• 1
  • 2
2025-04-18, 11:27
Medlem
KavlaUpps avatar
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Citera
2025-04-18, 11:29
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
Igår efter att jag tankade så gick jag in och hämtade ett paket på macken och lät bilen stå kvar men jag såg genom fönstret att en bil stod och väntade på mig och jag blev mycket stressad. Jag hörde även en tut men vet inte om det var riktat mot mig.

Är det okej att göra så eller bör man genast flytta bilen efter tankning innan man går in i butiken?
Jävla tattarbeteende, självklart flyttar man bilen så snart man tankat klart.
Citera
2025-04-18, 11:30
Medlem
NyaHenriksss avatar
Finns inga andra pumpar så är det givetvis inte ok att blockera en pump du inte använder.
Citera
2025-04-18, 11:32
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jävla tattarbeteende, självklart flyttar man bilen så snart man tankat klart.

Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Finns inga andra pumpar så är det givetvis inte ok att blockera en pump du inte använder.

Sant, beror på hur mycket trafik det är. Förr gick man ju alltid in och betalade i kassan efter tankning och då lät de flesta bilen stå kvar. Kanske är en generationsfråga?

Jag ser hela tiden folk som gör som jag gjorde men har inte noterat åldern på dessa.
Citera
2025-04-18, 11:35
Medlem
Jordgubbes avatar
Om det är 6-8 platser, som upptas av två bilar för tillfället och man behöver gå in för att man tex inte får igång automaten för spolarvätska ... ja då kör man givetvis bilen till baksidan av stationen och täcker den med granris så man inte stör nån.
Citera
2025-04-18, 11:39
Medlem
MrMarios avatar
Det hela är väl ganska enkelt.
Finns det flera lediga pumpar och det är lite trafik till macken så är det förstås okej att gå in och handla, är det fullbelagda pumpar och folk som står och väntar på att få tanka så parkerar man bilen på en parkeringsplats...
Citera
2025-04-18, 11:44
Medlem
Är det närmast tomt på macken ser jag inget problem med det.

Däremot om det kan hindra andra brukar jag flytta bilen innan. Är jag tex där nattetid då det är folktomt saknar det betydelse i mitt tycke
Citera
2025-04-18, 11:44
Medlem
Återigen verkar kunskaperna på Flashback vara klart varierande….

På många bensinstationer står det att man ska betala i kassan innan bilen flyttas från pumpen, detta för att de kan vara svårt för personalen att veta att den där bilen som börjar rulla iväg, kanske runt hörnet, kommer att komma in och betala och inte är en smitare påväg att dra….

På senare tid, och inom vissa områden har det blivit vanligt att man betalar först och tänka sen…

Själv för jag lite olika beroende på var jag är etc.
Jag flyttar gärna bilen om det kan göras, så andra kan tanka. Eller låter den stå kvar om ingen väntar eller det finns andra lediga pumpar, eller om stället i sig gör att jag anar att de nog inte är helt tillfreds med att bilarna flyttas innan betalning.

Är jag i närheten hemma så är jag välkänd och inga problem att tanka eller plocka ut grejor varor och betala nån annan dag
Citera
2025-04-18, 11:45
Medlem
KavlaUpps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Det hela är väl ganska enkelt.
Finns det flera lediga pumpar och det är lite trafik till macken så är det förstås okej att gå in och handla, är det fullbelagda pumpar och folk som står och väntar på att få tanka så parkerar man bilen på en parkeringsplats...

Får tänka på det nästa gång. Kan vara fullt på parkeringen också
Citera
2025-04-18, 11:45
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Finns det parkering så brukar jag ställa mig där efter tankat. Visar lite hänsyn om det går - man är ju inte blatte eller zigenare!

Men vissa mackar har knappt nån parkering eller så är den full och då står man ju kvar vid pumpen.
Citera
2025-04-18, 11:52
Medlem
hockexs avatar
Ja du, vad hade du själv velat? Vänta på någon som utför ärenden eller bara tanka direkt?

Så otroligt korkat att ens behöva fråga, lite hyffs har man och försöker få saker att flyta på istället för att 100% tänka på sig själv.
Citera
2025-04-18, 11:54
Medlem
FarliKorvs avatar
1. Parkera bilen vid pumpen.
2. Påbörja tankning.
3. Ställ dig i kö / Vänta.
4. Betala när pumpen har stannat.

Betalar man direkt med kort i pumpen så flyttar man givetvis bilen efter man tankat klart om man ska gå in och köpa korv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in