• 8
  • 9
2025-05-07, 17:16
Medlem
BalduinGrollers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffgecko
Som med alla naturläkemedel måste man gå på det ett tag innan man känner någon effekt. Runt 3 månader.

Sedan vet jag inte riktigt vad för slags rus du trodde du skulle få.

Jag trodde inte att jag skulle få ett rus. jag konstaterade att jag inte fick ett eftersom ett gäng dårar tidigare i tråden blir höga på cbd.
Citera
2025-05-07, 18:40
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalduinGroller
Jag trodde inte att jag skulle få ett rus. jag konstaterade att jag inte fick ett eftersom ett gäng dårar tidigare i tråden blir höga på cbd.

Ja jag ser det nu. Tror dom blandar ihop välgörande med rus.
Citera
2025-05-07, 23:27
Medlem
Puffgeckos avatar
Citat:
Jag testade att röka CBD mot tremor. Hjälpte inte ett skit och nått rus upplevde jag inte heller.

För tremor måste du ha THC om det ska fungera. Jag tänkte på det för cannabis borde hjälpa och du kände ingenting.

Här hittade jag. 👍

"THC has been shown to reduce involuntary muscle contractions and spasms, a vital symptom of this condition, better than CBD alone. It achieves this by binding to the CB1 receptor in the brain, predominantly found in the CNS. This interaction inhibits the release of glutamate, an excitatory neurotransmitter known to enhance motor activity. It is posited that by reducing the levels of glutamate, THC may help control the overactivity in the brain that leads to essential tremors.

Moreover, THC has also been found to possess neuroprotective properties. This means it can protect nerve cells from damage or degeneration, particularly beneficial for individuals with neurological disorders like essential tremors."
Citera
2025-05-07, 23:29
Medlem
BalduinGrollers avatar
Tack för att du grävde fram det.
Citera
2025-05-08, 07:50
Medlem
Citat:
Ser ingen som blivit hög på CBD här. Men du kanske tror det inte är någon skillnad på rus och att vara hög?
Citera
2025-05-08, 08:35
Medlem
st33rs avatar
Så som svar på trådens fråga, det finns en en del av kundgruppen som köper detta och röker för att de vill försöka få något slags rus eller tror sig få ett slags ett rus?

Jag antar att om man tror att cbd har medicinska egenskaper så vore det hälsosammare att ta nån sån där kapsel med olja ?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in