Citat:
Ursprungligen postat av
ArtificialElegance
Du behöver vara konkret i din beskrivning. Vad var det du och din sambo gick igenom? Var du kär i någon annan? Attraherad av någon annan? Berättade du om det för henne? Hur isf?
Nej.
Det handlar inte om någon annan egentligen utan om kommunikation att jag aldrig nåde fram trots försök. Tänk dig att jag berättade om något jag vill ta upp och jag fick kalla handen direkt. Det har vi redan diskuterat. Nu är jag arg. Du pratar så dåligt. Ditt exempel är inte sant. Du är sämst. Jag hatar dig. Du gör mig på dåligt humor. Detaljproblem. Konstant. Varje dag.
Så att nå fram till henne vart svårt att göra då hon stängde av kanalen så att säga med sitt humor och genom att gå iväg och lämna över ansvaret som fanns kvar till mig. Jag kunde inte gå iväg och lämna barnen och hon var ju inte min stötesten men jag skulle vara hennes på något sätt.
Du kan ju gissa hur jag kände mig.
Ja. Sånt är livet ibland.
Vad jag har svårt med är kommunikation men jag kan inte se att jag inte ansträngt mig fullt ut för att nå ut. Utan problemet har varit hos mottagaren som inte vill lyssna och samarbeta för att nå gemensamma mål... som för den delen inte existerade eller gick att planera eller ta upp då de aldrig togs upp.
Det som allt handlade om var istället detaljproblem som att jag gått bakom ryggen genom att inte informera vissa saker lite sent i tid som jag borde av någon anledning trots att det var krig eller separation i luften med hot om ensam vårdnad från hennes sida. Jag var ekonomiskt ruinerad och stängde ner abonnemang och konkreta krav mot mig trots att jag har "ansvar" och skulle göra rätt för mig. Trots att jag tydligt säger att jag tar ansvar för mina åtaganden så var det ett svek ändå... eller är det jag som blivit sviken genom kommunikationen från första början?
Nu har jag läst på lite vad det är som hänt och hon använder kommunikation för att skapa hjälplöshet hos mig. Vad kan jag påverka i allt jag vill diskutera på min långa listan när kommunikationen är svag och begränsad av vardagliga fenomen, trötthet, depression, sjukdom, inte rätt tillfälle och så vidare så är det inte så lätt att komma framåt.
Jag har inte känt som TS mer än att jag har sett folk som verkar intelligenta, vackra och ha en känsla av närvaro och stor förståelse. Detta är något som jag tycker är attraktivt. Detta har jag inte agerat på utan ser det som en rolig grej då det inte händer så ofta.
Jag har berättat att jag älskar min fru för ofta och för många gånger och alla andra fina ord som du kan tänka dig existerar och jag har fått kommentarer som: Du är mitt andrahandsval. Du kommer alltid efter barnen. Jag hatar dig. Hehe. Jag älskar dig inte.