Citat:
Ursprungligen postat av
Brannbil
Inne på noe her. Hvis SM faktisk er den som drepte Metkel, noe jeg slettes ikke er sikker på, har jeg mer tro på at det var under et sterkt press, f.eks trusler mot egen familie, enn en eventuell belønning som motivasjon. Disse kriminelle gjengene er nådeløse.
Så du tror Millehaugen var på åstedet der Betew ble drept helt tilfeldig? Eller at han, Millehaugen, som har drept flere ganger før, ledet noen andre dit som skulle ta livet av Betew?
Å tro det mener jeg er naivt, nesten på linje med henne som jobbet i fengselet og senere tok han inn i huset sitt.
Millehaugen kjempet hardt for å få lettere soning, frigang og senere løslatelse. De som ville at han fremdeles skulle vært sperret inne fikk helt rett. Millehaugen brøt reglene, han oppsøkte kriminelle og skulle etter de avtaler han hadde inngått med kriminalomsorgen aldri hatt kontakt med sånne som Betew.
Konklusjonen er at det var en tabbe å gi Millehaugen så mye frihet. Nå kommer andre langtidsdømte til å få det mye vanskeligere med å få lettere soning og prøveløslatelse med tanke på et normalt liv etter soning.