2025-04-22, 18:37
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
På vilket sätt lade Palme grunden för det halvkaos vi har idag, menar du?

Hans vurmande om mångkultur som startade 75. Varken Erlander, Fälldin eller Boman hade samma tankegångar om invandring.

Arbetskraftsinvandringen i slutet av 40-talet och på 50/60talet som endast gällde att alla som kom då arbetade är en annan sak.

Men att löst folk fick börja komma in 75- är något som borde ha förbjudits.
Citera
2025-04-22, 18:40
Medlem
-Pelles avatar
Istället för att lägga pengarna på att utbilda egna läkare, gratis, så tog man hit bilmekaniker som hade läkarutbildning skrivet på ett toalettpapper!
Minns massa sjukvård som gick fel efter att pseudo-läkare från Mona Sahlins "snabbspåret" kom ut på sjukhus

jag hatar svensk mentalitet nu.
Så jävla kloka, men så jävla godtrogna.

Tusentals välutbildade flyr till Sverige
Citat:
I Sverige sker just nu en massiv import – av kunskap.

Citat:
Läkare och tandläkare har ansökningarna också ökat kraftigt. Bara mellan 2013 och 2014 ökade ansökningarna där med 36 procent. Socialstyrelsen fick nyligen mer pengar av regeringen för att snabbare kunna ta hand om utländska examina. På UHR ser man inga tecken på avmattning i det kompetensregn som just nu faller över Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/tusentals...r-till-sverige
Senast redigerad av -Pelle 2025-04-22 kl. 18:45.
Citera
2025-04-22, 18:43
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Tack!
ja detta var runt massinvällningen, fokus låt mycket på "vem är svensk"
Till den grad att man knappt fick ifrågasätta varför en man med lojaliteten i ett annan land ska få foga över våra kulturarv.

Dagens ungdom som håller trumpinnen och palestinaflaggan var ca 10 år för 10 år sen, historierevosion, när vi är utdöda kommer framtidens ungar alltid tro att Sverige varit ett kalifat utan försäkringskassa och där ålderdomshem alltid används som lusthus för afghanska krigare, fy fan vad hemskt

Mycket historierevisionism nu. Glöm inte vilka som brände ner biblioteken i Alexandria.
Jo mussarna, som svenskar nu ger nycklarna till hönshuset

Precis.
Jag är glad för att du verkar vara en av de som fattat vart vi är på väg.
Ibland glömmer man bort det finns faktiskt kvar lite svenskar som har begåvats med hjärna och som också kan se det fruktansvärda vi har framför oss. Eller rättare sagt våra barn. Som kanske inte ens vågar bo i Sverige pga de mörka har tagit över allt och efter det så jagas alla kristna vita ut ur landet.

FN skulle väl bara säga det vanliga "vit kan inte diskrimineras" och det är vårt eget fel för vi" assimilerade" inte invandrarna tillräckligt så det var därför de begick alla mord, dråp. Narkotika, stölder och våldtäkter på äldreboendena.
Det var helt enkelt pga vi inte tog emot dem med tillräckligt öppna hjärtan som Fredrik han sade.

FN kommer att få det till att det var vårt eget fel att vi dog ut som nation och som etniska vita svenskar.

Vad våra politiker de sysslar med kan man ju så klart undra. Men de kanske har en massa annat viktigt att göra?

Kanske de jagar sjuka och arbetslösa? Kanske de tycker att 72 års ålder inte är tillräckligt så de måste höja pensionsåldern till 76 år istället för då har ändå 98 % av befolkningen i den åldern dött ut så de slipper betala ut pensionen.

Måste bara säga jag tycker det är ett oroligt fint land vi (eller ni) lever i. Konstigt det föds så få barn i landet som är etniska svenskar och varför försvarsviljan mot främmande makter är så låg?
Citera
2025-04-22, 18:48
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Fast, du har inte faktiskt helt rätt när du pratar så där för det finns faktiskt en hel del grupper i södra Sverige som har gått tillsammans i. Och det finns i de mindre samhällena. Där det finns folk. Där vi allihopa är medlemmar i skytteklubbar och där vi allihopa har sagt att vi går ihop ifall det skulle hända någonting på barnens skola eller något annat.

Så jag tror faktiskt att det är på det sättet att många utlänningar. Tror att alla svenskar är fegisar och inte vågar göra någonting. Och det är det som jag tror kommer att göra att utdelningarna kommer till att få det väldigt besvärligt när de en vacker dag ger sig på fel person eller råkar skada fel barn.

För det finns folk som inte är rädda för dem eller deras skit häftiga gäng. De har skjutit med någon gammal pistol men aldrig någonsin skjutit med ett modernt vapen (som vi andra har hemma hos oss).

Därför skulle jag inte rekommendera de kära utlänningarnas att jävlas för mycket med alla av oss. För vissa av oss skiter faktiskt i konsekvenserna och skjuter tillbaka.

Dock har du rätt gemene svensk är rädd av sig. Men det finns folk i Söder och Norr som har en annan inställning an medelsvensson med sitt kontorsjobb och fru och mello till helgen.
Och jag tror att du inte fattade vad jag menade.
Du bara upprepar vad jag skrev fast med andra ord.
Tror inte en sekund på ditt svammel om skytteklubb osv.
Men EN sak är rätt, lika insatser andra resultat.
Dvs mer piss i motståndar hörnan.
Citera
2025-04-22, 18:49
Medlem
Försäkringskassans anställda, som ska ha ett system för att inte slösa bort skattebetalarnas pengar, borde stå inför skranket. De ska ha koll med tanke på hur mycket de får i lön. En frasse beskrev det som att han lämnade Frankrike för att de betalade bättre i lön här. Så var är hans ansvar och övriga inblandade? Vad gör snutarna? Dessa vidriga små fegisar som anfaller pensionärer medan de ignorerar de våldsamma.

Sverige är ett vidrigt tjuvland. Alla som kan länsar så mycket det går ur skattekistan. Titta på politiker som står skrivna på ruckel när de i själva verket bor nån annanstans - för att plocka mer kosing.

Vad har Anna Kinberg Batra gjort i dag för de 125k hon plockar ut varje månad? Få höra!
Citera
2025-04-22, 18:50
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Precis.
Jag är glad för att du verkar vara en av de som fattat vart vi är på väg.
Ibland glömmer man bort det finns faktiskt kvar lite svenskar som har begåvats med hjärna och som också kan se det fruktansvärda vi har framför oss. Eller rättare sagt våra barn. Som kanske inte ens vågar bo i Sverige pga de mörka har tagit över allt och efter det så jagas alla kristna vita ut ur landet.

FN skulle väl bara säga det vanliga "vit kan inte diskrimineras" och det är vårt eget fel för vi" assimilerade" inte invandrarna tillräckligt så det var därför de begick alla mord, dråp. Narkotika, stölder och våldtäkter på äldreboendena.
Det var helt enkelt pga vi inte tog emot dem med tillräckligt öppna hjärtan som Fredrik han sade.

FN kommer att få det till att det var vårt eget fel att vi dog ut som nation och som etniska vita svenskar.

Vad våra politiker de sysslar med kan man ju så klart undra. Men de kanske har en massa annat viktigt att göra?

Kanske de jagar sjuka och arbetslösa? Kanske de tycker att 72 års ålder inte är tillräckligt så de måste höja pensionsåldern till 76 år istället för då har ändå 98 % av befolkningen i den åldern dött ut så de slipper betala ut pensionen.

Måste bara säga jag tycker det är ett oroligt fint land vi (eller ni) lever i. Konstigt det föds så få barn i landet som är etniska svenskar och varför försvarsviljan mot främmande makter är så låg?

Ja, tack detsamma

Ja, vi är nog fler, men de flest har fattat var det barkar, och lägger energin på sig själv istället, och planerar exit. Eftersom ingen lyssnar är det ju som att elda för kråkorna.
Men ibland får man gå in och ruska om lite, påminna om hur det såg ut förr
Men däremellan har jag också tappat lusten, dock märker jag att man får mindre väsntermotstånd nu än förr? Tidgare fick man förklara "Vilka är DOm" "Är alla såna" "länkt tack" "den länken kan man ju inte läsa, Avpixlat är ju en rasist-tidning det sa MSM" osv
Vet inte om vänstern tröttnat, eller bara börjat inse faktum.
Citera
2025-04-22, 18:52
Medlem
Moderaterna är ett i grunden invandrar-vänligt parti som vänder kappan efter vinden. Tacka Reinfeldt för att det ser ut som det gör i Sverige.
M har alltid jagat och förnedrat svenskar med FAS 3 m.m, medans öppna gränser varit för att gynna svenska företag med billig eller gratis arbetskraft.
Senast redigerad av King Devil 2025-04-22 kl. 18:56.
Citera
2025-04-22, 18:57
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Moderaterna är ett i grunden invandrar-vänligt parti som vänder kappan efter vinden. Tacka Reinfeldt för att det ser ut som det gör i Sverige.

det var väl i slutet av 90 talet de städade ut de sista med sunt förnuft ur politiken, efter valstuge reportagen. Alla med sunt förnuft och en hjärna var rasister. Samma har hänt på myndigheter och media. Sedan var endast värdegrundsfåren kvar.
Citera
2025-04-22, 19:08
Medlem
[quote=-Pelle|91680773]
Staten och försäkringskassan konstaterar idag att dom hittade gängkopplingar hos ALLA assistansbolag.
De flesta vet ju vilka som utnyttjar assistansbluggen mest: Anländare från utland. Eftersom deras handikapp är svåra att bevisa/motbevisa pga dålig dokumentation från födseln.

Ändå öppnade Försäkringskassan en linje på Arabiska år 2015 , eftersom det var så många som ringde och frågade om ersättning och inte kunde språket.
"-Dom ringer och frågar om olika bidrag innan dom ens har kommit till Sverige" kommer jag ihåg att det handlade om

Nu sitter dom där och gapar av förvåning, försäkringskassan
När det var så tydligt redan då, vi minns ju assistansbluffen i Södertälje, den första föregångaren
Den ska ha varit sveriges dyraste rättegång och bara rättegången kostade 84 milj kr.
Utlänningar som kommit hit och mjölkas systemet.
https://omni.se/t/assistansharvan-i-...9-f186b40a6e42

Men Sverige fick alltså inte nog.
Under flyktingvågen 2015 öppnades linjer på arabiska, dit folk ringde och frågade om vilka bidrag dom kunde få i Sverige innan dom ens "flytt"
Hade man några frågor om det var man givetvis "rasist"

Det är fan inte riktigt klokt alltså
Jag HATAR sverige
Mina släktingar slet ryggen av sig för at bygga dfetta land, så ska vänsterfittor skänka bort allt till utlänningar som inte ens vill/borde va i landet
Hur känner ni kring detta

Dagens rubriker, Aftonbladet
Larmet: Kriminella plundrar assistansersättning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tansersattning
[/QUOTE

Folk borde ha empati och förstå att vi för 15 år sedan hade en väldigt bra lss lag som är framtagen av politiker som brunnit för att skydda människor med funktionshinder.

Nu hotar det att försvinna för att svenskar vägrar se några problem. Och nu är de väl försent.

Fan vad vi är maktlösa i sverige det är ett faktum och krigsherrar och kriminella och riskkapitalister kan plundra detta land
Citera
2025-04-22, 19:09
Medlem
Julskinkatos avatar
Alltså en artikel i Aftonbladet. Sossarna förbereder sig att ta över SDs politik, iaf till ytan, sen efter valet kan dom om dom skulle vinna skylla på sina obligatoriska stödpartier V,Mp,C att den ändå blev mer naiv massinvandringspolitik.

Sen får man konstatera att regeringen kristersson inte levererat. Delvis bromsat av det meningslösa partiet L men även av interna reinfettare förmodligen.

De här enorma strukturproblemen har varit kända av oss normalt tänkande personer länge dock ä, helt uppenbart för alla som haft ögon endast lite öppna.

Nu får man göra om och rätt vilket kommer att kosta myyycket pengar, att inte göra nått kommer att vara ännu dyrare ändå.

Fast i grunden handlar det om attityder och inte pengar. Så länge genomnaiva bimbokvinnor och motsvarande manliga idioter ska sitta med ansvar för migration, rättsväsendet ( tänk JK), osv kommer vi ingen vart.
Citera
2025-04-22, 19:11
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Som sagt..vi är lättlurade. Tror dock att många har ok utb
Vilka är vi ?
Vi tror dessutom, inte vet, vi tror.
Ok då är "vi" du, och du är lättlurad.
Vi och du är stor skillnad.
Och att tro eller veta? Ännu större skillnad.
Citera
2025-04-22, 19:22
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
M har alltid jagat och förnedrat svenskar med FAS 3 m.m, medans öppna gränser varit för att gynna svenska företag med billig eller gratis arbetskraft.

Det är rätt historielöst att skylla eländet på Reinfeldt. Grundstrukturen lades långt tidigare. Förmodligen så tidigt som 1969, när Palme tog över som partiledare för S. 1991 kom Ny Demokrati in i riksdagen, så redan då hade svenskarna fått nog av invandringen*. Därefter har invandringspolitiken gått stick i stäv med folkopinionen i princip non stop.

*Det var väl ungefär då jag också började fatta att något inte stod rätt till i landet. "De här svartskallarna som går i min klass, som bara bråkar och slåss hela tiden när vi svenskar vill leka och lära oss istället - varför är de här egentligen?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in