Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-04-17, 03:48
Avstängd
Gick på ett öresundståg kl 20 51 till Lund C.

Vid Malmö C bestämmer trafikverket att byta riktningen TILLBAKS till Köpenhamn.

Får dem göra såhär? Jävla bedrägeri! Jag kokar inombords!

ps
fittåget va sent också! Och jag det är samma tåg som skulle till Lund C.
Citera
2025-04-17, 04:06
Eller så missade du att det var ett byte och får skylla dig själv.
Citera
2025-04-17, 04:15
Medlem
Det Ö-tåg som går över sundet vänder väl i Malmö? Så gjorde det ivf tidigare pga att det var så många förseningar på den svenska sidan vilket danskarna tröttnade på. Så du skulle bytt tåg på Malmö C. Det står ju dessutom ovan dörren vilka stationer det stannar på. Somnade du?
Citera
2025-04-17, 04:21
Medlem
zombie-nations avatar
De tog inte isär tåget då? Det hände mig en gång, och den vagnen jag satt i skulle inte med resten av tåget och jag hamnade i något som heter Bastuträsk. Det var rätt otrevligt där.
Citera
2025-04-17, 06:24
Medlem
Dawkinseans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaAlfabetet

ps

Du fuckar upp en tågresa omkring kl nio på kvällen, sedan lägger du ut detta infantila inlägg kl fyra på morgonen.

Hur mycket har du rökt/hinkat däremellan?
Citera
2025-04-17, 06:53
Medlem
Citat:

ps
Fanns det ingen tågvärd/kontrollant som du kunde fråga?

Det kanske är som någon skrev tidigare, att det skulle vara byte eller att tåget skulle gå isär eller något?

Letade du inte efter personal eller frågade någon passagerare, som kanske hade koll?
Citera
2025-04-17, 07:00
Medlem
FNLSs avatar
Sker ofta om ett tåg är försenat så att dess nästa avgång ska komma i tid. Borde vara ganska enkelt för en normal människa att hitta ett nytt tåg Malmö till Lund
Citera
2025-04-17, 07:31
Medlem
manfalangs avatar
Bytar? Skånska versionen? Troligtvis är man försenad och då bästa lösningen då man måste "offra" något för att komma tillbaka i tidsschemat. Kan dock förstå frustationen, jag också sneat. Går det inte bussar mellan Malmö och Lund?
Citera
2025-04-17, 07:34
Medlem
J.H.s avatar
Låter helt sjukt om de gjort detta. Men är det ledningsfel eller någon annan störning sista sträckan så kanske de tycker att det är en godtagbar lösning.

Något som däremot aldrig är OK är att skriva bytar när man menar byter. Kan admin se till att fixa rubriken, detta är inte ok.
Senast redigerad av J.H. 2025-04-17 kl. 07:52.
Citera
2025-04-17, 07:51
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Låter helt sjukt om de gjort detta. Men är det ledningsfel eller någon annan störning sista sträckan så kanske de tycker att det är en godtagbar lösning.

Någon som däremot aldrig är OK är att skriva bytar när man menar byter. Kan admin se till att fixa rubriken, detta är inte ok.

Blanda daj ente, i Skåne säger man att man bytat
Citera
2025-04-17, 08:15
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

ps
Som vanligt en idiot till resenär som med 100% säkerhet inte lyssnat på utrop eller sett information på skyltar. Allt är alla andras fel, du är ett offer.

Din slutdestination är redan nådd: Idiocracy.
Citera
2025-04-17, 08:32
Medlem
Om du hade uppdaterat dig i appen, eller orkat läsa på avgångstavlorna, så hade du noterat att det är stora ändringar i trafiken mellan Köpenhamn/Malmö/Lund/Helsingborg under hela veckan, och även nästa. Det beror på att rälsen på bron är skadad, och många tåg är utfasade, eller går med sänkt hastighet över bron. Detta innebär då att tidtabellen inte kan hållas, och snabba ändringar kan ske. Enligt Skånetrafiken hänvisades ni till ett tåg som gick 20.54, som väntade, eller det som gick 20.57, eller 21.09. Alltså blev du 3 minuter sen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in