• 1
  • 2
2025-07-28, 16:23
Medlem
smoerreboms avatar
Växlingsavgifterna är så mkt lägre än NON att det i sig är skäl att överväga flytt till dem. Det verkar dock som att man fn mest har en genomarbetad app men att desktop knappt är färdigt. Jag kanske är en boomer men att sitta o handla värdepapper vill man väl helst göra vid en dator och inte på mobilen?
Citera
2025-07-28, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Växlingsavgifterna är så mkt lägre än NON att det i sig är skäl att överväga flytt till dem. Det verkar dock som att man fn mest har en genomarbetad app men att desktop knappt är färdigt. Jag kanske är en boomer men att sitta o handla värdepapper vill man väl helst göra vid en dator och inte på mobilen?
Är du PB eller active trading-kund hos Nordnet så kan du ju skaffa valutakonto och växla manuellt för 0,075 % och då behöver du inte heller växla så ofta. Montrose har vad jag vet inte släppt valutakonto än och så länge Montrose är i något som mest liknar beta-fas så skippar jag den.
Citera
2025-07-28, 16:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

Håller helt med. Montrose har många fördelar, men fokuset på appen begriper jag inte. Jag vill inte göra affärer med kanske stora summor genom att sitta och fippla med telefonen, och jag vill heller inte göra det i busskön, i matbutiken eller vid ett rödljusstopp när jag kör bil.

De flesta skulle nog tjäna på att vara mindre impulsiva och inte kunna göra sina affärer "var som helst", vilket är det som Montrose och andra trycker på när de fokuserar på mobilappar. Det räcker att gå in på deras startsida för att förstå att de inte haft datoranvändarna i fokus, för sidan drar mycket processorkraft och datorn protesterar högljutt.

Själv gör jag alla affärer på en stationär dator, och här får man en helt annan överblick, och det är mycket enklare att växla mellan flera olika flikar som man har öppna samtidigt och utgör underlag för affärerna. Så upplever jag det iaf, boomer eller ej

Boomers är väl f.ö. egentligen ett uttryck för de stora barnkullarna födda strax efter andra världskriget, ffa på 50-talet? Nu verkar det användas om alla som av ungdomen anses som mossiga och lite efterblivna, dvs har passerat 35, typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in