• 1
  • 2
2025-04-18, 08:59
Medlem
Jag har fru och 2 tonårsbarn. Började nytt jobb för ett tag sen och där finns en kvinna som jag inte kan sluta tänka på. Jag har inte varit kär sedan jag träffade min fru för 20 år sedan och jag trodde aldrig jag skulle bli det igen. Men det är så det känns.
Kvinnan på jobbet vet ingenting, jag har varit professionell, men bjudit in till samtal och möjligtvis kopplat på charmen. Om jag nu har någon sådan. Hon har inte varit avvisande utan bjudit tillbaka. Hon är skild sedan en tid tillbaka.
Jag vet inte vad jag ska göra!
Citera
2025-04-18, 09:00
Avstängd
67arigGubbes avatar
Du ska sluta tänka i dom banorna och fortsätta älska din fru och din familj.

Byt jobb och sluta vara tankeotrogen mot din fru, psyko!
Citera
2025-04-18, 09:06
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Vad har du för gain och pain långsiktigt? När du sorterat ut det är det bara att köra på vad du tror blir bäst.
Citera
2025-04-18, 09:11
Medlem
proconsuls avatar
Om du trivs med din fru finns det ingen anledning till att gå vidare. Förälskelse går över och man vet aldrig om den landar i en stabil kärlek. Att man kan känna sig dragen till någon annan efter ett långt äktenskap är nog fullt naturligt, men jag skulle säga att det krävs lite mer än så för att bryta upp en familj.
Citera
2025-04-18, 09:17
Avstängd
Du lär förlora båda delar om du fortsätter. Först din fru & barn. Sedan jobbet. Inte för att du får sparken för att vara otrogen, men för att en kärleksaffär med en kollega ytterst sällan blir till något hållbart - och till sist orkar ni inte vara på samma ställe.
Citera
2025-04-18, 09:29
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2025-04-18, 09:38
Moderator
pbos avatar
Du ska ta med dig den där känslan hem och använda den för att återuppväcka gnistan i ditt äktenskap. Under ett långt äktenskap blir man naturligtvis attraherad och förtjust i andra, då ska man titta på sin ring och minnas vad man har lovat. Det du har med din fru kan du aldrig ha med någon annan. Det du kan ha med någon annan har du haft med din fru när ni var nykära och kan åter ha om du jobbar på det.
Citera
2025-04-18, 09:43
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Du har fått bra råd i tråden!

Jag känner igen mig men hag har också ett konsekvenstänk och jag råder dig till att använda ditt logiska tänk.

Vad skulle hända om du fullföljer att inleda något med din kollega?
Ser du ett lyckligt slut av den handlingen?

Du behöver nu distansera dig från din kollega, starta inte några konversationer med henne, håll inte kvar blicken och sluta smöra!
Om du kan så se alla hennes nackdelar. Förstärk dom! Hon har ju skiljt sig så uppenbarligen är hon inte ofelbar!

En förälskelse förblindar oss! Du ser inte verkligheten. Det är inget fel att känna attraktion till någon men se det som ögongodis och inget mer!

Men i slutändan är det ditt val men allt som glimmar är inte guld! Dina beslut påverkar dessutom inte bara dig!
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-04-18 kl. 09:46.
Citera
2025-04-18, 09:59
Medlem
Belters avatar
Nej du är inte kär i kvinnan på jobbet, det kan man enkelt läsa i texten du skriver. Däremot är det något som fungerar avstressande på dig och det tolkar du som kärlek. Låt det vara det och agera inte på det så blir livet enkelt och okomplicerat.
Citera
2025-04-18, 10:35
Medlem

Du vet inte vad du skall göra?
Ja du skall fortsätta vara med din familj som du skapat.

Snygga tjejer kommer o går överallt. Man kan inte pippa alla så skärp till dig för fan o tänk på dina barn och din fru.
Citera
2025-04-18, 10:41
Medlem
Har du ens någonsin varit kär i din fru? Jag tror inte att man kan vara kär (på riktigt), 2 gånger. Jag tror inte, jag vet att man kan endast vara uppriktigt kär i en enda människa. Och det är för hela livet.

Få man inte den som hjärtat längtar som mest efter, så kommer man alltid nöja sig, vilket är väldigt dumt att ens inleda såna relationer. Men men, man lever och lär.

Vänta 2-3 år, och om du fortfarande känner likadant då är du på riktigt kär.

Citat:
Ursprungligen postat av topmark
Jag har fru och 2 tonårsbarn. Började nytt jobb för ett tag sen och där finns en kvinna som jag inte kan sluta tänka på. Jag har inte varit kär sedan jag träffade min fru för 20 år sedan och jag trodde aldrig jag skulle bli det igen. Men det är så det känns.
Kvinnan på jobbet vet ingenting, jag har varit professionell, men bjudit in till samtal och möjligtvis kopplat på charmen. Om jag nu har någon sådan. Hon har inte varit avvisande utan bjudit tillbaka. Hon är skild sedan en tid tillbaka.
Jag vet inte vad jag ska göra!
Senast redigerad av Babushka7 2025-04-18 kl. 10:54.
Citera
2025-04-18, 10:43
Medlem
Din fru hade gjort sig av med dig snabbare än hon gör sig av med en skitkorv på den Persiska mattan i vardagsrummet, om det hänt henne.

Jag tycker du ska bejaka dina känslor, livet är för kort för att tacka nej till kärlek, förälskelse och sexuell passion. Så resonerar 100% av kvinnor åtminstone. Varför ska män vara sämre?

Du är med din fru av gammal vana. Vill du verkligen kasta bort resten av ditt liv för gammal vana? Du lever bara en gång.

Men avsluta det nuvarande först när du vet att den nya kvinnan verkligen vill påbörja en relation med dig (så testkör henne först), och avsluta det snyggt med den nuvarande för era gemensamma barns skull, respektfullt och finkänsligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in