2025-04-22, 14:02
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta har blattevurmare i alla politiska läger röstat för - STORT DJÄVLA, TACK!!! Finns det något ni inom ex. vänstern gjort, som är positivt gentemot den etniske svensken? Ni är tillrättaläggare och möjliggörare till allsköns idiotier som skördat mängder med offer, i Sverige och som dränerat riket på resurser. Skämmes, ta mig faan!

Tillrättaläggare var bra ord.
Det är just vad vänstern sysslat med, tillrättaläggning!

vänstern är jävla femtekolonnare, som suger och tillrättalägger för invasiva inkräktare
Citera
2025-04-22, 14:04
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Void
Iaf för utlänningar. Stäng gränsen med. Helvete, man börjar koka av all korruption och rån från politiker och tjuvaktiga råttjävlar utifrån som bara kommit hit för att plundra.

Så får man inte öppna käften om det heller , för då är man "främlingsfientlig"
Citera
2025-04-22, 14:09
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Jag blir så där genuint sorgsen, djupt i själen när jag inte känner igen mig längre i mitt eget land.

Det är fruktansvärt vad regeringarna och politikerna tillåtit andra folkslag i detta land.

De är orcher med dysfunktionella tänk och leverne.

Vi vill inte att de ska vara här. Vad är så svårt att förstå för regeringen?

Ut med dessa och stoppa inflödet. Snälla nån.

Men vi har en grupp vänsterfolk som vill ha detta, och det är dem regeringen lyssnar på.
För dessa vänsterfolk lever inte som dom lär, håller sig i sina vita områden där bara pizzabagaren är av utländsk härkomst.
Citera
2025-04-22, 14:11
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Detta är Sveriges paradgren - kollektiv bestraffning. Det har länge varit så, men ökat dramtiskt med invandringen. Dvs man vågar inte angripa roten till det onda. Istället bestraffar man alla berörda, då drabbar det kriminella och de skötsamma. På det sättet har man inte pekat ut någon person eller grupp och har ryggen fri mot ev anklagelser om fördommar och rasism. (Ja, för det är ju oftast blattar som bluffar).
Korrelatet till "Allas lika värde" är "Allas lika värdelöshet".
Faktiskt är det exakt samma sak.
Att särskilt oskyldiga straffas är typiskt för utopiska ideologier, man måste ha en syndabock, men man kan inte peka ut det egentliga problemet - utopin ("löftena kunna ej svika", "Die Partei hat immer recht"), utan väljer några häxor bland dem som inte tillhör den egna troende utopigruppen, gärna de som kan avfärdas som avskyvärda av någon irrelevant anledning, eller helt enkelt de som inte kan tala för sig själva och därför inte "finns".

Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Och regeringen tillsätter, en utredning. Dessa tröttsamma utredningar.
Bättre sent än aldrig. Hade man tillsatt en seriös utredning med saklig för- och emot i början av 1990-talet som hade förutsett denna utveckling så hade assistanslagen sett helt annorlunda ut.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-04-22 kl. 14:20.
Citera
2025-04-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Så som du hatade ditt land när du flyttade hit? Men fortfarande lever kvar där mentalt?

Ska man älska ett land där både politiker och 75% av invånarna fäktas om att ta in fler bidragssugare?
Där du möter en muslim var annan sekund när du är i stan.

Nej jag hatar det landet som det har blivit.
Ja jag kan flytta, men då har ni ju snart inga kvar som kämpar för er längre, som jag har gjort tills nu.
Men nu är måttet rågat, tror det blev det när jag läste om att nu ska det bli 4 års utredning.
Så, vad har du tänkt att göra med din problem förutom att fantisera om andra människor som du gör om mig? Än så länge ser jag bara att du hatar vårt land, går till angrepp mot personer som inte håller med dig samt gnäller på 75% av landets invånare.
Själv flyttade jag ifrån detta land när Alliansen tog över.
Citera
2025-04-22, 14:13
Medlem
bortmedhelaskitens avatar
Ytterligare ett bevis på att de nyliberala svenska experimentet inte fungerar. Om ett system går att utnyttja kommer det att utnyttjas, av någon.

Var väl M och L i vanlig ordning som öppnade dörren för tjyvar att stjäla ur statskassan, all in the name of valfriheten.
Citera
2025-04-22, 14:17
Citat:
Kriminella

Blattar*
Citera
2025-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Blattar*
Ja å det vill ingen tala om.
Citera
2025-04-22, 14:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
att detta är möjligt beror på borgarna och deras privatiseringar. OM sverige hade haft ett enda statligt assistenbolag så hade inte detta problem funnits. Grattis alla ni som röstat på S/V /C /L och M ni förtjänar bli blåsta
Ett av de stora problemen är dock att systemet i sig självt är så gammalt och tungrott att det mest är semantik hur det ska skötas.

Systemen måste göras om i grunden. Rensa ut alla politiska aktivister ur systemen, gör ordentlig bakgrundskontroll på enskilda individer.

Visst, jag är inte emot vinster i välfärden per se, men när systemet utnyttjats på brukarnas bekostnad måste man backa hem, möjligen införa statliga bolag som sköter det som inte funkar.
Citera
2025-04-22, 14:37
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja 4 år till handling ja.

Om 4 år är det sosseregering så då åker utredning ned i en låda som låses och nyckeln kastas bort.
Citera
2025-04-22, 14:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensven
Blattar*

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja å det vill ingen tala om.

Jessica Stegrud (SD) sa i sitt anförande på presskonferensen, att det var ett "importerat" problem, som SD hade varnat för. Hon återkom till det och sa, att det var ett "delvis importerat" problem (som SD hade varnat för).

De tre övriga damerna - Socialtjänstminister Camilla Waltersson Grönvall, Kristdemokraternas gruppledare Camilla Brodin och Liberalernas funktionsrättspolitiska talesperson Malin Danielsson - vidgick inte det politiska ansvaret för den situation, som de invandringsansvariga partierna tillsammans har skapat.
Citera
2025-04-22, 14:45
Medlem
Ratads avatar
Det här märkte jag av redan 2018 när Försäkringskassan, och i sin tur arbetsgivaren, började komma med nästan hysteriska krav på oss assistenter att vi skulle redovisa våra arbetsdagar, inköp och aktiviteter. Jag blev inte kränkt utan förstod att de till sist sett över sina system och hittat massor av saker som inte går ihop. Hoppas kartläggningarna var till hjälp och att så många bedragare som möjligt får så kännbara straff som det bara går.

Plundringen drabbar hederliga brukare, deras familjer och assistenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in