Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Hittills har jag slutat slösurfa på YouTube, eftersom det är uppenbart att vissa sorters videos som rekommenderas är AI-genererat skit som maler på utan mål och riktning.
Ofta är det mer givande att diskutera i kommentarsfältet än att se själva videon tycker jag. De spaminlägg jag sett där handlar nästan bara om något religiöst eller om kryptovalutor.
Citat:
Ursprungligen postat av
saskatoon9786
Tycker inte att jag sett massa typiskt AI-content på något forum ännu. Tycker inte att rysstrollen beter sig som AI-botar, snarare koncentreras de svenskar som är proryska här, för att de vet att det är ett av få ställen där de kan få utlopp för sina tankar.
Jag är inte proryss men är mycket skeptisk till Sveriges engagemang där då jag ser det som en fortsättning på Reinfeldts ”försvaret är ett särintresse”. Dvs den svenska militären är ej till för att försvara landet utan för insatser i Libyen, Afghanistan, Mali och andra ”shithole countries” så att svenska politiker ska få bli inbjudna på de rätta cocktailpartyna i Bryssel och Washington.
Glöm inte bort att det var amerikanska politiker som fick Palme att lägga ner det svenska kärnvapenprogrammet och borgerligheten la sig platt.
När Sverige misslyckades med att bli en ”humanitär stormakt” och en klimatmässig går man över till att stötta Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Största faran är nog att ai-blajande blir normen också för riktiga nänniskor.
Forumen kommer att fyllas av människor som skriver ordrikt blaj som ai för att de tror att det är så man skall skriva.
Ai och människan möts på halva vägen.
Hur hindrar man människor från att se ai:n som en Gud och guru?
Jag minns för 15 år sedan när medelålders upptäckte Facebook och skrämde bort ungdomarna därifrån. Dessa ungdomar börjar idag själva bli den äldre generationen som vill ”hänga med den nya tekniken” utan att veta vad som är socialt gångbart och kommer skrämma bort dagens ungdomar från allt som påminner om AI. Framtidens samhällsdebatt kommer ske i slutna chattgrupper där man behöver en inbjudan av någon som redan är medlem.