2025-04-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja de borde upphäva klimatlagen och omforma klimatmålen till mål att minska den intermittenta elproduktionen för annars kommer landet att gå i konkurs. Ni klimathysteriker är patetiska i era gröna bubblor som kostar utan att ge något. Är det tillbaka till stenåldern som är ert mål?

Sverige har minskat sina utsläpp med 37 procent sedan 1990 och står för 1,6 promille globalt. Kina har ökat sina under samma period med 370 procent och står för 33 procent globalt. Dags att komma in i verkligheten?
Klimatpolitik är mer än bara fossilfri el.
Citera
2025-04-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Vad säger vi här om missade klimat målet?
Vad är klimatmålen, temperatur, nederbörd och vind?
Citera
2025-04-11, 15:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1368722

[b]

Det var inget nytt? Man ska satsa på klimatet osv men pengarna går åt fel håll/utveckling till exempel den gröna omställningen som har blivit fiasko...
Bra, då kan vi gå ur den där bluffen som är Parisavtalet.
Citera
2025-04-11, 16:07
Medlem
Citat:

[b]

Det var inget nytt? Man ska satsa på klimatet osv men pengarna går åt fel håll/utveckling till exempel den gröna omställningen som har blivit fiasko...

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Högst medvetet från regeringens sida. De har aldrig haft någon ambition att nå klimatmålen.

Jag kan tycka att detta borde vara en väldigt enkel lösning på problemet så att alla blir nöjda och glada. Miljöpartister vill ha ren miljö, samtidigt som diverse borgare vill ha hållbar ekonomi.

Lösning? Det kanske låter som en galen idé sett ifrån miljösynpunkt, men faktum är att det är det motsatta. Lösningen stavas ny kärnkraft.

Jag är i grund och botten inte kärnkraftförespråkare, men vi måste bli av med allt kärnavfall som redan skapats som idag skall ligga i förvaring i 100 000 år, vilket e löjligt lång tid. Vi måste bli av med detta! Vad har det med ny kärnkraft att göra då? Jo, ny teknik kan återanvända dessa stavar pga bättre effektivitet och på så vis få ner förvaringen till runda svängar 1000 år. Detta är ingen sci-fi utan tekniken finns redan idag.

På sikt så byggs både sol -och vindkraften ut vilket vi på sikt bör konvertera till vätgas på sommaren, vilket en bränslecell sedan kan tillverka spänning på vintern. Så med andra ord; om 50 år när detta kärnkraftverket är uttjänt, så har vi även byggt ut vätgasproduktionen såpass mycket att vi blir helt självförsörjande även på vintern. Genom att både kunna ladda elbilar, men även tanka bilar med vätgas, så slipper vi importera bensin och olja utifrån, vilket i sin tur gör oss mindre skadade av utländsk turbulens, tex import av inflation som hände nu efter ukraina-kriget. Denna politik skulle således jynna samtliga partiers intressen i hela riksdagen.

Jag vet att ringhals annonserat ut att de skall bygga ut vätgasproduktionen, och även Skellefteå kraft har en test-anläggning igång, och även om verkningsgraden endast ligger på 41-42%, så är det en ren guldgruva eftersom vi vissa dagar på sommaren haft minuspriser på elen.

Summan av kardemumman: bygg ett extra kärnkraftverk nu för att bli av med avfallet + garantera vpr strömförsörjning. På sikt bygga ut vätgasen för att 2075 vara helt fossil -och importfria av energi.
Citera
2025-04-11, 16:11
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

[b]

"Klimatmålen" är det största bedrägeriet vi vanliga skattebetalare någonsin utsatts för av den korrupta eliten.
Miljarder efter miljarder kastas bort på helt meningslösa fake projekt som bara skitar ner och förstör vår närmiljö. Tex fånga in co2, nordvolt mm skräp projekt som tar våra skattepengar som borde gå till välfärd går istället ner i fickorna på gangsters och riskkapitalister ..
Citera
2025-04-11, 16:16
Medlem
Inte konstigt, vi vill ha stora tunga SUV till butiken så det ser bra ut, vi flyget väl mest av alla länder i världen, importerar 50%av all mat, vem trodde annat.
Citera
2025-04-11, 16:17
Medlem
Citat:

[b]

Mycket bra.
Vi kan lika gärna gå ur EU och kasta ut alla muslimer och babbar också.
Citera
2025-04-11, 16:19
Medlem
Regeringen -> Militärmålen
Oppositionen-> Klimatmålen

Det största oppositionspartiet verkar dock kanske vara på väg att byta läger. Den som lever får se. Många Militärförnekare iaf i det blocket. Tidigare talade man om "icke-våldsförsvar" och gav alla pengar till Migrationsverket. Nåja.

Militärmålen beräknas gå loss på hela 4% av BNP, kanske t.o.m 5%. Vi har inte längre råd med varken massinvandring eller klimatomställning, tidigare subventionerat av USA. Nu måste vi stå för försvaret själva.
Citera
2025-04-11, 16:21
Medlem
Fan också. Vädergudarna kommer straffa oss förr eller senare, jag känner det på mig.

Det blir en dålig skörd i år.
Citera
2025-04-11, 16:22
Medlem
MrFishboys avatar
Det finns bara en lösning på att nå klimatmålen och det är genom att reducera befolkningar.
https://overpopulation-project.com/m...ct-objectives/

Finns en massa kreativa lösningar på det, men det är den enda lösningen med den teknologin vi bemästrar i nuläget.
Citera
2025-04-11, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Klimatpolitik är mer än bara fossilfri el.

Jag skrev inget om el i mitt inlägg.
Citera
2025-04-11, 16:26
Medlem
.nattramn.s avatar
Hur mycket är en normal person berädd att ändra sin livsstil? Som jag ser det blir vi allt fler som ska släppa ut mindre. Jag tror att det blir svårt om vi varje år ska öka vår befolkning.

Lösningen är enkel, blir vi färre i stället kommer våra utsläpp att minska även om vi inte ändrar något.

Vi har en medelålder på ca 40 år. Jag tror det kommer att gå helt fint att höja den till 50. Men efter det kommer vi få andra problem.

Problemet är att vänstern vill fylla på med folk och högern vill inte göra tillräckligt för miljön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in