• 9
  • 10
2025-04-23, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Tack för topp 7-listan av skit.

Kvinnor är kända och erkända grupp- och samhällsförstörare.
Invandrare? Nej, bara muslimska sådana.
Hbtq-folk, ja om de är pedofiler som söker sig till barn, vilket har visat sig att en stor del av gruppen består av.
Feminister, självklart. Galna cat-lady-Karens ska hållas kort.
Offentliganställda, ja de bidrar inte till välfärden, tvärtom. Vi behöver DOGE här för att effektivisera.
"Klimatkris"... kul men även intressant att MSM-hjärntvätten med foliehatt- och hittepå-historier fungerar bäst på kvinnor.
Vänstern, ja för det finns inget farligare än kommunismen. Det har historien lärt oss men ni kvinnor verkar vara historielösa och faktaresistenta samt har svårt för att lära er något så..
Tack för att du exemplifierar min lista.

Märkligt nog verkar ju män inte ens gilla andra män i någon större utsträckning. Måste vara jobbigt och gå omkring och vars missnöjd med typ 90% av sina medmänniskor.
Citera
2025-04-23, 09:51
Avstängd
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tack för att du exemplifierar min lista.

Märkligt nog verkar ju män inte ens gilla andra män i någon större utsträckning. Måste vara jobbigt och gå omkring och vars missnöjd med typ 90% av sina medmänniskor.

Tack för att du inte säger emot, vilket bara visar ytterligare att min exemplifikation är spot on.

Du har helt enkelt inte förstått att vi män inte har några problem med varandra om inte ni börjar beblanda er med oss och förstör genom manipulation, ryktesspridning, avundsjuka, svartsjuka och andra störda kvinnliga egenskaper och beteenden.

Däremot är det bevisat att ni kvinnor inte gillar andra kvinnor. Det är ett globalt känt fenomen och faktum. Måste vara jobbigt för kvinnor att gå omkring och vara missnöjda med typ +95% av sina medmänniskor.
Senast redigerad av Rotebro-Retard 2025-04-23 kl. 09:54.
Citera
2025-04-23, 10:18
Medlem
Jag tycker som flera sagt att män är lite värre. Gnäller över chefen, över maten ”jag vill bli mätt”, kaffet är fel, gräsmattan jobbig, fibern för långsam, inte får man sex, man är för kort, vaccinet är farligt… och så ska man acceptera att folk är typ trans och skit, suck!

Å andra sidan så tror jag att det kan vara nyttigt att få ur sig det, det är ju bättre att ventilera än att slå ihjäl.
Citera
2025-04-23, 10:34
Citat:
Tack för att du inte säger emot, vilket bara visar ytterligare att min exemplifikation är spot on.

Du har helt enkelt inte förstått att vi män inte har några problem med varandra om inte ni börjar beblanda er med oss och förstör genom manipulation, ryktesspridning, avundsjuka, svartsjuka och andra störda kvinnliga egenskaper och beteenden.

Däremot är det bevisat att ni kvinnor inte gillar andra kvinnor. Det är ett globalt känt fenomen och faktum. Måste vara jobbigt för kvinnor att gå omkring och vara missnöjda med typ +95% av sina medmänniskor.

Jag kan hålla med om att kvinnor generellt inte gillar andra kvinnor då jag själv som kvinna har varit utsatt för det under många år vilket har gjort att jag tagit avstånd för att skapa någon vänskapsrelation med någon kvinna.

Men kom ihåg att vi generaliserar här, alla kvinnor är inte så. Som t.ex jag och många andra här som bara vill ha det lugnt och som inget annat önskar en normal vänskapsrelation med en kvinna utan drama och skitsnack. Vi normala kvinnor finns faktiskt också.
Senast redigerad av Alma1 2025-04-23 kl. 10:59.
Citera
2025-04-23, 10:36
Medlem
Det har ju mer med historian att göra och att kvinnor inte fick göra så mycket i samhället. Därigenom vande sig kvinnan att klaga på mannen för att få igenom sin vilja.
Citera
2025-04-23, 10:43
Medlem
Citat:

Haha mänskligheten skulle dö ut rätt fort om män och kvinnor inte beblandar sig med varandra, det förstår du va?

Och med tanke på att kvinnor är bättre på sociala relationer och att ensamhet är ett större problem bland män än bland kvinnor får du nog revidera att kvinnor gillar andra kvinnor sämre än vad män gillar män.
Citera
2025-04-23, 11:00
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det har ju mer med historian att göra och att kvinnor inte fick göra så mycket i samhället. Därigenom vande sig kvinnan att klaga på mannen för att få igenom sin vilja.

Ja det är viktigt att man tittar på historien också. Kvinnor har varit nedtryckta så länge och inte haft någon röst. Det är ett stort trauma som tar tid att läka.
Citera
2025-04-23, 12:08
Medlem
RetroLovers avatar
Jag upplever det som att desto bättre jag känner någon, desto mer klagar de. Tror det för många handlar om att konversationer med särskilda personer blir alltmer bekväma och med det kommer även instinkten att gnälla/ventilera. Detta är ett beteende jag ser från både män och kvinnor i ungefär lika hög grad.

Måste dock tillägga att jag brukade tro kvinnor hade något högre tendens att gnälla, men som gift kvinna har jag fått uppleva hur mycket en man verkligen kan gnälla. Helt fantastiskt.
Citera
2025-04-23, 13:01
Medlem
Ajogens avatar
It's Not About The Nail

https://youtu.be/-4EDhdAHrOg?si=SNn-B7O9haUgiyhU
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Kvinnor tycks vara i sitt rätta element när de får klaga. De verkar få ut någon slags njutning av det fast de på ytan låtsas vara irriterade. En äkta kvinnoklagan ska helst vara helt poänglös och omöjlig att bemöta. Syftet ska bara vara att förstöra stämningen.

Exempel på typiskt kvinnoklag:

• Man har styrt upp en lång utflykt med familjen på sommaren och kör 30 mil. När man kört 15 mil kommer frugan plötsligt på att vi borde ha valt ett annat utflyktsmål istället. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Man har styrt upp en heldag på en lördag/söndag med lite roliga aktiviteter. Allt verkar ha gått bra. Sedan när dagen är över får man plötsligt höra att hon var missnöjd med ditten och datten. Jaha, vad ska jag göra åt det nu?
  • Kvinnan ber en ”ta lite beslut” i en besvärlig fråga. Sedan oavsett vad man föreslår skjuter hon ned det. Det spelar ingen roll om man försöker vara lite manlig och säger ”nu gör vi så här”, hon börjar klaga förr eller senare ändå. Varför föreslog hon inte bara det hon ville från början?

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Varför verkar kvinnor trivas med att klaga?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in