• 1
  • 2
2025-04-22, 08:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
s vad vet vi om spelet? och framfrallt har det samma snderkukade levellingsystem vs fienden eller har den biten frbttrats?
/A.A
Citera
2025-04-22, 08:45
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
s vad vet vi om spelet? och framfrallt har det samma snderkukade levellingsystem vs fienden eller har den biten frbttrats?
/A.A

Men kan vl tro att spelet r moderniserat.

Ngot slags announcement idag va?
Citera
2025-04-22, 08:46
Medlem
zBr9s avatar
Jag kan tnka mig att det r en av sakerna dom fixat, r vl ett av dom strre problemen med Oblivion som folk alltid gnllt ver. I vrigt rknar jag med nytt smidigare ui, och bara "bttre" rrelser och hur man slss, antar att det kommer knnas ungefr som att spela Skyrim. Tror inte dom gjort s mycket annat, vrlden och quests och snt r nog lika som originalet fast kanske dom lagt in ngra nya sidequests och random encounters fr att det nd ska bjuda p lite verraskningar. r i regel vldigt anti remakes men sugen p detta, Oblivion var nog min riktiga gateway till de hr spelen ven fast jag krde Morrowind ocks s fastnade jag inte i det p samma stt.

Beror mycket p priset dock, betalar nog inte 6-700 fr ngot snt hr, utan d piratar jag nog och vntar p rea fr att kpa det.
Citera
2025-04-22, 09:06
Medlem
Gosifs avatar
Lgger inte ett re p detta. Vntar istllet p SkyOblivon som ska slppas om ngon mnad!
Citera
2025-04-22, 09:26
Medlem
supremanics avatar
Jag hrde nn spekulera i att det antagligen kommer vara en remake i Unreal spelmotorn som de integrerat delar av Oblivions motor i. S i princip bara grafiken kommer vara nytt och resten kommer vara portat fr att f det att kra.
ven s kan denna portningen vara utlagd till en extern firma vilket kan innebra billigast mjliga portningen.
Ser inte fram emot denna releasen.
Citera
2025-04-22, 15:03
Medlem
a-mortals avatar
Min passions var modding s oblivion var mitt favoritspel.
Inte tillrckligt med vapen, npcer och platser? Ladda ner fler!
Gillar inte levelingsystemet? Ta bort!
Trtt p samma story? Byt ut!
Buggar som gr att man fastnar i en quest? Installera unofficial patch!
Ljliga dialoger? Det r hela pongen med spelet.

Jag tror dock inte spelet kan bli lika populrt igen.
Citera
2025-04-22, 17:11
Medlem
anomaligns avatar
Jag undrar om luften kommer g ur Skyblivion-projektet efter Bethesdas revealvideo av remastern. Det ser inte ut att bara bli det man vanligen menar med en remaster, utan ngot nrmare en remake, med nya modeller och animationer.

edit: och det slpps idag, lol
Senast redigerad av anomalign 2025-04-22 kl. 17:22.
Citera
2025-04-22, 17:53
Medlem
Jesper69s avatar
Har spelat s mycket Oblivion att jag knappt ser fram emot denna remaster/remake. Jag vill ha Elder Scrolls 6 men vi mste nog vnta minst 3 r till fr att det ska slppas.
Citera
2025-04-22, 18:33
Medlem
zBr9s avatar
Galet att slppa det samma dag som trailern kommer, snyggt!
Mste vnta tills lnen kommer p fredag men givet att jag kper, 54 knns helt okej.
Citera
2025-04-22, 19:05
Medlem
Vandammess avatar
Det r en medioker remaster.
Vad r det med folk hr inne?
Ni beter er som om det r ett helt nytt spel.
r fortfarande samma gamla Oblivion som r ett smre spel n Skyrim.

Vad har jag missat?
Citera
2025-04-22, 19:14
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det r en medioker remaster.
Vad r det med folk hr inne?
Ni beter er som om det r ett helt nytt spel.
r fortfarande samma gamla Oblivion som r ett smre spel n Skyrim.

Vad har jag missat?

Nr man sger remaster brukar man vanligen mena att utvecklaren har anpassat en titel fr moderna plattformar, att de har behllit all geometri, alla animationer, ljudeffekter, dialog, etc, och bara justerat renderingsmotorn, skalat upp texturer, lagt p lite extra effekter, gjort lite buggfixar. I grund och botten sljer man samma gamla spel, bara lite polerat. Det r s ungefr alla remasters ser ut.

Hr har man uppgraderat spelet p en fundamental niv, skapat ny, hgupplst environment, nya hgupplsta karaktrsmodeller, nya animationer, nytt level-system, nya ljudeffekter, nyinspelad dialog, osv osv.

Det r mjligen historiens mest ambitisa remaster vi pratar om hr.
Citera
2025-04-22, 19:17
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Nr man sger remaster brukar man vanligen mena att utvecklaren har anpassat en titel fr moderna plattformar, att de har behllit all geometri, alla animationer, ljudeffekter, dialog, etc, och bara justerat renderingsmotorn, skalat upp texturer, lagt p lite extra effekter, gjort lite buggfixar. I grund och botten sljer man samma gamla spel, bara lite polerat. Det r s ungefr alla remasters ser ut.

Hr har man uppgraderat spelet p en fundamental niv, skapat ny, hgupplst environment, nya hgupplsta karaktrsmodeller, nya animationer, nytt level-system, nya ljudeffekter, nyinspelad dialog, osv osv.

Det r mjligen historiens mest ambitisa remaster vi pratar om hr.

Hur vet du det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in