• 5
  • 6
2025-04-28, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Jag jobbade i restaurangen/krog många år och det gjorde mig till människofientlig så förstår vad du går igenom. Just den branschen är väldigt "toxic" och tar verkligen fram det värsta ur människan.
Haha ja, jag började inom den branschen och mitt hat mot människor växte också fram på det sättet. Var inte ens vuxen än
Citera
2025-04-28, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Haha ja, jag började inom den branschen och mitt hat mot människor växte också fram på det sättet. Var inte ens vuxen än

vad är det som gör en hatisk i det yrket?
Citera
2025-04-29, 06:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
vad är det som gör en hatisk i det yrket?
Människor är jobbiga
Citera
2025-04-29, 09:41
Medlem
Känner ett flertal personer anställda i grannkommunen Eda i Värmland som berättat
hur dåligt de mår psykiskt / fysiskt av all stress inom vården. Underbemannade och
ett ständigt spring för att hinna. Vårdtagare som skäller ut dom när dom inte hinner
komma fort nog p.g.a annat arbete. De blir kallade lata och andra tillmälen fast de
gör så mycket de orkar.

Chefer åkte på konferens till spa i Sunne , fy fan vilka dåliga signaler detta ger medan
den egna personalen går på knäna. De personer man pratat med verkar dock tycka bra
om de närmaste cheferna så det är nog i kommunhuset i Charlottenberg de ruttna äggen
finns.

Eda kommun verkar mer intresserade av att att ge pengabidrag till Valfjället skidanläggning,
Eda golfklubb , ishallen mm än att se till att de egna anställda har en dräglig arbetsmiljö.
Även vårdtagarna blir ju lidande av all denna stressen , personer som betalat skatt till
kommunen i hela sitt liv.
Citera
2025-04-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoodMorningVietnam
Människor är jobbiga

eh va? förklara
Citera
2025-04-29, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
eh va? förklara
Allt möjligt. Främst krångliga. Ibland otrevliga. Tar upp ens tid. Tycker du inte det själv eller?
Citera
2025-04-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Pratar kvinnorna skit om andra kvinnor? Behöver jag ens svara på det? På sätt och vis är det väl ett förtroende att de talar om de för mig. Men jag låter det gå in genom ena örat och ut i det andra.

Vi hade en som klagade mycket. Men jag tänkte inte på det förrän han slutat. Då märkte jag det.

Män är mer problemfokuserade i sina klagomål.

Men det är ju ingen skillnad på män och kvinnor

Haft arbetsplatser där män snackar skit också… även mobbar ut varann på olika sätt. Hade även en Chef som älskade sätta en kille med sin mobbare för att arbeta tillsammans.
Män kan snacka lika mycket skit om andra män men också ofta med kvinnor om andra män på arbetsplatsen.
Citera
2025-05-16, 16:52
Medlem
DevilsDens avatar
Det beror på hur skadade människorna är.

Det enda som hjälper är att visa empati med era kollegor. Krama era kollegor, behövs i en tid då dom drar åt tumskruvarna dvs chefer och andra auktoritära icke medvetna.

Detta bryter utvecklingen som kommer bli hårdare…

Visa bara empati och ta hand om varandra, ge varandra en kram.

Oj vad dom hatar detta men det fungerar, hjälper er lite på traven…

Ni vet detta redan men tänkte ja skulle snabba på detta. Finns inget att vara rädd för. Genom empati förändrar vi verkligheten genom manifestation genom er alla.

Ljusa tider väntar, använd eran hjärna, tänk.
Senast redigerad av DevilsDen 2025-05-16 kl. 16:58.
Citera
2025-05-16, 17:43
Medlem
forumusers avatar
Jobbar i liten matbutik. Jag är den ende mannen förutom chefen, alltså resten kvinnor. Så mycket skitsnack, skvaller och förtal har jag inte varit med om innan. De är SÅ otroligt falska. Vad jag menar med falska är att de ler och är glada mot varandra för att sedan snacka skit om varandra, de snackar skit om kunder. Chefen är ingen vidare bra chef, med ett obalanserat temperament.
Citera
2025-05-19, 08:36
Medlem
Jobbar på kontor inom IT.

Jävligt falsk fasad där alla är extremt övertrevliga men snackar skit om varandra på rasterna, på teams är det oerhört mycket ”falsk” peppning men man märker energin att alla hatar alla i princip. Btw, mycket kvinnor på min arbetsplats. Tror att det spelar roll, män bryr sig inte så mycket men kvinnor hatar på allt och alla.

Tycker att det är faschinerade hur vissa människor kan klockan 8 på morgonen sitta och skratta högt med en person för att sedan kl 12 snacka såpass mycket skit om den personen att man kan tro de är värsta fienderna.

Tror också att överlag livsstilen har ändrats då många är trötta på att jobba konstant i princip och då blir man mer negativ.
Senast redigerad av Sherlockholmes1989 2025-05-19 kl. 08:39.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in