Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-23, 05:38
Medlem
Zoffpotatiss avatar
Jag är en ovanlig kvinna för jag klagar inte.
När jag umgås med andra kvinnor och de börjar dissekera diverse ämnen letar jag reda på något att läsa under tiden. Det är lättare att umgås med män.

Brukar skämta och säga:
Jag vill bara snusa och knulla jag.
Det ligger en del sanning i det, haha..
Citera
2025-04-23, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hört talas om t ex Hora–madonna-komplexet?
Ja män vill ha en återhållsam kvinna för att skapa familj med, men tycker om lite mer slampiga tjejer att knulla. Finns lite dubbelhet hos män också. Som tex manliga journalister som "älskar mångkultur" men bor i ett helsvenskt område. Eller moderna arkietekter som säger att modern arkietektur är bäst men majoriteten av dom bor i klassiska byggnader. Dubbelheten är dock större hos kvinnor.
Citera
2025-04-23, 06:53
Medlem
Citat:

Nej.

Vad består det ologiska i, specifikt?

Du förstår väl att det är självdestruktivt att älta och klaga? Om jag själv hamnar i ett sådant beteende omedvetet hoppas jag innerligt att någon närstående uppmärksammar det genom att försöka få mig på bättre tankar.

Av antalet inlägg att döma förstår jag att det är väldigt viktigt för dig att få sista ordet. Måste vara väldigt energikrävande och ta mycket av din tid. Lite tragiskt faktiskt. Men jag bjuder på det. Ha det fint.
Citera
2025-04-23, 07:31
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Dubbelheten är dock större hos kvinnor.

Hur kommer du fram till det? Vilka kriterier använder du och varför?
Citera
2025-04-23, 07:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diebratdie
Du förstår väl att det är självdestruktivt att älta och klaga? Om jag själv hamnar i ett sådant beteende omedvetet hoppas jag innerligt att någon närstående uppmärksammar det genom att försöka få mig på bättre tankar.

Av antalet inlägg att döma förstår jag att det är väldigt viktigt för dig att få sista ordet. Måste vara väldigt energikrävande och ta mycket av din tid. Lite tragiskt faktiskt. Men jag bjuder på det. Ha det fint.

Så du kan alltså inte peka på en enda sak som var ologisk fastän du precis skrev att det var ologiskt? Jag som trodde du var en stor, stark karl som kör med raka rör och står upp för vad de tror på?

Patetiskt
Senast redigerad av Fiffiniffi 2025-04-23 kl. 07:54.
Citera
2025-04-23, 07:40
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster

Kvinnligt klagande verkar inte vara inriktat på att hitta lösningar. Det handlar mer om att ikläda sig en mysig offerkofta och skamma alla omkring sig med någon slags martyrmässig härskarteknik som inte ens går att bemöta. ”Buhu, dumma dig”.

Varför verkar kvinnor trivas med att klaga?

Det är därför dom blir Palestina-aktivister.

Eller feminazis eller andra typer av aktivister av alla sorter. Där får de utlopp för sina sjuka beteenden.
Citera
2025-04-23, 08:21
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja kan hon Inte skärpa till sig och bli en bättre hustru för att rädda förhållandet så får ts lämna, så är det.

Så kan hon gå tillbaka till att vara sitt snälla, omtänksamma jag igen när hon ska ut på datingmarknaden för att fiska in en ny karl. Då finns det minsann ork till avsugningar och gnällandet är som bortblåst...ett tag.

Han orsakar lika mycket problem om han inte tar upp problemet med sin fru och bara tillåter problemet att fortskrida. It takes two to tango. Det vilar inte bara på en.
Citera
2025-04-23, 08:56
Medlem
Citat:
Hur kommer du fram till det? Vilka kriterier använder du och varför?
Jag har fler exempel på det hos kvinnor än män. Jag har lagt fram flera stycken, kvinnor är inräknade i journalister och arkitekter förresten.
Citera
2025-04-23, 08:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wihnei14
Jag har fler exempel på det hos kvinnor än män.

Så ditt enda kriterium är antalet individer som innehar dubbelheten, korrekt?
Citera
2025-04-23, 09:02
Medlem
Detta älskar män på Flashback att klaga på:
Kvinnor
Invandrare
Hbtq-folk
Feminister
Offentliganställda
Personer som tar klimatkrisen på allvar.
Sossar/alla som röstar till vänster om L.

Vilka har jag missat?
Citera
2025-04-23, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Se mitt svar ovan, det går att få bukt med obefogat gnäll i tid och otid.
Säg till henne att om hon inte slutar med sin skit så kommer du hitta en bättre fru som inte får dig i en för tidig grav och var helt allvarlig.
Skit sedan i hennes skrik om att det är dig det är fel på, stå på dig och säg sen att hon har ett val. Sluta eller försvinn.
Hon kommer bli helt ställd över att du inte bara finner dig i misären.

Min fru insåg detta, att jag inte står ut med vad som helst och faktiskt kan ta en skilsmässa för att bli fri från skiten.
Så hon ändrade sig.
Men du måste verkligen stå på dig och göra allvar av dina hot.
Happy wife kan fara åt pipsvängen om man inte själv är lycklig.

Framtiden får utvisa om ditt krav/hot är hållbart i längden. Just nu har hon ändrat sig, och det kanske förblir så.
Eller så är det en strategi under det att barnen växer upp och hon inte vill vara borta från barnen varannan vecka. Eller så inväntar hon att stå längre fram i bostadskö innan hon kan flytta. Eller inväntar att hon blir klar med utbildning / får ett jobb/ får ett bättre jobb så hon har bättre chans att försörja sig. Hon kanske tröstar sig med en älskare under tiden. Det finns många skäl till att sitta still i båten och planera för en separation längre fram.
Vi får se vad som händer i framtiden.
Senast redigerad av tryggvardag 2025-04-23 kl. 09:48.
Citera
2025-04-23, 09:36
Medlem
Rotebro-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Detta älskar män på Flashback att klaga på:
Kvinnor
Invandrare
Hbtq-folk
Feminister
Offentliganställda
Personer som tar klimatkrisen på allvar.
Sossar/alla som röstar till vänster om L.

Vilka har jag missat?

Tack för topp 7-listan av skit.

Kvinnor är kända och erkända grupp- och samhällsförstörare.
Invandrare? Nej, bara muslimska sådana.
Hbtq-folk, ja om de är pedofiler som söker sig till barn, vilket har visat sig att en stor del av gruppen består av.
Feminister, självklart. Galna cat-lady-Karens ska hållas kort.
Offentliganställda, ja de bidrar inte till välfärden, tvärtom. Vi behöver DOGE här för att effektivisera.
"Klimatkris"... kul men även intressant att MSM-hjärntvätten med foliehatt- och hittepå-historier fungerar bäst på kvinnor.
Vänstern, ja för det finns inget farligare än kommunismen. Det har historien lärt oss men ni kvinnor verkar vara historielösa och faktaresistenta samt har svårt för att lära er något så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in