2025-04-22, 18:19
Medlem
svidiskesvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
Vilket stämmer för det är precis vad de gjort.

Jag kunde ju själv se hur de började kvotera in en massa nysvenskar till olika myndigheter oh det var ett smärre helvete för de hade ju ingen utbildning för arbetet de påstod sig ha gjort i hemlandet.
Jag har skrivit om det nu i flera trådar att de har redan övertagit ett antal av Sveriges myndigheter och de har nästlat sig in hos Polisen och SÄPO Stod där som fågelholkar när det uppdagades att de hade 2 blatte bröder som spionerat åt Ryssland.

Det deras imamer säger stämmer ju för det är precis det som de har gjort och Sveriges jävla dumma befolkning har stått där och applåderat hur duktig Mohammed är som fick jobb på SÄPO eller Skattemyndigheten eller arbetsförmedlingen eller Migrationsverket.

Det har ju hela tiden varit folk som varnat för detta skulle ske men ingen myndighet vågade agera av rädslan för att bli kallad rasist.

Nu har vi ju en hård ny regering sedan 3 år tillbaka. Varför vågar då inte de agera och få stopp på det.
För ni kan räkna med att Sverige blöder redan enorm med pengar och lägg till summan för alla bedrägerier så ser ni att Sverige har dammsugits rent på pengar.
Men samtidigt så skriker borgarna att vi måste se till att alla arbetar så pengarna kommer in!

Till vilken nytta undrar jag?
Nisse och Johan arbetar häcken av sig för beta skatt. Samtidigt som regeringen ger de skattepengarna till utlandet eller till Fkassan som ger dem i bidrag Till organiserad kriminell verksamhet.
"Lars" som ni lever sista delen av livet med ALS får kämpa för att få sina pengar från Fkassan så hyran blir betald innan han strax dör.
Medans Mohammed fixar pengarna via en släkting eller landsman pga någon påhittad åkomma.

Seriöst är det bara jag som vill ta geväret och ge mig ut och rensa upp i detta träsket?
Nope.
Men andelen som vill överväger nog ganska väl både handling och konsekvenser.
Varför skall jag straffas för någon annan är en idiot?
En egenskap av vad blattarna tror är en svaghet eller feghet.
Om blattarna bara hade en aning om vi hade spelat med samma kortlek/insatser och lika regler,
dvs att om "vi" fått med full kraft, och utan behöva ge upp våra egna liv för deras mentala efterblivenhet.
Gissa vilka som stått ner pissade i ett hörn och gråtit.
Men nu är det så att vi inte spelar eller har lika insatser i detta sk spel.
Arab världen och dess struktur ser ut som det gör av en anledning.
Radikala apor som krigar om allt, totalt oförmögna att dela med sig. Men det ska skrytas om allt.
Kolla valfri muslimsk kyrkogård, svarta stenar med "guld" text och halvskeva bilder på innehavaren. Vacker kombo av tanke och färger förvisso, men bilden krackelerar snabbt när det inte är av ära till den döda. Då är graven som en sminkad gris.
Men om och när insatserna är lika....
Citera
2025-04-22, 18:20
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Tror du snedtolkar Palmes syn på invandring och olika kulturer.
Så vitt jag förstår så var han för invandring men i ytterst begränsad omfattning.
Han hade inte "bögskräck" för människor från andra kulturer, men han ville ha de bättre av dem. Inte bottenskrapet, det vi importerat hundratusentals av de senaste årtiondena.

Tyvärr så ledde det ena till det andra. Utan honom hade vi haft samma invandring som Finland.
Citera
2025-04-22, 18:20
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Svenskarna gör det själva. Ni är naiva och dumma. Jag pratade med en man som röstar SD. Han tyckte det var bra med migranter som "arbetar och gör rätt för sig", det var bidragsfuskarna och de kriminella som var problemet, blattarna alltså.

Han fattar inte helheten. Helheten är att vi fått hit kulturer och folk som skiter I samhället, välfärden, som bara skor sig och islamiserar. De kommer vara lika usla även om de arbetar som läkare och jurister. De kommer korrumpera sönder samhället inifrån. Både välfärden, kulturen och folkgemenskapen.

Som sagt, finns inga bra migranter. Lär er det. Bra början. ✌️✌️

Nu kommer ju de flesta invällare från muslimska länder, men din SD kompis syftade nog på invandrare från flitiga kulturer. Tex den första vågen jugoslaver kom för att arbeta på Volvo, var för trötta för att härja på sin fritid. Många från länder med kristen syn har respekt för medmänniskor, gamla och djur. Dom kanske käkar annat pålägg på mackan, men dom är ungefär som vi svenskar.

HEEElt annat med folket som dagligen tillber Allan att inte bli som oss, samtidigt som dom bugar i våra hus med vår varma mat i magen.
Citera
2025-04-22, 18:23
Avstängd
RickardRedig12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svidiskesvensson
Nope.
Men andelen som vill överväger nog ganska väl både handling och konsekvenser.
Varför skall jag straffas för någon annan är en idiot?
En egenskap av vad blattarna tror är en svaghet eller feghet.
Om blattarna bara hade en aning om vi hade spelat med samma kortlek/insatser och lika regler,
dvs att om "vi" fått med full kraft, och utan behöva ge upp våra egna liv för deras mentala efterblivenhet.
Gissa vilka som stått ner pissade i ett hörn och gråtit.
Men nu är det så att vi inte spelar eller har lika insatser i detta sk spel.
Arab världen och dess struktur ser ut som det gör av en anledning.
Radikala apor som krigar om allt, totalt oförmögna att dela med sig. Men det ska skrytas om allt.
Kolla valfri muslimsk kyrkogård, svarta stenar med "guld" text och halvskeva bilder på innehavaren. Vacker kombo av tanke och färger förvisso, men bilden krackelerar snabbt när det inte är av ära till den döda. Då är graven som en sminkad gris.
Men om och när insatserna är lika....

Fast, du har inte faktiskt helt rätt när du pratar så där för det finns faktiskt en hel del grupper i södra Sverige som har gått tillsammans i. Och det finns i de mindre samhällena. Där det finns folk. Där vi allihopa är medlemmar i skytteklubbar och där vi allihopa har sagt att vi går ihop ifall det skulle hända någonting på barnens skola eller något annat.

Så jag tror faktiskt att det är på det sättet att många utlänningar. Tror att alla svenskar är fegisar och inte vågar göra någonting. Och det är det som jag tror kommer att göra att utdelningarna kommer till att få det väldigt besvärligt när de en vacker dag ger sig på fel person eller råkar skada fel barn.

För det finns folk som inte är rädda för dem eller deras skit häftiga gäng. De har skjutit med någon gammal pistol men aldrig någonsin skjutit med ett modernt vapen (som vi andra har hemma hos oss).

Därför skulle jag inte rekommendera de kära utlänningarnas att jävlas för mycket med alla av oss. För vissa av oss skiter faktiskt i konsekvenserna och skjuter tillbaka.

Dock har du rätt gemene svensk är rädd av sig. Men det finns folk i Söder och Norr som har en annan inställning an medelsvensson med sitt kontorsjobb och fru och mello till helgen.
Citera
2025-04-22, 18:23
Medlem
Takpapps avatar
Skrämmande. Vilket ska man vara mest vansinnig för? Att situationen är som den är, eller att det dröjt ända till NU innan det verkar som att någon vill göra något åt det?

Blatteri blattera. Oj, nu är vi förvånade...
Citera
2025-04-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Staten och försäkringskassan konstaterar idag att dom hittade gängkopplingar hos ALLA assistansbolag.
De flesta vet ju vilka som utnyttjar assistansbluggen mest: Anländare från utland. Eftersom deras handikapp är svåra att bevisa/motbevisa pga dålig dokumentation från födseln.

Ändå öppnade Försäkringskassan en linje på Arabiska år 2015 , eftersom det var så många som ringde och frågade om ersättning och inte kunde språket.
"-Dom ringer och frågar om olika bidrag innan dom ens har kommit till Sverige" kommer jag ihåg att det handlade om

Nu sitter dom där och gapar av förvåning, försäkringskassan
När det var så tydligt redan då, vi minns ju assistansbluffen i Södertälje, den första föregångaren
Den ska ha varit sveriges dyraste rättegång och bara rättegången kostade 84 milj kr.
Utlänningar som kommit hit och mjölkas systemet.
https://omni.se/t/assistansharvan-i-...9-f186b40a6e42

Men Sverige fick alltså inte nog.
Under flyktingvågen 2015 öppnades linjer på arabiska, dit folk ringde och frågade om vilka bidrag dom kunde få i Sverige innan dom ens "flytt"
Hade man några frågor om det var man givetvis "rasist"

Det är fan inte riktigt klokt alltså
Jag HATAR sverige
Mina släktingar slet ryggen av sig för at bygga dfetta land, så ska vänsterfittor skänka bort allt till utlänningar som inte ens vill/borde va i landet
Hur känner ni kring detta

Dagens rubriker, Aftonbladet
Larmet: Kriminella plundrar assistansersättning

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tansersattning

Vi fick dom att tro att vi skulle betala dom om dom kom hit, vilket vi oxå gör. Å då förväntas man bli behandlad som en kär gäst, vilket vi oxå gör även om många försörjer sig själva och lever ett ok liv.
Citera
2025-04-22, 18:26
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardRedig12
YES!
Det där kommer jag faktiskt ihåg också.
Det var också en främmande svartmuskig man. Som tyckte vi hade för mycket av dessa föremål och intehade plats längre så de förstörde föremålen. De lät inte heller allmänheten få köpa sakwerna för de ansågs som rasistiska.

Han var som du säger en Tubbelbanesvensk. Som de gjort ansvarig för ett stort national museum i Stockholm.
Tack!
ja detta var runt massinvällningen, fokus låt mycket på "vem är svensk"
Till den grad att man knappt fick ifrågasätta varför en man med lojaliteten i ett annan land ska få foga över våra kulturarv.

Dagens ungdom som håller trumpinnen och palestinaflaggan var ca 10 år för 10 år sen, historierevosion, när vi är utdöda kommer framtidens ungar alltid tro att Sverige varit ett kalifat utan försäkringskassa och där ålderdomshem alltid används som lusthus för afghanska krigare, fy fan vad hemskt

Mycket historierevisionism nu. Glöm inte vilka som brände ner biblioteken i Alexandria.
Jo mussarna, som svenskar nu ger nycklarna till hönshuset
Senast redigerad av -Pelle 2025-04-22 kl. 18:30.
Citera
2025-04-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Ja tyvärr är många naiva.

Ni ska inte göra något som underlättar livet för en "flykting" i Sverige. Hjälp de inte, umgås inte med de, köp inga tjänster av de och gör inga affärer med de.. Rösta bort de härifrån.
Ge de kalla handen. Anställ de inte.Ber de om hjälp eller frågar nått så säg att ni inte vet och vänd ryggen. Låt inte era barn gå i samma skola som deras. Neka läkare som är migranter.

Näe.. hat läkaren en fullvärdig utb spelar väl härkomst ingen roll. Hen försörjer sig dessutom, om han inte tillhör dom privata som har lurat t sig pengar. Umgås gör jag gärna med alla som är intressanta o roliga o inte blåser samhället på pengar
Citera
2025-04-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Visst är det så, och ännu värre, behandlande / vårdande läkare som i första instans inte ifrågasätts, agerar förmodligen i god tro och utifrån etiska aspekter?

Däremot är försäkringskassan fullständigt debil som självdestruktiv….

Hur i helvete kontrolleras inte det första läkarutlåtandet?!

Vårdande läkare kan t.o.m. vara partisk dvs släkt,granne, bekant med vårdtagaren dvs den stackars sandnegern som vips inte kan gå eller stå

Ja precis, kontrollfunktionet måste finnas, och följas!
Citera
2025-04-22, 18:33
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tyvärr så ledde det ena till det andra. Utan honom hade vi haft samma invandring som Finland.
På vilket sätt lade Palme grunden för det halvkaos vi har idag, menar du?
Citera
2025-04-22, 18:34
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Näe.. hat läkaren en fullvärdig utb spelar väl härkomst ingen roll. Hen försörjer sig dessutom, om han inte tillhör dom privata som har lurat t sig pengar. Umgås gör jag gärna med alla som är intressanta o roliga o inte blåser samhället på pengar

Om han har gått Mona Sahlins "snabbspåret för läkare" då? 2014-ish

En treveckors kurs för alla som hade med sig utländska "läkerutbildningar"
Läkare som senare inte visste vad Alvedon var,,,,
många av dem är landsmän, skriver nog ut intyg mot beltaning som i sina korrupta hemländer

Världens sista icke- korrupta land vädjade på sina bara knän att korrupta skulle ta över chefspositioner. Fan bannalt ju.
Citera
2025-04-22, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Om han har gått Mona Sahlins "snabbspåret för läkare" då? 2014-ish

En treveckors kurs för alla som hade med sig utländska "läkerutbildningar"
Läkare som senare inte visste vad Alvedon var,,,,
många av dem är landsmän, skriver nog ut intyg mot beltaning som i sina korrupta hemländer

Världens sista icke- korrupta land vädjade på sina bara knän att korrupta skulle ta över chefspositioner. Fan bannalt ju.

Som sagt..vi är lättlurade. Tror dock att många har ok utb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in