2025-04-18, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag har stått i kö åtskilliga gånger och väntat på tattare som tankat, gått och pissat, käkat en korv och snackat med polarna i personalen medan deras bli blockerat den enda pumpen.
Man står vid pumpen när man tankar, och eventuellt när man betalar, om man inte tankar med kort som riktiga människor. All annan tid på macken ska bilen stå på kundparkeringen, inte pumpen.
Det är ju som att parkera vid luftstationen, vilket tattare också gör.
Förmodligen ställer de sig på Donens drive-thru när de pissar också.
Tattare.

Du kan ju oxå välja en annan pump. Du låter lite bitter.
Förut så tankade man och gick in och betalade. Sen ändrade mackarna det upplägget och nu handlar/tankar man samtidigt (om den funktionen funkar på handtaget), annars så handlar man först och tankar sen.

Du får väl stå där och vänta.
Citera
2025-04-18, 16:24
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du kan ju oxå välja en annan pump. Du låter lite bitter.
Förut så tankade man och gick in och betalade. Sen ändrade mackarna det upplägget och nu handlar/tankar man samtidigt (om den funktionen funkar på handtaget), annars så handlar man först och tankar sen.

Du får väl stå där och vänta.
Men det finns ju ingen annan pump, för alla är blockerade av korkade WT-snubbars bilar medan de köper korv. Eller pissar. Eller snackar.
Funnes det tillräckligt med pumpar vore detta inget problem, men det gör det inte, och därför är det ett problem, eftersom korkade bönder inte fattar att det finns andra än de själva i världen.
Pumpen är ingen p-plats, fatta det! När du tankat och betalat flyttar du bilen. Sen kan du pissa och äta korv.
Självklart för civiliserade människor.
Citera
2025-04-18, 16:27
Medlem
Citat:
Men det finns ju ingen annan pump, för alla är blockerade av korkade WT-snubbars bilar medan de köper korv. Eller pissar. Eller snackar.
Funnes det tillräckligt med pumpar vore detta inget problem, men det gör det inte, och därför är det ett problem, eftersom korkade bönder inte fattar att det finns andra än de själva i världen.
Pumpen är ingen p-plats, fatta det! När du tankat och betalat flyttar du bilen. Sen kan du pissa och äta korv.
Självklart för civiliserade människor.

Du får nöja dig med att vänta då.
Det är ett privilegium som ni civiliserade människor har.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-04-18 kl. 16:29.
Citera
2025-04-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Men snälla… Sunt förnuft och hänsyn till andra talar väl sitt tydliga språk: Naturligtvis flyttar man bilen, så att andra kan tanka medan man själv är inne i butiken. Allt annat vore ett drygt egobeteende🤮
Citera
2025-04-18, 16:32
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du får nöja dig med att vänta då.
Det är ett privilegium som ni civiliserade människor har.
Ja, vi tvingas leva med pöbeln. Och försörja den.
Idioter på macken kan vara det enda skälet till att skaffa elbil och egen laddplats.
Citera
2025-04-18, 16:32
Medlem
Citat:
Förr stod man alltid kvar medan man gick in och betalade. Det är nog där jag har fått det ifrån. Jag har bara gjort detta en gång själv, finns parkering så brukar jag åka dit men jag ser folk hela tiden som står kvar medan dom går in i butiken. I fortsättningen så kommer jag att flytta mig och finns det ingen parkering så återkommer jag dagen efter för att hämta mitt paket.
Förr var bensinstationerna varken butik, postombud eller matställe…
Citera
2025-04-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ja, vi tvingas leva med pöbeln. Och försörja den.
Idioter på macken kan vara det enda skälet till att skaffa elbil och egen laddplats.

Lycka till med det.
Du kommer ångra dig första gången som du behöver ladda batteriet på macken istället för att tanka. 😀
Citera
2025-04-18, 16:35
Medlem
Man tankar ju en tia för att få närmsta platsen.

Citera
2025-04-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Man tankar ju en tia för att få närmsta platsen.

Exakt!

För min del så är det mackarna som valt det här idiotsystemet.

Jag har ingen lust att stanna, tanka, flytta mig och sen handla. Det går mkt fortare för alla om jag tankar och handlar samtidigt.

Om då handtaget inte tillåter det (att bara slå igång tankningen), så skyll inte på mig. Gå in och klaga till personalen istället.
Citera
2025-04-18, 16:45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Nej det är inte okej, hur hade du själv reagerat om någon parkerar vid bensinpumpen? Stor risk att bilen bakom putter bort den parkerade bilen med sin egen koffongare
Citera
2025-04-18, 16:49
Medlem
Citat:
Jävla tattarbeteende, självklart flyttar man bilen så snart man tankat klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Finns det parkering så brukar jag ställa mig där efter tankat. Visar lite hänsyn om det går - man är ju inte blatte eller zigenare!

Men vissa mackar har knappt nån parkering eller så är den full och då står man ju kvar vid pumpen.

Inget roligare än folk med fördomar. Jag har nästan uteslutande sett vita som gör det, eventuellt med några undantag.

Och nej, det är inte okej även om det inte finns kö, eftersom (ja NU kommer jag att förvåna många av er) bilar kommer till en mack även om ni inte har planerat för det och det KAN bli kö medan ni är inne och kämpar med löktopping till korven.
Citera
2025-04-18, 17:07
Medlem
Ja, finns det annan parkering så flyttar man bilen ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in