Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 08:41
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfalang
Går det inte bussar mellan Malmö och Lund?
Jo men det vill man inte åka med. Man tar givetvis pågatågen som går fyra gånger i timmen.
Citera
2025-04-17, 10:16
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaAlfabetet
Gick på ett öresundståg kl 20 51 till Lund C.

Vid Malmö C bestämmer trafikverket att byta riktningen TILLBAKS till Köpenhamn.

Får dem göra såhär? Jävla bedrägeri! Jag kokar inombords!

ps
fittåget va sent också! Och jag det är samma tåg som skulle till Lund C.
Du tror inte att du missat kanske, tänker på ditt användarnamn... Det fanns kanske skriftlig information om detta?
Citera
2025-04-17, 14:00
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Berätta gärna vad som är fel.
’I och med’ är tre separata ord, inte ett. Malmö skrivs med versal begynnelsebokstav likt alla namn.

Vad gäller ts’ problem är det allmänt känt och nämns i lokaltidningen: https://www.sydsvenskan.se/2025-04-17/strulet-pa-oresundsbron-fortsatter-en-vecka-till-alla-maste-byta-pa-malmo-c/
Citera
2025-04-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Sker ofta om ett tåg är försenat så att dess nästa avgång ska komma i tid. Borde vara ganska enkelt för en normal människa att hitta ett nytt tåg Malmö till Lund
Grejen är att SAS, SJ och andra svenska aktörer gör sånt här utan att informera nog och plötsligt står folk i minusgrader i Norrland i 12 timmar.

Detta händer inte i Norge eller Danmark. Jag undviker SAS och SJ så mycket det går.

Jag har alltid en klump i magen när jag ska resa i Sverige. Det är så mycket enklare i resten av västvärlden.
Citera
2025-04-17, 17:00
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Jo men det vill man inte åka med. Man tar givetvis pågatågen som går fyra gånger i timmen.

Speciellt nu när man kan gå av vid Triangelen så är det ju bara knäppt att åka buss
Citera
2025-04-17, 19:07
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfpuff
Tog isär tåget!
den var ny den 😂

Aldrig varit med om att de kopplat på och av vagnar med passagerare i?
Citera
2025-04-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det Ö-tåg som går över sundet vänder väl i Malmö? Så gjorde det ivf tidigare pga att det var så många förseningar på den svenska sidan vilket danskarna tröttnade på. Så du skulle bytt tåg på Malmö C. Det står ju dessutom ovan dörren vilka stationer det stannar på. Somnade du?

Ja, det stämmer. Finns information på Skånetrafikens hemsida om detta. Alla fick byta tåg på Malmö C.

Verkar dröja till slutet av nästa vecka innan det funysom vanligt

Skulle själv till Köpenhamn men det går så få tåg och även sista helgdagen så får stanna hemma. Blir nog massivt med människor som ska över sundet på måndag eftermiddag
Citera
2025-04-17, 20:24
Medlem
falconer8s avatar
Det är rörigt som fan på Malmö C och i tågtrafiken i Skåne generellt. Mitt tåg blev spårändrat två gånger idag. Var bra nära att jag hade gått på fel tåg.
Citera
2025-04-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
De tog inte isär tåget då? Det hände mig en gång, och den vagnen jag satt i skulle inte med resten av tåget och jag hamnade i något som heter Bastuträsk. Det var rätt otrevligt där.

Citat:
Pågatåg och Öresundståg delas inte pga konstruktion men kan vara ihopkopplat av flera tågset som då kan delas.
Citera
2025-04-17, 22:33
Medlem
Landsbygdens avatar
Har ju varit på nyheterna en del det senaste, att denna påsk inte är bra tid att åka tåg. Massa spårarbeten över allt.

Knappast korruption eller missförhållande i offentlig verksamhet.

Trådskaparen skriver på skånska(som skiljer sig från standardsvenska), ni som gnäller på det ena och andra.
Citera
2025-04-17, 23:13
Medlem
Citat:
De tog inte isär tåget då? Det hände mig en gång, och den vagnen jag satt i skulle inte med resten av tåget och jag hamnade i något som heter Bastuträsk. Det var rätt otrevligt där.

Vart hade du bokat biljetten ?
Citera
2025-04-18, 06:09
Avstängd
Citat:

Nu har du!
Och jag har varit med om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in