2025-04-15, 15:08
Medlem
TroPelleDets avatar
Få som hänger här och på X har väl missat denna uppstickare: Montrose.

Vad vet vi om bolaget? Är det låga priser initialt för att få in kunder för att sedan höja dem likt andra bolag?

Det finns lite färska uttalanden gjorda av bolagsföreträdare i sociala medier som andas anti-USA, och anti-merkantilism (politisk idé med verktyg som tullar och inhemsk produktion) av bolagsföreträdare som tidigare varit otroligt objektiva och opolitiserade. Jag tror folk i investeringsgemet ogärna vill bli skrivna på näsan, de blir man av Expressen och Aftonbladet ändå. Investerare är smartare än så och förstår att varje mynt har två sidor, dessutom finns det många svensk-amerikaner och där världens kapitalmarknad består av 70% USA.

Är Montrose för de woke?
Senast redigerad av TroPelleDet 2025-04-15 kl. 15:31.
Citera
2025-04-15, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Få som hänger här och på X har väl missat denna uppstickare: Montrose.

Vad vet vi om bolaget? Är det låga priser initialt för att få in kunder för att sedan höja dem likt andra bolag?

Det finns lite färska uttalanden gjorda av bolagsföreträdare i sociala medier som andas anti-USA, och anti-merkantilism (politisk idé med verktyg som tullar och inhemsk produktion) av bolagsföreträdare som tidigare varit otroligt objektiva och opolitiserade. Jag tror folk i investeringsgemet ogärna vill bli skrivna på näsan, de blir man av Expressen och Aftonbladet ändå. Investerare är smartare än så och förstår att varje mynt har två sidor, dessutom finns det många svensk-amerikaner och där världens kapitalmarknad består av 70% USA.

Är Montrose för de woke?

Är du nöjd där du är varför ens byta.
Citera
2025-04-18, 09:20
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Varför stanna kvar om de finns bättre alternativ?
Vilka är fördelarna med Montrose jämfört med tex.Avsnza och Nordnet?
Finns de nackdelar också?
Citera
2025-04-18, 10:12
Medlem
Vem vill vara kund hos.en bank där Sveriges mest irriterande gaphals Nicklas Andersson jobbar? Avanza var så nöjda när han försvann.
Citera
2025-04-22, 21:42
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
För att inte betala Avanzas, Nordnets och gammelbankernas högre courtage kanske...?
Citera
2025-06-19, 01:45
Medlem
Fattar inte varför det är så dyrt i norden med courtage. Blir ju lätt ett par tusen kroner om året.

Finns det nått sätt att sänka coirtage utgiften på?
Citera
2025-06-19, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
Fattar inte varför det är så dyrt i norden med courtage. Blir ju lätt ett par tusen kroner om året.

Bli jätterik. Med ett mycket stort antal miljoner på kontot kan du kontakta vilken bank som helst och få specialavtal för courtaget.
Citera
2025-06-20, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen

Nordnet, Avanza och även Montrose har lite mer ”dolda” prislistor om du har mycket kapital och gör många affärer. Hos Nordnet kallas det active trading, Avanza Pro och hos Montrose Titan.

Jag har just nu Pro klass 3 hos Avanza, 0,02% i courtage. Kravet är då att du genererar 10 000 kr i courtage per månad.
Citera
2025-06-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Nordnet, Avanza och även Montrose har lite mer ”dolda” prislistor om du har mycket kapital och gör många affärer. Hos Nordnet kallas det active trading, Avanza Pro och hos Montrose Titan.

Jag har just nu Pro klass 3 hos Avanza, 0,02% i courtage. Kravet är då att du genererar 10 000 kr i courtage per månad.
Det var inte dåligt med 10k att slänga bort..
Min ide är att betala 99 kr per gång och invänta dippar i 3 månaders grafen..
Citera
2025-06-20, 19:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Det var inte dåligt med 10k att slänga bort..
Min ide är att betala 99 kr per gång och invänta dippar i 3 månaders grafen..

Om 10k utgör 0,02 % så kanske det inte spelar så stor roll

Det betyder ju att man handlar för >50 miljoner per månad.
Citera
2025-07-04, 17:06
Medlem
BuckshotBills avatar
Jag tittar på denna om Länsförsäkringar gör kaos med SAVR (nyttjar tekniken men höjer avgifter). Det som är bättre med Montrose, enligt min uppfattning, är belåning och analyser. Något högre avgifter än på SAVR men inget som avskräcker.
Senast redigerad av BuckshotBill 2025-07-04 kl. 17:13.
Citera
2025-07-22, 22:59
Medlem
Jag konstaterade att hemsidan, utan att ens logga in, är till synes designat av en junior webdesinger fresh från gymnasiet med GPU usage på 100% på flummiga rörliga bakgrundsanimationer. Kul med gubbar som har 40-årskris och ska startar ny aktör & raggar in några juniorer för att hjälpa dem bygga plattformen men nej, inget som tilltalar mig.

Dem har erfarenhet av banking men man behöver också vara tekniskt sylvass för ett sånt här projekt. Det förklarar nog varför de varit så sega med desktop & prioriterat app t.ex. Vanligt med entreprenörer som underskattar den tekniska svårigheten & underskattar kompetensnivån som krävs (likt exemplet med dålig webdesign ovan).

Sen lyssnar jag på podden men det är en annan femma. Håller mig till Nordnet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in