Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 13:10
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Bara be någon kollega som inte dricker kaffe logga in.
Fortfarande helt okej då arbetsgivaren inte får diskriminera. Alltså ska alla ha rätt till 2-3 koppar max. Arbetsgivaren måste ha budgeterat detta för alla anställda så det spelar ingen roll i det stora hela om någon på annans bekostnad dricker 4-5 koppar istället.
Citera
Medlem
manfalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja klart, jag har gått över till frystorkat hemma,
Fy fan, då kan man ju lika gärna skippa. Det borde inte ens få bli kallat kaffe. Vidrigt.
Citera
Medlem
Som snickare har jag alltid fått gratis kaffe på byggfirmorna utom en, det var den största här i gbg. alltså en firma på 50 år.
Citera
2025-04-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Fy fan, då kan man ju lika gärna skippa. Det borde inte ens få bli kallat kaffe. Vidrigt.
Gevaliss är helt ok.
Citera
2025-04-20, 15:09
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Borde väl räcka med att arbetsgivaren kickar en hittepå jobbare typ hr eller kommunikatör för att fortsätta ha råd med kaffet till sina anställda.
Citera
2025-04-20, 16:35
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
För oss som varken dricker kaffe eller borde få högre lön och även billigare priser på luncher då vi inte tar kaffe.

DU uttrycker dig extremt otydligt? Du dricker inte kaffe och borde inte få högre lön om jag förstår dig rätt?

Lite osäker på om du inte skall få lägre pris på lunch men det lutar åt att jag tror att det är så du menar?

Vore det inte bättre att du tar en kopp kaffe även om du inte dricker upp den för att få både högre lön och billigare lunch?
Citera
2025-04-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ja klart, jag har gått över till frystorkat hemma,

Jag gick åt andra hållet.
Bättre, dyrare, men brygger mindre kaffe (brygger såklart mer om jag vill ha mer, men vaskar inte längre kaffe som jag alltid gjorde innan).
Citera
2025-04-20, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Borde väl räcka med att arbetsgivaren kickar en hittepå jobbare typ hr eller kommunikatör för att fortsätta ha råd med kaffet till sina anställda.

Räcker med att HR-personalen får samma usla lön som de som faktiskt gör något så har man sparat in kaffepengarna och mycket mer därtill.
Citera
2025-04-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag gick åt andra hållet.
Bättre, dyrare, men brygger mindre kaffe (brygger såklart mer om jag vill ha mer, men vaskar inte längre kaffe som jag alltid gjorde innan).
Ja, dricker ju knappt nått längre, att dra igång bryggaren för en kopp blir lite mycket ju..... Men en rolig grej på bygget, en av markarbetsrna drack det kalla kaffet som var över från dan innan, han drack rätt ur kannan kallt, då är man sugen.
Citera
2025-04-20, 16:55
Medlem
Citat:
Ja, dricker ju knappt nått längre, att dra igång bryggaren för en kopp blir lite mycket ju..... Men en rolig grej på bygget, en av markarbetsrna drack det kalla kaffet som var över från dan innan, han drack rätt ur kannan kallt, då är man sugen.

Haha, då vet man att det behövs 😀
Citera
2025-04-20, 18:13
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
En kompis till mig som inte dricker kaffe fick höra samma på en anställningsintervju. Hon fick inte jobbet.

Ah. Rättvisa. Om folk inte dricker alkohol så ok. Men kaffe.. ”Finns det saft?” Schas.
Citera
2025-04-20, 18:19
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Grattis. Du har precis eliminerat alla te-drickare. Joråsåatteh. Du verkar smart.

-

Kaffe, te, Alvedon/ipren och plåster. Gärna fruktkorg, ska arbetsgivaren stå för. Annars får det vara.

Tack. Vem i glödheta Thailand vill jobba med en te-drickare? Pissnödiga blir det också. Tvi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in