2025-04-18, 13:46
Medlem
jag har aldrig sett bilar stå i kö till tankning, så i detta fallet är det nog en typisk svennebög, som brukar tanka på den stationen, på just den platsen, så han går full svenne-mode och tutar..
han kan inte köra fram till en annan tank-plats. det är ju jobbigt.
inte heller kan han vänta, för han är en svenne-lemmings.
Citera
2025-04-18, 13:52
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Jag flyttar bilen, förr hände det att jag sprang in och gjorde något snabbt ärende under tiden jag tankade men efter att ha glömt pumphandtaget i bilen en gång när jag körde därifrån har jag slutat med detta.
Citera
2025-04-18, 13:59
Medlem
Var med om att en småbarnsförälder började tvätta rutorna vid pumpen (kortpump, alla platser tagna)
Citera
2025-04-18, 14:10
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Inte för att jag har sett beteendet men jag kan tänka mig att det främst är kaozblattar som gör så här.
Samma typ som använder familjeparkeringen vid Ica maxi-ingången istället för den vanliga parkeringen.
Citera
2025-04-18, 14:14
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jävla tattarbeteende, självklart flyttar man bilen så snart man tankat klart.

Med tanke på att om man skall kassabetala sin tankning så är det förväntat att man går in och betalar innan man flyttar bilen för annars tycker personalen att det är ett tattarbeteende (ie att man kör iväg utan att betala för sig).

Med det sagt så är det givetvis att det skall göras skyndsamt så att man inte blockerar pumpen onödigt länge. Dvs det skall vara ett ärende jämförbart med att gå in och göra rätt för sig.
Citera
2025-04-18, 14:22
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Ja det är helt okay, inte annorlunda än om du skulle betalat kontanter inne på mackan. Dock så kör du ju självklart fram till den främre om två pumpar, för att inte blockera i onödan.
Citera
2025-04-18, 14:26
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Sant, beror på hur mycket trafik det är. Förr gick man ju alltid in och betalade i kassan efter tankning och då lät de flesta bilen stå kvar. Kanske är en generationsfråga?

Jag ser hela tiden folk som gör som jag gjorde men har inte noterat åldern på dessa.

Inget att hänga upp sig på, de som gnäller om att du blockerar pumpen är samma typ av surkärring som är med i kontantupproret och bränsleupproret och svenska gula väktarna. Det vill säga samma surkärring som själva blockerar pumpen när de går in och betalar med sina kontanter. Det de egentligen är upprörda är inte att du blockerade pumpen utan att du hämtade paket och där med svek byggdes genom att inte handla lokalt.
Citera
2025-04-18, 15:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Med tanke på att om man skall kassabetala sin tankning så är det förväntat att man går in och betalar innan man flyttar bilen för annars tycker personalen att det är ett tattarbeteende (ie att man kör iväg utan att betala för sig).

Med det sagt så är det givetvis att det skall göras skyndsamt så att man inte blockerar pumpen onödigt länge. Dvs det skall vara ett ärende jämförbart med att gå in och göra rätt för sig.
På de mackar där man fortfarande kan betala i kassan efter tankning ska man så klart stå kvar tills man betalt, men vill man ha en korv eller göra något annat så gör man det efter att man betalat bensinen och flyttat bilen.
Det är ju vanligt hyfs.
Citera
2025-04-18, 15:54
Medlem
Nu för tiden om du ska betala med kontant går du in först, lämnar över pengen, och går ut och tankar och kör därifrån.

Folk som tankar och betalar med kort och är därmed klara med bensintransaktionen kan allt flytta sig lite. Stör mig själv på folk som försvinner.

Igår när jag skulle tanka var tre platser upptagna av bilar utan folk synliga. Jag väntade 8 minuter utan att se en kotte. Alla satt antagligen och fikade inne på macken. De har valt satsa på sådana sittplatser av någon anledning. Så ja finns nog undantag då det är ok men är det för köpa korv som kan ta tio minuter så flytta dig helst innan.
Citera
2025-04-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jävla tattarbeteende, självklart flyttar man bilen så snart man tankat klart.

Självklart så gör man som man vill. Eller är du Sveriges svar på Gestapo? Och om du inte fattar TS, så tar det ungefär lika lång tid att låta tanken fyllas, samtidigt som du handlar klart i butiken.
Det finns dessutom alltid minst 4pumpar till att tanka vid.
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-04-18 kl. 15:59.
Citera
2025-04-18, 16:02
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Självklart så gör man som man vill. Eller är du Sveriges svar på Gestapo? Och om du inte fattar TS, så tar det ungefär lika lång tid att låta tanken fyllas, samtidigt som du handlar klart i butiken.
Det finns dessutom alltid minst 4pumpar till att tanka vid.
Jag har stått i kö åtskilliga gånger och väntat på tattare som tankat, gått och pissat, käkat en korv och snackat med polarna i personalen medan deras bli blockerat den enda pumpen.
Man står vid pumpen när man tankar, och eventuellt när man betalar, om man inte tankar med kort som riktiga människor. All annan tid på macken ska bilen stå på kundparkeringen, inte pumpen.
Det är ju som att parkera vid luftstationen, vilket tattare också gör.
Förmodligen ställer de sig på Donens drive-thru när de pissar också.
Tattare.
Citera
2025-04-18, 16:16
Medlem
Ett annat lustigt beteende som jag iallafall uppmärksammat är att VÄLDIGT många ska backa, vända och krångla för att tanka från "rätt" håll.
SLANGEN ÄR UTDRAGBAR = det går alldeles utmärkt att tanka trots att tanklocket sitter på andra sidan.

Förvånansvärt många av det manliga könet ser man ofta utföra allehanda vändningar, backningar och krånglande!!

Preem har förskottsbetalning där jag bor.
Senast redigerad av hallalingen 2025-04-18 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in