Eftersom jag just nu har Gamepass - vilket den här gången betalat sig: Pentiment, Crime Scene Cleaner och House Flipper för att nämna några - så var jag ju tvungen att installera det eftersom jag som de flesta lagt väldigt många timmar på Oblivion en gång i tiden.
Grafiken såg okej ut, inget speciellt och det funkade utan problem på min dator - jag tror jag körde på 1440p och high - men det är verkligen samma spel som förr.
Visst, slakta stora råttor kändes betydligt bättre än förr så de har absolut jobbat med stridstekniken men jag insåg väldigt snabbt att jag helt enkelt inte ville spela det igen.
För det ÄR samma spel. Samma historia och samma allting, bara med ett nytt lager färg ovanpå och sen snodde de kontrollerna från ett modernt spel.
Det här är sammanfattningen av vad de egentligen gjort:
- Gameplay touched up, new levelling system that's between Skyrim and Oblivion
- New voices added and new lines recorded
- Fully remade visuals from the ground-up, all animations remade
- Combat has been remade with a new dodge button
- You can now SPRINT!
- Unreal Engine 5 Visuals
- ALL DLCs are included
Jag menar...varför inte lägga den tiden på att göra ett nytt spel istället, dvs ett BRA nytt spel?
Kommer verkligen så många gå på den här lätta och lägga pengarna på att köpa det igen?
Visst, idag finns tack och lov saker som Gamepass och PSN för oss som inte vill betala för spel som ofta visar sig vara riktiga turds så man behöver ju inte heller betala fullt pris för det...men jag gissar att de som varit upphetsade över den här nyheten redan hade förbokat och betalat sen månader tillbaka.
Nå, om inte annat så verkar de inte ha gjort om det till ren multiplayer, men det kanske kommer i nästa patch.