Citat:
Ursprungligen postat av
Flygplanstekniker
Jag håller helt med dig. Problemet är att det knappt går att använda kontanter längre. Den här tråden är främst riktad till egenföretagare och deras syn på det kontantfria samhället vi har idag. Till exempel var det mycket vanligt tidigare att hantverkare, som renoverade, föredrog att få betalt i kontanter. Idag skulle det nog vara omöjligt att ens föreslå det. Hur kommer detta egentligen påverka samhället?
Har märkt att till och med vissa byggvaruhus inte tar emot kontanter längre. Så det gäller inte minst företag som gör så.
Senast jag köpte något på ett byggvaruhus gav jag jämna pengar, tog varan och gick. Fick något rop efter mig men vad fan, jag har ju betalt så vad är problemet, tidigt på morgonen när det inte var andra kunder där så... En gång innan det på ett annat skulle jag bara ha några skruvar, lim och något verktyg och bad den bakom i kön att köpa det åt mig för kontanter i hand och det var lungt...
Tycker det borde bojkottas företag som inte tar kontanter, och förklara varför eller betala kontant ändå, ta varan och dra så får de lösa det privat.
Nackdel är ju att du kanske inte får något kvitto, men...
Har för övrigt inget med skattefusk eller svartjobb att göra från min sida, endast av princip och det korkade med att ge bort all makt åt regeringar som gång på gång genom historien och nutid visar sig missbruka den.