• 2
  • 3
2025-04-19, 03:27
Moderator
Schlesiens avatar
Ger detta en chans i Infrastruktur.

Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet --> Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur

/Moderator
Citera
2025-04-19, 21:38
Moderator
fredrik686s avatar
Stadsplanering, infrastruktur och arkitektur --> Övriga resediskussioner
/Moderator
Citera
2025-04-20, 01:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Fanns det ingen tågvärd/kontrollant som du kunde fråga?

Det kanske är som någon skrev tidigare, att det skulle vara byte eller att tåget skulle gå isär eller något?

Letade du inte efter personal eller frågade någon passagerare, som kanske hade koll?
Jag gjorde inget fel här alls! De klagar på spårfel och annat skit. Möjligtvis är efterfrågan större att resa till Danmark men vad fan bryr jag mig för! Åker tåget till Lund ska den ju åka dit! Lurendrei!
Orkar inte snacka med horvärdarna, de vet endå inget och följer order blint. När de kollar biljett tittar de nt ens noga vad det är för biljett.
Citera
2025-04-20, 01:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Grejen är att SAS, SJ och andra svenska aktörer gör sånt här utan att informera nog och plötsligt står folk i minusgrader i Norrland i 12 timmar.

Detta händer inte i Norge eller Danmark. Jag undviker SAS och SJ så mycket det går.

Jag har alltid en klump i magen när jag ska resa i Sverige. Det är så mycket enklare i resten av västvärlden.
Exskt det jag menar! Fyfan vad synd om de "botten" på skalan. Detta måste vara olagligt någonstans. Man kan inte säga en sak sen göra något annat. Därav gjorde jag denna tråd för att se reglerna.

Det mesta jag vet fr Skånetrafikens regler är att de reserverar för förseningar och tekniska fel men att MEDVETET stoppa ett tåg för att byta riktning för att några rika horungar vill ta en meningslös flygresa till Gud vet var är oacceptabelt!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in