Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-20, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag är inte emot skattefinansierad infrastruktur men inte ens de exemplen du tar upp behöver nödvändigtvis finansieras på det sättet, i alla fall inte fullt ut.

Min kritik har främst med bidragssystemen och sjukvården att göra, det är där som transfereringen sker från produktiva nettobetalare till oproduktiva välfärdskonsumenter. Båda könen finns representerade i båda dessa kategorier men på totalen så är det genomsnittsmannen som finansierar genomsnittskvinnans välfärd.

Kvinnors extra hushållsarbete förstår jag fortfarande inte varför det skulle vara en politisk fråga. Varför är det aldrig någon som undersöker vad kvinnan gör med den extra timmen hushållsarbete hon gör varje dag? Är den ens nödvändig? Varför förmår hon inte få jobbet gjort fortare? Gör hon saker som inte behövs göras? Är det hennes manliga partner som hotar henne med stryk om hon inte jobbar en extra timme?

Allt det här är väldigt långt OT förresten.

Du menar barn, gamla och sjuka.
Nej på totalen så är det alla som finanserar vår välfärd, att påstå att det "på totalen" skulle vara män är löjligt.
Citera
2025-04-20, 09:18
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Det var då en väääldigt godartad tolkning av historien som ju egentligen visar att kvinnor betraktades som egendom.
Kvinnor är egendom, korrekt.
Citera
2025-04-20, 10:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du menar barn, gamla och sjuka.
Nej på totalen så är det alla som finanserar vår välfärd, att påstå att det "på totalen" skulle vara män är löjligt.

Barnbidrag utbetalas till en förälder, som kan spendera pengarna efter behag.

Det är ett faktum att genomsnittsmannen betalar in mer i skatt än vad han får ut i form av välfärdstjänster. Så ligger det inte till för genomsnittskvinnan.

Om jag skulle resonera som dig så hade jag kunnat säga: "Både mannen och kvinnan bidrar till det obetalda hushållsarbetet, att påstå att kvinnan på totalen gör mer obetalt hushållsarbete är bara löjligt"
Citera
2025-04-20, 10:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Svenska kvinnor är fortfarande ekonomiskt beroende av svenska män. Skillnaden är att transfereringen sker via skattesedeln istället för inom familjen. Jag betalar dina aborter, barnbidrag och dina sjukskrivningar.

Och jag betalar dina flickvänners eventuella aborter, barnbidragen till dina barn och sjukskrivningar. Plus dina mord, misshandlar, rån, utredningar, rättegångar, beroendevård, fängelsevistelser, allvarliga trafikolyckor, missbruk, psykvård, osv osv osv. Plus all jävla adhd/autism medicin och specialpedagogik till dina kognitivt nedsatta söner.

Jag betalar skyddat boende och efterföljande hantering av alla familjer ni misshandlar och behandlar som skit.
Senast redigerad av Jenny9 2025-04-20 kl. 10:24.
Citera
2025-04-20, 10:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och jag betalar dina flickvänners eventuella aborter, barnbidragen till dina barn och sjukskrivningar. Plus dina mord, misshandlar, rån, utredningar, rättegångar, beroendevård, fängelsevistelser, allvarliga trafikolyckor, missbruk, psykvård, osv osv osv.

Japp. Och summerar man vad du och alla kvinnor betalar och jämför med vad alla män betalar så betalar kvinnorna mindre.
Citera
2025-04-20, 10:26
Citat:
Ursprungligen postat av Avangard
Enligt en internrapport är det vanligt att kvinnliga poliser befordras genom sexuella relationer med polischefer. Dessa kvinnor var redan för svaga för att kunna antas till polishögskolan på samma villkor som män.

Är inte detta en form av prostitution, där poliskvinnor säljer sina kroppar för högre löner? Vilka konsekvenser medför det när inkvoterade kvinnor använder sin sexualitet för att avancera i karriären?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-rapporten-avslojar--polisens-relationsproblem/

Kvinnor bör inte jobba inom militär, kriminalvården, polis eller politik. Deras natur tar över och allt blir omvårdnad istället för discipline.
Citera
2025-04-20, 10:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Japp. Och summerar man vad du och alla kvinnor betalar och jämför med vad alla män betalar så betalar kvinnorna mindre.

Japp, pga att män prioriterar jobb och karriär framför familjen.

Följden blir såklart att män betalar mer i skatt.

Har du problem med hur män prioriterar?
Citera
2025-04-20, 10:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Fast distribution är annorlunda. Det finns fler män än kvinnor som är betydligt mer intelligenta än kvinnor. Det är därför alla inflytelserika vetenskapsmän, politiker, uppfinnare, företagare är uteslutande män.

De flesta och största uppfinningarna gjordes i en tid då kvinnor inte ens tilläts studera.

Majoriteten män och kvinnor är normalbegåvade. Man behöver inte ha IQ 130+ för att utföra 90% av alla jobb i samhället.
Citera
2025-04-20, 10:41
Medlem
Citat:
Japp, pga att män prioriterar jobb och karriär framför familjen.

Följden blir såklart att män betalar mer i skatt.

Har du problem med hur män prioriterar?

Så arbetslösa män prioriterar jobb och karriär? Det var något nytt. Ni feminister verkar ha en stereotyp bild av hur en man är.
Citera
2025-04-20, 10:44
Medlem
Jenny9s avatar
I övrigt, vill man diskutera vilket kön som är bättre än det andra sä finns denna tråden (FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Där har Lupac med flera gjort välgrundade och nyanserade inlägg på ämnet.

Gällande trådens ämne så hoppas jag verkligen att all korruption tex kvinnliga poliser som inleder förhållanden med gängkriminella, poliser som hjälper gängkriminella släktingar, manliga poliser som ger fördelar till den de knullar med inom poliskåren, osv osv - rensas ut varhelst de upptäcks.
Citera
2025-04-20, 10:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilomaja
Så arbetslösa män prioriterar jobb och karriär? Det var något nytt. Ni feminister verkar ha en stereotyp bild av hur en man är.

Så jävla korkat inlägg.

Men för din kunskap, även arbetslösa betalar skatt på de bidrag de får under arbetslösheten.
Citera
2025-04-20, 11:12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
De flesta och största uppfinningarna gjordes i en tid då kvinnor inte ens tilläts studera.
Även idag när kvinnor tillåts studera är det uteslutande män som är de mest framgångsrika och inflytelserika vetenskapsmän, uppfinnare, företagare m.m.
Citat:
Majoriteten män och kvinnor är normalbegåvade. Man behöver inte ha IQ 130+ för att utföra 90% av alla jobb i samhället.
Jepp, men nu är inte inflytelserika och framgångsrika vetenskapsmän en majoritet, utan en minoritet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in