• 1
  • 2
2025-04-17, 17:57
Medlem
Masingas avatar
Vad tycker ni om er arbetsplats? Har är kollegorna? Är det mycket skvaller, lata människor, svågerpolitik, obeslutsamma chefer, jag listan kan göras lång.

Jag själv är jävligt less på särbehandling och PK iaf.
Citera
2025-04-17, 17:59
Medlem
Det är rätt mycket skvaller ja. Men inte om varandra. Så skulle definitivt inte säga att min arbetsplats är toxisk.
Citera
2025-04-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad tycker ni om er arbetsplats? Har är kollegorna? Är det mycket skvaller, lata människor, svågerpolitik, obeslutsamma chefer, jag listan kan göras lång.

Jag själv är jävligt less på särbehandling och PK iaf.
Helt okej, kan inte klaga på något.
Alla behandlas med full respekt.

Tycker du att din situation inte är tillfreds med dina värderingar kan du alltid byta häst.
Citera
2025-04-17, 18:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Det är rätt mycket skvaller ja. Men inte om varandra. Så skulle definitivt inte säga att min arbetsplats är toxisk.
Skvaller går nog inte att komma ifrån. Det ligger i människors natur, tyvärr!
Citera
2025-04-17, 18:04
Medlem
GormDenGamles avatar
Med tanke på att det är mest kvinnor, är det mycket skitsnack. Extremt mycket skitsnack
Och även gnäll och latskap.
Citera
2025-04-17, 18:06
Medlem
One2Manys avatar
Nej. Snackas mest skit om chefer/projektledare. Finns inget skvaller, inget drama, inget PK, inget HR. Blir så när man jobbar i en bransch utan kvinnor.
Citera
2025-04-17, 18:28
Medlem
exoticspices avatar
Har en kollega som har ett toxiskt beteende som ständigt uttrycker

negativa åsikter
fokuserar på problem
sprider rykten
och drar nytta av andra för att främja sig själv

Förstår inte hur personen kunde anställas då h*n kommer från en helt annan bransch.
Citera
2025-04-17, 19:05
Medlem
Gjuteriets avatar
Vet inte om min arbetsplats skulle kallas "toxic" direkt men ja, det är mycket skvaller och snack bakom folks ryggar. När en person ur gruppen saknas tar de flesta ton och vädrar allt möjligt om denne. När den personen är tillbaka börjas det om och det pratas i stället om nästa person som saknas.

Däremot känns det inte som att det är någon särskild illvilja som ligger till grund för det. Det är mest bara... ja, jag vet inte, allmänt gnäll som inte betyder så mycket. Jag är helt övertygad om att de skvallrar och gnäller om mig också, men jag bryr mig inte nämnvärt.

Kan faktiskt inte komma på en enda som håller klaffen, och då har jag ändå en väldigt varierad arbetsplats sett till kön, ålder, ursprung osv. Kanske är allmänmänskligt att gnälla.

I övrigt, otroligt mycket svågerpolitik och tveksamma arbetsinsatser på högre ort. Folket på golvet är mycket lättare att handskas och vara med.
Citera
2025-04-17, 19:06
Medlem
Wyrdkins avatar
Där jag jobbade var det extrem svågerpolitik.

25+ åringar, outbildade som varit anställda 4 år, folk direkt från bemanningsbolag m.m. blev höga chefer eller fick oerhörda höga tjänster för att de kände rätt chef.

Det är oerhört demoraliserande då det verkligen säger att hur duktig du än är så är det bara vem man känner som spelar roll.

(Högre lärosäte)
Senast redigerad av Wyrdkin 2025-04-17 kl. 19:12.
Citera
2025-04-17, 19:14
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteriet
Vet inte om min arbetsplats skulle kallas "toxic" direkt men ja, det är mycket skvaller och snack bakom folks ryggar. När en person ur gruppen saknas tar de flesta ton och vädrar allt möjligt om denne. När den personen är tillbaka börjas det om och det pratas i stället om nästa person som saknas.

Däremot känns det inte som att det är någon särskild illvilja som ligger till grund för det. Det är mest bara... ja, jag vet inte, allmänt gnäll som inte betyder så mycket. Jag är helt övertygad om att de skvallrar och gnäller om mig också, men jag bryr mig inte nämnvärt.

Kan faktiskt inte komma på en enda som håller klaffen, och då har jag ändå en väldigt varierad arbetsplats sett till kön, ålder, ursprung osv. Kanske är allmänmänskligt att gnälla.

I övrigt, otroligt mycket svågerpolitik och tveksamma arbetsinsatser på högre ort. Folket på golvet är mycket lättare att handskas och vara med.
Relaterar till allt du beskriver. En enkel tumregel är att hålla sig borta från den person som umgås med både dig, och de personer som du sluta vara nära. Denna person spelar båda sidor, sådana finns det gott om.
Citera
2025-04-17, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gjuteriet

Vilken bransch handlar det om? Låter som du arbetar kommunalt.
Citera
2025-04-17, 19:21
Medlem
TheGretaResets avatar
Pratar kvinnorna skit om andra kvinnor? Behöver jag ens svara på det? På sätt och vis är det väl ett förtroende att de talar om de för mig. Men jag låter det gå in genom ena örat och ut i det andra.

Vi hade en som klagade mycket. Men jag tänkte inte på det förrän han slutat. Då märkte jag det.

Män är mer problemfokuserade i sina klagomål.

Men det är ju ingen skillnad på män och kvinnor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in