• 2
  • 3
2025-04-23, 00:13
Avstängd
För mig har dessa individer upphört att existera som de individer de en gång var. För mig kan de lika gärna försvinna, de har gjort sig själva helt obehövliga och kan lätt ta livet av sig själva utan någon som helst förlust. För någon, inte ens deras närmaste.

Kanske är det bra att AI-personligheterna tar kollektivt självmord, som en välbehövligt upprensning. Det handlar då om de mest positiva AI-fantasterna: att de helt enkelt ska förintas.

Jag kan tycka det år bra ! För jag ser inte längre dessa människor som människor., utan som robotar och förrädare mot alla oss andra, som vill fortsätta vara människor. Så varför inte döda dem?
Citera
2025-04-26, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Största faran är nog att ai-blajande blir normen också för riktiga nänniskor.
Forumen kommer att fyllas av människor som skriver ordrikt blaj som ai för att de tror att det är så man skall skriva.
Ai och människan möts på halva vägen.
Hur hindrar man människor från att se ai:n som en Gud och guru?

Kanske, men tycker mig se en trend att det minskar oxå. En sajt eller en person som inte är äkta utan kör med AI, slutar man följa. Det är inte heller angenämt att läsa ordrikt svammel, men jag kan däremot förstå att visa true crime blandar upp sina bilder med AI-bilder (det gör inget, men ser ju att det är en AI -bild direkt på till exempel ett ruskigt hus, det är bara lite stämningsskapande). Det är en oskyldig användning av AI skulle man kunna säga. Men den upprörande formen är när någon vill lura på en innehåll, som inte är äkta, utan "tuggat och idisslat" i AI-kvarnen..
Citera
2025-04-27, 17:49
Medlem
Det är nog ett faktum ja, ai kan facka upp allt gött. Sen är censurering ett problem där illegitima krafter som ”inte gillar ens åsikter” kan nyttja ai för att solla/ta bort inlägg, eller få röster att försvinna i mängden
Citera
2025-04-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engammalfisk
Borde väl märkas, senaste a.i. rekord hallucinerar.
Fantastiskt bidrag till debatten. Jag föredrar nog bottarna i alla fall.
Citera
2025-05-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Det är väl ingen större tvekan om att ryssarna har massor av konton på Flashback. Det räcker att gå in i valfri Ukraina- eller Ryssland-tråd, tex en tråd om avskurna kablar i Östersjön för att man skall bli 100% varse om deras existens. Huruvida det faktiskt är snubbar som sitter och skriver inläggen eller om det är AI-botar låter jag vara osagt men jag lutar åt det sistnämnda.

Det senaste halvåret har man pratat om AI-agenter som kan utföra arbetsuppgifter åt dig inklusive att surfa runt på nätet och skriva inlägg och om den tekniken inte är speciellt svår att tillgå så utgår jag från att ryssarna använder den. Kanske även USA och Kina.

För att det inte skall vara 100% uppenbart att kontona är just ryssbotar så härjar de även runt i andra helt vanliga trådar och skriver, så att det inte skall vara för alltför uppenbart när man kollar historiken.

De dödar iaf redan all meningsfull diskussion väldigt enkelt i alla trådar som rör Ukraina, Ryssland, Trump etc.

Min spaning är att så fort som dessa AI-verktyg blir tillgängliga för den stora allmänheten så betyder det döden för forum som detta. Stora siter som tex Facebook kanske klarar sig lite längre eftersom de har större möjligheter att ta fram försvar mot AI-botar. Men jag tvivlar att mindre forum kommer ha den möjligheten.

Forumen kommer helt enkelt fyllas med till största delen AI-genererar innehåll och blir orelevant. Och jag tror detta kommer hända ganska snart, kanske redan i år.

Hoppas jag har fel.

Är detta forumet inte redan rätt dött jämfört med hur flashback var för 15 år sedan? Jag var aktiv här då och det var ett heeelt annat forum. Idag är det mer för samhällets botten än människor som är nyfikna på att lära sig av andra som det var då.
Facebook är dött. Tror i stort sett alla inlägg där är främst AI bottar men det finns ju lite forum där man måste bli inbjuden som fungerar fint.
Citera
2025-05-11, 13:32
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takeseven
Det är väl ingen större tvekan om att ryssarna har massor av konton på Flashback. Det räcker att gå in i valfri Ukraina- eller Ryssland-tråd, tex en tråd om avskurna kablar i Östersjön för att man skall bli 100% varse om deras existens. Huruvida det faktiskt är snubbar som sitter och skriver inläggen eller om det är AI-botar låter jag vara osagt men jag lutar åt det sistnämnda.

Det senaste halvåret har man pratat om AI-agenter som kan utföra arbetsuppgifter åt dig inklusive att surfa runt på nätet och skriva inlägg och om den tekniken inte är speciellt svår att tillgå så utgår jag från att ryssarna använder den. Kanske även USA och Kina.

För att det inte skall vara 100% uppenbart att kontona är just ryssbotar så härjar de även runt i andra helt vanliga trådar och skriver, så att det inte skall vara för alltför uppenbart när man kollar historiken.

De dödar iaf redan all meningsfull diskussion väldigt enkelt i alla trådar som rör Ukraina, Ryssland, Trump etc.

Min spaning är att så fort som dessa AI-verktyg blir tillgängliga för den stora allmänheten så betyder det döden för forum som detta. Stora siter som tex Facebook kanske klarar sig lite längre eftersom de har större möjligheter att ta fram försvar mot AI-botar. Men jag tvivlar att mindre forum kommer ha den möjligheten.

Forumen kommer helt enkelt fyllas med till största delen AI-genererar innehåll och blir orelevant. Och jag tror detta kommer hända ganska snart, kanske redan i år.

Hoppas jag har fel.
Det här inlägget är lätt genomskådat att det är skrivet av en AI-bot.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in