2025-04-19, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Neneinei.. Du er helt på bærtur. Det er ikke lenger noen ting som har med Nokas å gjøre.

Er det utenkelig at MB har presset f.eks. Furuset-skytteren, MWL, for penger? MWL ble mistenkt for å ha tatt med seg Nokas-pengene ut av landet.

MB trodde nok han skulle møte noen han kjente i skogen. Når han i tillegg slår av mobilen, var det nok et møte han ikke ønsket at politiet skulle få nyss i.
Citera
2025-04-19, 19:05
Medlem
Kunde ge mig fan på att det var en flykting, en s k berikare som kom till Norge.
Hörde på svensk radio igår att inte en norsk krona av de 75 miljonerna återfunnits.
Norsk polis lika överraskande värdelös som svensk polis var då, när det begav sig
Citera
2025-04-19, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Er det utenkelig at MB har presset f.eks. Furuset-skytteren, MWL, for penger? MWL ble mistenkt for å ha tatt med seg Nokas-pengene ut av landet.

MB trodde nok han skulle møte noen han kjente i skogen. Når han i tillegg slår av mobilen, var det nok et møte han ikke ønsket at politiet skulle få nyss i.

Kan være så mangt dette.. Men, jeg har en fornemmelse av at dette kan være relatert til skyte episoden mot McDuck i 2010 og pågripelsen nevntes garasje noen år senere.
Citera
2025-04-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Neneinei.. Du er helt på bærtur. Det er ikke lenger noen ting som har med Nokas å gjøre.
Enig. Nokas er historie. Det er så mye betew har vært involvert i at det nesten er umulig å begynne å lete, men Nokas er nok det enkleste å utelukke.
Citera
2025-04-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Enig. Nokas er historie. Det er så mye betew har vært involvert i at det nesten er umulig å begynne å lete, men Nokas er nok det enkleste å utelukke.

Er enig, er usannsynlig. Men aldri si aldri da, mye som sikkert er usagt der også.
Håper de finner ut hvem som står bak raskt.
Citera
2025-04-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
St*g M*llehaugen (*i)

Men han sitter inne og har ikke permisjon. Det er altså ikke han

Takk. Etter et kvarters tid med ChatGPT var det St*g M*llehaugen svaret jeg fikk.
Citera
2025-04-19, 21:25
Medlem
Men slo MB av mobilen selv? Og hvorfor skulle han det?
En jeg kjenner litt til, fortalte meg om ære i det norsk/pakistanske miljøet og det er ganske heavy saker. Folk snur fort fra venn til fiende om det er snakk om ære og penger. Ingen er egentlig en venn. Han som fortalte meg det har mulig vært en del av miljøet selv. Gal som bare det, selv om han selv mener han har startet ett nytt og bedre liv. Jeg tror at man egentlig aldri kan helt bli kvitt sitt gamle jeg.
Citera
2025-04-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tortochot
Interessant.

Spørsmålet som melder seg er hvordan svenskene skulle få MB opp i skogen uten å vekke mistanke. "Goare" er jo vanlig i Sverige.

IS virker ikke som den mest strukturerte og disiplinerte typen. Kan han ha betalt noen for å selge ut MB?

Men dersom dette er gjort av svensker på bestilling fra IS, virker det rart hvis de ikke har lagt mer lokk på det enn at det er på ryktebørsen etter én dag.

Vad är straffet för beställning av mord i Norge?
Citera
2025-04-19, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Vad är straffet för beställning av mord i Norge?
21 år eller forvaring (10 år til livstid)
Citera
2025-04-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
21 år eller forvaring (10 år til livstid)

Vill man verkligen riskera det?
Citera
2025-04-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tortochot
Interessant.

Spørsmålet som melder seg er hvordan svenskene skulle få MB opp i skogen uten å vekke mistanke. "Goare" er jo vanlig i Sverige.

Er det noe spesielt som tyder på at MB har gått inn i skogen frivillig?

Ser det som like sannsynlig at han er blitt fraktet dit etter å ha blitt uskadeliggjort (og fått telefonen avslått) av gjerningsmann.
Citera
2025-04-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Om det andre våpenet kan det være her "svært brutalt" begrepet kommer inn. Det er kun fantasien som setter grenser for hva som utføres av enkelte personer.

Han hadde noen torpedo-kompiser som likte å være kreative på jobbene sine.

Citat:
Ursprungligen postat av FerMar80
Men slo MB av mobilen selv? Og hvorfor skulle han det?
En jeg kjenner litt til, fortalte meg om ære i det norsk/pakistanske miljøet og det er ganske heavy saker. Folk snur fort fra venn til fiende om det er snakk om ære og penger. Ingen er egentlig en venn. Han som fortalte meg det har mulig vært en del av miljøet selv. Gal som bare det, selv om han selv mener han har startet ett nytt og bedre liv. Jeg tror at man egentlig aldri kan helt bli kvitt sitt gamle jeg.

MB var ikke i det pakistanske miljøet
Senast redigerad av Smijern 2025-04-19 kl. 23:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in