Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 06:54
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
tips, spelet finns på microsoft game pass, 10kr för 14 dagar sen normalpris 119kr/månad.

Ahh tänkte inte ens på att kolla det först men är ju självklart att dom släpper det där också! Då slipper jag lägga ut pengar på detta, tack för tips!
Citera
2025-04-23, 07:06
Medlem
Har kollat på en del videor och det där brungula så kallade "pissfiltret" är ju rätt avvikande från hur det såg ut i originalet med mättade färger. Man har bytt ut stenen i ruinerna från marmor till något granitliknande vilket gör dem betydligt mindre intressanta. Imperial City ser också gråare och tristare ut. Utöver den nya grafiken verkar det vara i stort sett samma spel med samma gamla buggar. Nej, jag tänker inte betala fullpris för ett spel jag redan har.
Citera
2025-04-23, 07:22
Medlem
CombatPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ännu en remake för att mjölka pengar...

...typ 20 år senare och dem fattar fortfarande inte att RPG spel ska vara multiplayer haha indie-devs alltså...
Det är snarare du som efter 20 år fortfarande inte har fattat att ett RPG alltid gör sig bäst i singleplayer.
Ett MMORPG är dock en helt annan sak.
Citera
2025-04-23, 07:56
Medlem
Jag är grymt tacksam för detta. Skyrim förälskade jag mig i, så många timmar.. Provade tyvärr Oblivion efter det och inte innan, och det kändes som det var för många steg bakåt. Minns ej nu, lite saker med kartan bland annat, sånt bör ju gå att modernisera i denna version. Vill lira!!
Citera
2025-04-23, 09:11
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Ännu en remake för att mjölka pengar...

...typ 20 år senare och dem fattar fortfarande inte att RPG spel ska vara multiplayer haha indie-devs alltså...

TES: VI kanske blir multiplayer..?
Citera
2025-04-23, 09:49
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Har kollat på en del videor och det där brungula så kallade "pissfiltret" är ju rätt avvikande från hur det såg ut i originalet med mättade färger. Man har bytt ut stenen i ruinerna från marmor till något granitliknande vilket gör dem betydligt mindre intressanta. Imperial City ser också gråare och tristare ut. Utöver den nya grafiken verkar det vara i stort sett samma spel med samma gamla buggar. Nej, jag tänker inte betala fullpris för ett spel jag redan har.

Tanken är ju att det ska vara samma spel, så där har dom ju lyckats. Vet inte varför folk fått för sig att "remake" innebär något annat än just det

Ser dock ut som att dom lagt in ett fåtal helt nya quests för att låsa upp ny gear, så lite nytt är det iaf. Båda expansionerna följer med också så har man missat dom kan det vara bra läge att köra igenom.
Citera
2025-04-23, 12:41
Medlem
Varför i helvete finns det inte på PSN?
Citera
2025-04-23, 13:03
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaskent300
Varför i helvete finns det inte på PSN?

Antagligen Sonys fel. Läser artiklar om att det funkar att logga in på PSN antingen via appen eller webbsidan och köpa spelet där, så kommer det dyka upp i biblioteket på konsolen också så man kan installera.
Citera
2025-04-23, 13:12
Medlem
Andersdamaans avatar
Fick litet tid över och slog mig igenom den första Oblivion-porten, och jäklar vilken stämning dom har fått till där! Plane of Oblivion känns verkligen helvetiskt nu jämfört med den rätt mähäiga stämningen i originalet! Ljuseffekterna och dom överhalade ljudeffekterna gör mycket för inlevelsen!
Citera
2025-04-23, 15:21
Medlem
Har spelat Elder Scrolls V SE de senaste veckorna, har förhoppningar om att detta ger lite extra mindfullness så jag ska pröva det.
Citera
2025-04-23, 18:24
Medlem
Efter att ha spelat huvudsakligen FO 3, New Vegas, FO 4 och ES V så är det med viss "ovana" jag spelar ES IV REM då förmågor, valen man gör för karaktären är något mer att hålla reda på. Något förvirrande.

Har precis klarat av den första delen av karaktärsskapandet och fått mitt första uppdrag.
Citera
2025-04-23, 19:51
Medlem
Stercoriuss avatar
Jag har nog spenderat åtminstone ca. 400-500 timmar med originalet så för mig var detta ett rätt självklart köp, mest av nostalgiska skäl. Jag föredrar även Oblivion framför Skyrim, det är bara mer charm i spelvärlden (även om den är mer janky och den "randomiserade" dialogen kan vara helt absurd NPC:s emellan) och jag tycker även Skyrim simplificierade RPG-elementen för mycket. Så det ska bli spännande att se om det bara är nostalgibrillorna som gör att jag vill spela det igen eller om det faktiskt håller för en 100-200 timmars mer genomspelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in