2026-01-29, 20:29
Medlem
Norges farligste mann er død. Et uventet dødsfall. Stig Millehaugen ble funnet død på cellen i dag morges.

Var det akutt sykdom og et naturlig dødsfall kan det bli vanskelig å oppklare alle omstendigheter rundt drapet på Betew. Millehaugen kan ha holdt tilbake mange opplysninger og detaljer rundt drapet på Betew, kanskje med tanke om å fortelle mer senere.

Et sannsynlig selvmord vil hinte sterkt til at Millehaugen var skyldig i drapet på Betew. Og ikke orket mer fengsel.

Det siste alternativet, om det skulle finnes mistanker om at Millehaugen ble drept. Vet ikke hvor sannsynlig det er. Men neppe helt umulig, det heller.
Citera
2026-01-29, 21:08
Avslutad
Men altså nå begynner konspi-hjernen min å løpe fulstendig løpsk her. Noen her i forumet var jo for en tid tilbake inne på tanken om at Millehaugen ble holdt i varetekt for sin egen trygghet for at han kanskje samarbeidet tett med politiet. Så da tenker jeg jo litt på, hvis det skulle stemme, om hele greia er rigget? I og med at det var nytt fengslingsmøte på tirsdagen som var, kan dette dødsfallet være iscenesatt for å få tatt noen skikkelig gjengtopper? Er det skikkelig paranoid og søkt av meg å tenke det? 🫣
Citera
2026-01-29, 22:09
Medlem
Spennende sak dette.

Millis hadde fiender du ikke vil ha på nakken, det er velkjent!

Fiender med kjøpekraft nok til å få folk til å løpe den slags ærend, men høyt og tydelig erklærer at en selv skal klemme livet av MS på egenhånd, lystbetont!!

Jeg tror vi skal avvente obduksjonsrapport før vi konkluderer.
Citera
2026-01-29, 22:09
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andyfernandes
Han døde av hjertestans, jobber på Kongsvinger sykehus. Vi skulle egentlig ta han imot men det var for seint.

De opplysningene du kommer med der er taushetsbelagte opplysninger. For all del bare å dele. Men ikke vær så dum at du forteller verden hvor du jobber. Det der kan koste deg jobben.
Citera
2026-01-29, 22:10
Medlem
Sherlock83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleTaus
Men han kan vel ha fått i seg noe som gir hjertestans? Får vel vite mer etter endelig obduksjon

Jeg holder en knapp på at noen har putta noe i maten hans. En naturlig hjertestans nå er bare for spesielt timet.
Citera
2026-01-29, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Jeg holder en knapp på at noen har putta noe i maten hans. En naturlig hjertestans nå er bare for spesielt timet.
Det tror jeg også!
'
Frem til obduksjonsrapporten sier noe annet tror jeg at noen har tatt betalt for å kverke MS.

Pengene utbetalt til familien i hjemlandet.
Citera
2026-01-29, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock83
Ja, du sier noe. Men, når man sitter med brev og besøkskontroll og er veldig overvåket, så er det jo helt krise om noen skal ha klart å ta han av dage inne i fengslet.
Citera
2026-01-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotepusen
Sletting av gjeld.

Min teori har alltid vært at SM kan ha visst eller ikke visst at MB skulle drepes. Og at SM ikke nødvendigvis ønsket å ta livet av MB men måtte ta del for å «slette» gammel gjeld. Gjelden han sletter trenger absolutt ikke være i kroner men muligens for å redde sitt eget eller noen andre sitt liv. Og siden han tydeligvis har snakket så ble det en tragisk slutt på livet hans også. Des mere man blander seg inn i kriminalitet og kriminelle miljø des strammere sitter løkken rundt halsen. Håper unge gutter og jenter ser hva konsekvensene av dumme valg i ung alder alltid fører til.
Citera
2026-01-29, 23:08
Medlem
Millehaugen ble sist sett i live da han ble låst inn på cellen sin i Kongsvinger fengsel onsdag kveld. Tidspunkt ikke oppgitt.

Om soningsforholdene.

Millehaugen hadde brev- og besøksforbud fra de andre siktede i saken. Som vi ikke vet hvem er, og som vi vet lite om. Muligens er disse andre siktede i saken involvert i noe drapsforbundsgreier. Er det noen som vet hvem de er? Og hvor de sitter varetektsfengslet?

For andre personer hadde Millehaugen brev- og besøkskontroll. Millehaugen kunne altså kommunisere med folk utenfor fengselet og motta besøk i fengselet.
I fengslingskjennelsen ble det lagt vekt på at Millehaugen må fengsles på grunn av bevisforspillelsesfare.
Politiadvokat Ida Christiansen Jordan:
Hun sier at politiet ikke er kjent med konflikter rundt Millehaugen.

– Men vi etterforsker bredt for å kartlegge hans kontakt med andre den siste tida, sier Jordan, men vil ikke si hvilke personer dette gjelder.

Etter det NRK forstår er hovedteorien at det ikke ligger noe kriminelt bak dødsfallet.
Kilde: https://www.nrk.no/norge/drapsdomte-stig-millehaugen-er-dod-1.17747739
Citera
2026-01-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Millehaugen ble sist sett i live da han ble låst inn på cellen sin i Kongsvinger fengsel onsdag kveld. Tidspunkt ikke oppgitt.

Om soningsforholdene.

Millehaugen hadde brev- og besøksforbud fra de andre siktede i saken. Som vi ikke vet hvem er, og som vi vet lite om. Muligens er disse andre siktede i saken involvert i noe drapsforbundsgreier. Er det noen som vet hvem de er? Og hvor de sitter varetektsfengslet?

For andre personer hadde Millehaugen brev- og besøkskontroll. Millehaugen kunne altså kommunisere med folk utenfor fengselet og motta besøk i fengselet.
I fengslingskjennelsen ble det lagt vekt på at Millehaugen må fengsles på grunn av bevisforspillelsesfare.
Politiadvokat Ida Christiansen Jordan:
Hun sier at politiet ikke er kjent med konflikter rundt Millehaugen.

– Men vi etterforsker bredt for å kartlegge hans kontakt med andre den siste tida, sier Jordan, men vil ikke si hvilke personer dette gjelder.

Etter det NRK forstår er hovedteorien at det ikke ligger noe kriminelt bak dødsfallet.
Kilde: https://www.nrk.no/norge/drapsdomte-stig-millehaugen-er-dod-1.17747739

Hvis du tenker på drapforbund-saken med Dad og den gjengen, så har ikke det noen sammenheng med Millehaugen. Det er en helt annen sak. Dad og Millehaugen ville aldri ha blitt satt samme sted heller.
Citera
2026-01-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HvilifredMetkel
Min teori har alltid vært at SM kan ha visst eller ikke visst at MB skulle drepes. Og at SM ikke nødvendigvis ønsket å ta livet av MB men måtte ta del for å «slette» gammel gjeld. Gjelden han sletter trenger absolutt ikke være i kroner men muligens for å redde sitt eget eller noen andre sitt liv. Og siden han tydeligvis har snakket så ble det en tragisk slutt på livet hans også. Des mere man blander seg inn i kriminalitet og kriminelle miljø des strammere sitter løkken rundt halsen. Håper unge gutter og jenter ser hva konsekvensene av dumme valg i ung alder alltid fører til.

Inne på noe her. Hvis SM faktisk er den som drepte Metkel, noe jeg slettes ikke er sikker på, har jeg mer tro på at det var under et sterkt press, f.eks trusler mot egen familie, enn en eventuell belønning som motivasjon. Disse kriminelle gjengene er nådeløse.
Citera
2026-01-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brannbil
Inne på noe her. Hvis SM faktisk er den som drepte Metkel, noe jeg slettes ikke er sikker på, har jeg mer tro på at det var under et sterkt press, f.eks trusler mot egen familie, enn en eventuell belønning som motivasjon. Disse kriminelle gjengene er nådeløse.

Så du tror Millehaugen var på åstedet der Betew ble drept helt tilfeldig? Eller at han, Millehaugen, som har drept flere ganger før, ledet noen andre dit som skulle ta livet av Betew?

Å tro det mener jeg er naivt, nesten på linje med henne som jobbet i fengselet og senere tok han inn i huset sitt.

Millehaugen kjempet hardt for å få lettere soning, frigang og senere løslatelse. De som ville at han fremdeles skulle vært sperret inne fikk helt rett. Millehaugen brøt reglene, han oppsøkte kriminelle og skulle etter de avtaler han hadde inngått med kriminalomsorgen aldri hatt kontakt med sånne som Betew.

Konklusjonen er at det var en tabbe å gi Millehaugen så mye frihet. Nå kommer andre langtidsdømte til å få det mye vanskeligere med å få lettere soning og prøveløslatelse med tanke på et normalt liv etter soning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in