2025-04-18, 13:44
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag duschar ej på gymmet, bara hemma efteråt.

Har alltid känts bögigt att duscha med andra män, inget jag gör om jag inte måste, typ på ett badhus.
Hade hellre duschat bland kvinnor på gymmet, men inte stå där med andra män och äckla mig. Fy fan.

Trollar du eller är du så pass osäker i din manlighet?
Citera
2025-04-18, 13:52
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Hur ser majoriteten av er ut idag? Hur vanligt är det med buske bland kvinnor under 40 år? Du som duschar ofta med andra kvinnor.

Jag duschar inte ofta med andra kvinnor, händer några få gånger per år kanske. Jag har ingen koll på deras åldrar och buskar och inget som jag är intresserad av att luska vidare i.
Citera
2025-04-18, 13:57
Medlem
Loikkaris avatar
Kommer från Finland, där är det naturligt att Bara Bada Bastu, har aldrig ens tänkt att det skulle vara onormalt.
Citera
2025-04-18, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?

Det är ganska praktiskt att ta av sig sina svettiga kläder innan man duschar. Det är bara till att acceptera att man då blir naken och att det innebär att även privata delarna syns.

Passar det inte att titta på andras privata delar så stå inte och fånglo på dem som att du inte har sett en snopp innan.

För övrigt är detta väl en anledning till att man har separata omklädningsrum för män och kvinnor. Hade det varit så att man inte skulle visa sig naken när man byter/duschar så hade det ju inte funnits något behov av att ha sepearata omklädningsrum.
Citera
2025-04-18, 14:16
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Kommer från Finland, där är det naturligt att Bara Bada Bastu, har aldrig ens tänkt att det skulle vara onormalt.

Så känner jag också. Även basta med nakna kvinnor känns hur normalt som helst.
Citera
2025-04-18, 14:19
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personkrets3-1
För de flesta handlar duschandet inte om att visa upp sin kuk för andra män eller att studera andra mäns kukar. Undantag finns säkert men varför bry sig?

Fast nu uttryckte sig personen precis som att det handlar om att visa upp sin kuk för andra män.
Citera
2025-04-18, 14:21
Medlem
Oj vänta till TS får reda på att män sitter nakna i bastun och snackar skit om fiske och fotboll
Citera
2025-04-18, 14:23
Medlem
Vad säger koranen om att duscha på gymmet?

Begreppet haya (anständighet) har ju också att göra med att man ska följa sociala normer och inte förarga andra eller visa dem bristande respekt. Att vara på gym i Sverige betyder också att man ska respektera normer om att duscha naken utan kläder och använda handduk i bastun. Om man vill följa principen om haya alltså.

Men vad säger din imam?
Senast redigerad av laafham 2025-04-18 kl. 14:25.
Citera
2025-04-18, 14:29
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensson1970
Hej!

Tänkte fråga är det bara mitt gym som man visar könsorganen helt öppet när man duschar? tycker det är äckligt och oförskämt. Själv brukar jag täcka den med händerna när jag ska duscha ty det är privat parts och äckligt att visa andra.
Brukar lägga märka till att oavsett ålder så brukar könsorganet visas för andra. Nu till frågorna:

1. Är eran gym/badhus duschar också så, dvs. man visar sitt könsorgan helt öppet för andra utan att täcka den?

2. Ni tjejer/kvinnor är det också så på eran sida, att ni visar underlivet för varandra HELT ÖPPET?

Bara muslimer som har massa exter för sig och blir über stressade av att vara nakna. Normala svenskar har inget problem med sin nakenhet.
Citera
2025-04-18, 14:32
Medlem
BestCoast.s avatar
Jag har liten penis, undviker därför gemensamma bastu, duschar etc. Det är tråkigt för man mister mycket roligt i livet.
Det är nog i grund och botten dålig självkänsla det handlar om.
Citera
2025-04-18, 14:36
Medlem
GertBennys avatar
Ser jag någon som gömmer sitt kön som TS så tänker jag att han antingen har en extremt liten penis han skäms för eller är bög/trans. Själv så anstränger jag mig nu när jag blivit äldre att vara naken extra länge/visa upp mitt kön så mycket jag bara kan i omklädningsrum och liknade. Det är så man visar dominans och sätter ungvalpar med peniskomplex och betamän på plats.
Citera
2025-04-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Fast nu uttryckte sig personen precis som att det handlar om att visa upp sin kuk för andra män.
Att det skulle vara anledningen till att man inte skyler sig när man duschar är en grav missuppfattning från TS sida. Handduken virad kring höften på väg till och från duschen är en annan sak och tyder på god uppfostran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in