Citat:
Ursprungligen postat av
topmark
Jag har fru och 2 tonårsbarn. Började nytt jobb för ett tag sen och där finns en kvinna som jag inte kan sluta tänka på. Jag har inte varit kär sedan jag träffade min fru för 20 år sedan och jag trodde aldrig jag skulle bli det igen. Men det är så det känns.
Kvinnan på jobbet vet ingenting, jag har varit professionell, men bjudit in till samtal och möjligtvis kopplat på charmen. Om jag nu har någon sådan. Hon har inte varit avvisande utan bjudit tillbaka. Hon är skild sedan en tid tillbaka.
Jag vet inte vad jag ska göra!
Du har en plats där du i lugn och ro kan bygga upp din relation med denna kvinna och se vad det leder till. Givetvis så märker hon att du är extra trevlig och uppmärksammar henne, men som sagt att vara gift och ha barn tillsammans så är bästa rådet att låta det ta lite tid.
Du behöver ju inte heller trycka på den nya kvinnan det här utan ta dig tid. Är du ens beredd lämna din familj även utan någon ny kvinna med i bilden? Risken är annars att du upptäcker att det inte funkade i det nya förhållandet och så har du förlorat ganska mycket för ingenting.
De flesta förstår också att man inte bara kastar bort sin familj, så även om kvinnan och du så småningom vill umgås mer så är det fortfarande en prövotid. Du har förmodligen inte sex med din fru längre så det funkar utmärkt att låta det glida över i lugnt tempo.
Med andra ord, tidsperspektivet är mellan 2-3 år för att glida över till ett nytt förhållande om man hanterar det rätt.
Enda nackdelen jag ser här, vilket i för sig är en fördel just nu då ni har en kontaktyta och umgås naturligt, är att ni jobbar på samma arbetsplats. Om ni i era olika roller hamnar i jäv-situationer eller måste samarbeta på ett sätt som påverkar företaget eller andra kolleger så var försiktiga. Blir det problem måste ni vara mogna nog att hantera det så att inte företaget och kollegerna drabbas negativt.
Sedan om familjen. Situationen i familjen kan ju vara jättebra, alla andra i familjen är nöjda. Då blir det givetvis en förkrossande nyhet att familjen splittras. Så fundera även om det är bra eller dåligt. En bra familj håller hela livet, en dålig familj splittras så fort barnen uppnår vuxen ålder.