Citat:
Ursprungligen postat av
ManMedProblem
Jag har lärt mig att man ska spara långsiktigt i en global indexfond. Det är ju bra och trevligt, men Gud så tråkigt. Efter att ha läst på Flashback om alla lyckade investeringar alla användare lyckas med hela tiden blev jag ju också sugen att tjäna storkovan på krypto och spännande aktier med mycket hävstång. Det hela gick bra tills den orangea tjockisen borta i Amerika bestämde sig för att sänka världens börser. Nu sitter jag här med mindre pengar på mitt Avanzakonto än jag satte in från början.
Vad ska jag göra nu? Ska jag sälja mina aktier i Tesla och Hexatronic och amortera på mitt bolån istället? De kanske kommer stiga igen? Då missar jag ju uppgången.
Hur ska man göra för att skapa en privatekonomi med både ett växande sparande och finansiell stabilitet på samma gång? Hur ska man balansera lån och tillgångar på ett bra sätt?
Du måste lyssna på vad tjockis Trump berätta, i morgon börja befrielsedagen? trodde du börsen skulle gör ett glädjeskutt? samtidigt som hela världens ekonomer skett på sig.
Sålde man inte innan Trump meddela detta får man skylla sig själv, tydligare börsfall har vi sällan fått veta i så god tid som nu med Trump.
Sedan alla kan inte göra stor avkastning på aktier/fonder, några måsta stanna kvar som ankare på en högre nivå, dessa ekonomer lyckas lura, sälj inte.
Medans dom som valde o sälja vann redan 20% på bara några dagar, ev mer nu framöver, sedan tiden det kommer o ta innan kuser är upp o över vad dom var innan trump meddela befrielsedagen, jag det är dom som valde o minska sitt kapital av ren o fri vilja.