2025-04-22, 08:35
Moderator
Arne.Ankas avatar
så vad vet vi om spelet? och framförallt har det samma sönderkukade levellingsystem vs fienden eller har den biten förbättrats?
/A.A
Citera
2025-04-22, 08:45
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
så vad vet vi om spelet? och framförallt har det samma sönderkukade levellingsystem vs fienden eller har den biten förbättrats?
/A.A

Men kan väl tro att spelet är moderniserat.

Något slags announcement idag va?
Citera
2025-04-22, 08:46
Medlem
zBr9s avatar
Jag kan tänka mig att det är en av sakerna dom fixat, är väl ett av dom större problemen med Oblivion som folk alltid gnällt över. I övrigt räknar jag med nytt smidigare ui, och bara "bättre" rörelser och hur man slåss, antar att det kommer kännas ungefär som att spela Skyrim. Tror inte dom gjort så mycket annat, världen och quests och sånt är nog lika som originalet fast kanske dom lagt in några nya sidequests och random encounters för att det ändå ska bjuda på lite överraskningar. Är i regel väldigt anti remakes men sugen på detta, Oblivion var nog min riktiga gateway till de här spelen även fast jag körde Morrowind också så fastnade jag inte i det på samma sätt.

Beror mycket på priset dock, betalar nog inte 6-700 för något sånt här, utan då piratar jag nog och väntar på rea för att köpa det.
Citera
2025-04-22, 09:06
Avslutad
Lägger inte ett öre på detta. Väntar istället på SkyOblivon som ska släppas om någon månad!
Citera
2025-04-22, 09:26
Medlem
supremanics avatar
Jag hörde nån spekulera i att det antagligen kommer vara en remake i Unreal spelmotorn som de integrerat delar av Oblivions motor i. Så i princip bara grafiken kommer vara nytt och resten kommer vara portat för att få det att köra.
Även så kan denna portningen vara utlagd till en extern firma vilket kan innebära billigast möjliga portningen.
Ser inte fram emot denna releasen.
Citera
2025-04-22, 15:03
Medlem
a-mortals avatar
Min passions var modding så oblivion var mitt favoritspel.
Inte tillräckligt med vapen, npcer och platser? Ladda ner fler!
Gillar inte levelingsystemet? Ta bort!
Trött på samma story? Byt ut!
Buggar som gör att man fastnar i en quest? Installera unofficial patch!
Löjliga dialoger? Det är hela poängen med spelet.

Jag tror dock inte spelet kan bli lika populärt igen.
Citera
2025-04-22, 17:11
Medlem
anomaligns avatar
Jag undrar om luften kommer gå ur Skyblivion-projektet efter Bethesdas revealvideo av remastern. Det ser inte ut att bara bli det man vanligen menar med en remaster, utan något närmare en remake, med nya modeller och animationer.

edit: och det släpps idag, lol
Senast redigerad av anomalign 2025-04-22 kl. 17:22.
Citera
2025-04-22, 17:53
Medlem
Jesper69s avatar
Har spelat så mycket Oblivion att jag knappt ser fram emot denna remaster/remake. Jag vill ha Elder Scrolls 6 men vi måste nog vänta minst 3 år till för att det ska släppas.
Citera
2025-04-22, 18:33
Medlem
zBr9s avatar
Galet att släppa det samma dag som trailern kommer, snyggt!
Måste vänta tills lönen kommer på fredag men givet att jag köper, €54 känns helt okej.
Citera
2025-04-22, 19:05
Medlem
Vandammess avatar
Det är en medioker remaster.
Vad är det med folk här inne?
Ni beter er som om det är ett helt nytt spel.
Är fortfarande samma gamla Oblivion som är ett sämre spel än Skyrim.

Vad har jag missat?
Citera
2025-04-22, 19:14
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Det är en medioker remaster.
Vad är det med folk här inne?
Ni beter er som om det är ett helt nytt spel.
Är fortfarande samma gamla Oblivion som är ett sämre spel än Skyrim.

Vad har jag missat?

När man säger remaster brukar man vanligen mena att utvecklaren har anpassat en titel för moderna plattformar, att de har behållit all geometri, alla animationer, ljudeffekter, dialog, etc, och bara justerat renderingsmotorn, skalat upp texturer, lagt på lite extra effekter, gjort lite buggfixar. I grund och botten säljer man samma gamla spel, bara lite polerat. Det är så ungefär alla remasters ser ut.

Här har man uppgraderat spelet på en fundamental nivå, skapat ny, högupplöst environment, nya högupplösta karaktärsmodeller, nya animationer, nytt level-system, nya ljudeffekter, nyinspelad dialog, osv osv.

Det är möjligen historiens mest ambitiösa remaster vi pratar om här.
Citera
2025-04-22, 19:17
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
När man säger remaster brukar man vanligen mena att utvecklaren har anpassat en titel för moderna plattformar, att de har behållit all geometri, alla animationer, ljudeffekter, dialog, etc, och bara justerat renderingsmotorn, skalat upp texturer, lagt på lite extra effekter, gjort lite buggfixar. I grund och botten säljer man samma gamla spel, bara lite polerat. Det är så ungefär alla remasters ser ut.

Här har man uppgraderat spelet på en fundamental nivå, skapat ny, högupplöst environment, nya högupplösta karaktärsmodeller, nya animationer, nytt level-system, nya ljudeffekter, nyinspelad dialog, osv osv.

Det är möjligen historiens mest ambitiösa remaster vi pratar om här.

Hur vet du det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in