, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Testa Albanien kanske? Ej med i eu så det borde gå att söka asyl, om man har asylskäl.

Du vägrar fortfarande att förstå den gigantiska pull-faktorn.
Enligt Novus har 8 av 10 flyktingar varit hemma i sina hemländer på semester, alltså de som flytt från sina liv från sina hemländer.
Sverige har ca: 2 miljoner som kommit som flyktingar och det innebär isåfall om 80% av dem har varit hemma i sina hemländer som de flytt ifrån för sina liv, så har egentligen 1.6 miljoner av dem inget flyktingskäl utan är ekonomiska migranter.
Albanien hoppar jag över för de är främst muslimer, men jag hade mycket väl kunna tänka mig Slovenien och ett enklare liv, om jag hade fått bostad och inte behövt oroa mig över ekonomin om jag inte hade hittat jobb, alltså exakt det som vi ger våra asyl-invandrare, där är dessutom mer vita än vad som blivit här de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in