2025-04-17, 18:40
Medlem
rikastistorstans avatar
Får man inte lära sig finska rycket i skolorna längre? Varför i helvete sprutar du inte din kåta hynda till fru i ansiktet? Sexigare också.
Citera
2025-04-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HJALPMIGSNABBT
Detta är ofta såhär i vita familjer överlag i väst. Kvinnan vill inte ha fler barn men det är mannen som steriliserar sig.
Det är väl precis tvärtom, det har han inte gjort och är rädd för att göra?

Sen tycker jag likaväl hon kan göra det ingreppet.
Citera
2025-04-17, 18:54
Medlem
Incendios avatar
Klart att du får använda kondom, hon kan inte bestämma över dig. Vill du inte ha fler barn får du helt enkelt ta till en vasektomi(som sjölvklart glrs under bedövning).Vad upplever du viktigast, din upplevda manlighet eller kontroll över din fertilitet? Välj och gnäll sedan inte.
Citera
2025-04-17, 19:21
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Jag och min fru har ett gäng barn vi älskar mer än livet och fler är påväg. Men före hon blev gravid senaste gången så ville hon inte få fler barn, men eftersom hon är oskyddad och blir väldigt kåt när hon har ägglossning så.... fortsätter hon att bli gravid. Jag får inte bära kondom för det förstör känslan enligt henne så det enda alternativet är egentligen att jag steriliserar mig.

Men jag känner att det tar bort min manlighet och egentligen så vågar jag inte heller. Det ska tydligen göra rätt ont?

Var hade ni gjort?
Om jag vore du skulle jag be en vän ta ett brännbollsträ och slå det hårt i huvudet på mig. För jag skulle inte kunna stå ut att vara så ansvarslös och dum. Jag kanske skulle bli vettig av ett hårt slag i huvudet.

Gör detsamma.
Citera
2025-04-17, 19:25
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Klart att du får använda kondom, hon kan inte bestämma över dig. Vill du inte ha fler barn får du helt enkelt ta till en vasektomi(som sjölvklart glrs under bedövning).Vad upplever du viktigast, din upplevda manlighet eller kontroll över din fertilitet? Välj och gnäll sedan inte.

Vem bestämmer egentligen vad som ska bestämmas? Det är ett gemensamt beslut.

Det finns enkla sätt att lösa det på. Plus risken finns även med kondom att den spricker eller kan fastna i underlivet. Det är vanligt och har orsakat många graviditeter.
Citera
2025-04-17, 19:28
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alma1

Det finns enkla sätt att lösa det på. Plus risken finns även med kondom att den spricker eller kan fastna i underlivet. Det är vanligt och har orsakat många graviditeter.
Han bestämmer över sig. Kan hon inte acceptera det får han bestämma om han vill släppa på sina principer eller inte. Men ja, normala människor kan resonera om saker.

Kondomer fastnar inte i underlivet hur som helst och man bör såklart kontrollera att kondomer är hel efter avslutat ligg. Är den inte hel införskaffas dagen efter piller om man vill minska risken flr graviditet.
Citera
2025-04-17, 19:31
Medlem
Landsbygdens avatar
Kör på, om ni ändå tänkt hålla ihop livet ut. Ni ska ha bidrag för barnen, så att ni kan ha ett tillräckligt bra liv, om det blir mycket kostnader.

Hon har ju rätt i att kondom är skit.
Citera
2025-04-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Dilemmat är ju att frugan är mest kåt under ägglossning och ingen av dem verkar gilla kondom.

Det är inget dilemma. Det där är nog höjden av ett icke problem. Mannen kan ju alltid tillfredsställa kvinnan utan sin penis
Citera
2025-04-17, 19:36
Medlem
Citat:

Jo men någon av de två idioterna borde väl rimligtvis kunna pallra sig iväg till en vårdcentral?
Men det låter som de har obeskrivligt svårt för sig så det är kanske jag som är överoptimistisk.
Citera
2025-04-17, 19:48
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Han bestämmer över sig. Kan hon inte acceptera det får han bestämma om han vill släppa på sina principer eller inte. Men ja, normala människor kan resonera om saker.

Kondomer fastnar inte i underlivet hur som helst och man bör såklart kontrollera att kondomer är hel efter avslutat ligg. Är den inte hel införskaffas dagen efter piller om man vill minska risken flr graviditet.

Jo det kan den faktiskt göra.
Självklart kan man ta dagen-efter piller också men kvinnor glömmer också bort att följa sina egna cykler om man bara förlitar sig på kondom och dagen-efter piller för att veta mer tydligare när man har ägglossning. Inte förrän då hjälper ingen dagen-efter piller.
Och de kvinnor som regelbundet tar p-piller får oftast biverkningar som torrhet, minskad sexlust, acneproblem, humör-svängningar osv. Vissa är känsligare än andra.

Jag tror kvinnor överlag behöver lära sina egna cykler mer tydligare, som hur många dagar innan ägglossning bör man inte har sex samt hur många dagar efter ägglossningen. Under ca en vecka i månaden ska man inte ha vaginal sex, om man nu inte vill ha barn. Man lär sig också känna igen kroppens egna signaler med tiden.
Citera
2025-04-17, 19:57
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Jo det kan den faktiskt göra.
Självklart kan man ta dagen-efter piller också men kvinnor glömmer också bort att följa sina egna cykler om man bara förlitar sig på kondom och dagen-efter piller för att veta mer tydligare när man har ägglossning. Inte förrän då hjälper ingen dagen-efter piller.
Och de kvinnor som regelbundet tar p-piller får oftast biverkningar som torrhet, minskad sexlust, acneproblem, humör-svängningar osv. Vissa är känsligare än andra.

Jag tror kvinnor överlag behöver lära sina egna cykler mer tydligare, som hur många dagar innan ägglossning bör man inte har sex samt hur många dagar efter ägglossningen. Under ca en vecka i månaden ska man inte ha vaginal sex, om man nu inte vill ha barn. Man lär sig också känna igen kroppens egna signaler med tiden.
Det mesta KAN hända, det betyder inte att det är vanligt. Hade det varit vanligt hade det stått en varningstext på paketet.
Varför i hela fridens namn skulle man glömma bort sin cykel när man använder ett preventivmedel som inte ens påverkar cykeln....?
Behöver man ständigt och jämt ta dagen efter piller behöver mannen kanske fundera på om han använder fel storlek på kondomerna. De är liksom tillverkade för att hålla. Det mesta i dina scenarion är osannolikt.

"Säkra perioder" är inte ett säkert preventivmedel.
Citera
2025-04-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Inte alls säkert, och mycket komplicerat. Jo, det är kastrering.

Inte speciellt komplicerat idag faktiskt, för 10 år sen men inte nu.
Kastrering innebär att du skär av kulorna, att få bort lusten till sex.
Inte spermierna för att befrukta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in