2025-04-22, 16:58
Medlem
DenArgaNegerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Nja, beror väl lite på hur du menar med ”blattar” och ”förhud”?
Om du menar sydamerikaner, ryssar eller annat balkiskt folk så är kidnappningar vanligt förekommande i den undre världen där det handlar om stora summor pengar om knark och vapen, ett last är borta och någon ska betala!
Också vanligt lite överallt i världen där människor vill åt lösensummor. I Sverige förekommer människorov men skrivs inte så mycket om och mörkertalet är nog stort. I detta fallet tror jag det rör sig om något större och antagligen var familjen satt på hemlig ort, mannen kan vara häktad eller samarbetat med polis, de hämtar frun och barn och för de till västra Götaland där allt börja för att sätta press på mannen. Att maskerad polis hämtar människor till förhör och att det varit och är ett hemligt och stort polis pådrag säger allt så din teori om att något förortsgäng ligger bakom kan du nog gömma under din förhud!😊
Ja men precis vi har massor av ryssar och sydamerikaner här som kidnappar? Jag menar i Sverige din passivt aggressiva horunge.
Citera
2025-04-22, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenArgaNegern
Ja men precis vi har massor av ryssar och sydamerikaner här som kidnappar? Jag menar i Sverige din passivt aggressiva horunge.

Är du eller jag en ”passiv aggressiv horung”?
Jag hör ju att din intelligens sitter i förhunden😂
Var tror du vapen och droger kommer ifrån?
Jämtland?
Citera
2025-04-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Om knarket försvann pga polisen så borde man inte lastas pga detta. Detta är ju något som man får räkna med som kriminell att ibland så torskar man partier.

Försvann partiet av andra anledningar så kan det finnas skäl att lasta personen. Knark försvinner inte hur som helst.
Var det inte foxtrott som rånade sina egna för att ha en hålhake på dom och utpressa dom? Detta kan vara något liknande.

Det är inte riktigt så det fungerar i den kriminella världen

"bror - jag torskade 2kg knark, aina tog allt"
"det är lungt kompis, shit happens"
Citera
2025-04-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Verkar som att han kontaktat polisen med vilket inte är så populärt i sådana kretsar.
Jag gissar dock att han får skyddad identitet och klarar sig.
Han är klippt innan sommaren kommer. .
Citera
2025-04-22, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Det är inte riktigt så det fungerar i den kriminella världen

"bror - jag torskade 2kg knark, aina tog allt"
"det är lungt kompis, shit happens"
Hur fungerar det då om någon fått i uppdrag att flytta droger till ett värde som är mångdubbelt mot förtjänsten för flytten?
Citera
2025-04-22, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hur fungerar det då om någon fått i uppdrag att flytta droger till ett värde som är mångdubbelt mot förtjänsten för flytten?

Han och familjen får en veckas betald semester i Albanien!😳
Citera
2025-04-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ett barn under fem år.

Finns det namn på dom kidnappade eller pappan till barnet?
Citera
2025-04-22, 19:27
Medlem
Brmcs avatar
Citat:

Du bötas
Citera
2025-04-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Du bötas
Jo, men knappast för vad partiet kostade, eller? I så fall torde väl knappast någon utföra sådana transporter.
Citera
2025-04-22, 19:41
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Jo, men knappast för vad partiet kostade, eller? I så fall torde väl knappast någon utföra sådana transporter.

Du har för höga tankar om dumma och desperata människor.
Citera
2025-04-22, 21:36
Medlem
Är det samma? https://www.gp.se/krim/mamma-och-bar...a-d6ff673af282
Citera
2025-04-22, 21:45
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Är det samma? https://www.gp.se/krim/mamma-och-bar...a-d6ff673af282

Ja.
Nu exploderade det i Eskilstuna så jag kikar in på forumet. Koppling till detta fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in