Citat:
Ursprungligen postat av
topmark
Jag har fru och 2 tonårsbarn. Började nytt jobb för ett tag sen och där finns en kvinna som jag inte kan sluta tänka på. Jag har inte varit kär sedan jag träffade min fru för 20 år sedan och jag trodde aldrig jag skulle bli det igen. Men det är så det känns.
Kvinnan på jobbet vet ingenting, jag har varit professionell, men bjudit in till samtal och möjligtvis kopplat på charmen. Om jag nu har någon sådan. Hon har inte varit avvisande utan bjudit tillbaka. Hon är skild sedan en tid tillbaka.
Jag vet inte vad jag ska göra!
Såklart vill de flesta att man håller ihop livet ut, framhärdar och inte ger upp. Så jag vill inte direkt ge rådet att bryta upp.
Ibland är man dock klar med ett förhållande. Barnen är större och tar ett uppbrott lättare. Man träffade sin partner när båda var andra personer. Man förändras, mognar, växer och utvecklas i olika takt.
Ibland kan det tillföra något för alla inblandade att gå vidare, lämna sin partner så att man själv och hen får chansen att hitta nya kärlekar, kanske med människor som passar en bättre här och nu.
Men det är också av vikt att inte agera på impuls utan känna efter först. Inte förhastat kasta någon som faktiskt är bra överbord. Tänka på att även nyhetens behag med förälskelse och äventyr övergår till vanlig vardag längre fram.
Chansen till något bra och bättre kan finnas åt endera hållet, ta ett steg o taget så brukar det lösa sig.